ביום שישי האחרון (5.7) התארח יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', המשודרת בערוץ קשת 12. בין היתר האשים ברקוביץ' את הורוביץ כי הוא מתכוון לפעול כקודמתו בתפקיד, ח"כ תמר זנדברג, ו"לשבת בניחום אבלים עם מחבלים".

"אתה סתם אומר שטויות", אמר הורוביץ, אבל ברקוביץ' לא ויתר. "יש לנו תמונות! יש לנו עובדות!", אמר, והפנה את הורוביץ להביט אל המסך שמאחוריו. "הנה, מאחוריך", קרא ברקוביץ', "עובדות!". שותפתו של ברקוביץ' להנחיית התוכנית החרתה החזיקה אחריו. "אתה יכול להסתובב, מאחוריך ניצן", אמרה אסייג, "הנה, מאחוריך". "עובדות!", סיכם ברקוביץ' את טיעוניו.

באותה שנייה אכן הופיע במסך שמאחורי הורוביץ תצלום של זנדברג, אולם לא היה זה תצלום שלה יושבת ב"ניחום אבלים עם מחבלים", אלא תצלום מלפני ימים אחדים, שפורסם ב"הארץ", ובו נראית זנדברג יושבת לצד שותפיה במרצ, ח"כ עיסאווי פריג' ומוסי רז, וממתינה לקבלת תוצאות הבחירות לראשות המפלגה.

בעקבות השידור פרסמה ח"כ זנדברג פוסט בחשבון הפייסבוק שלה ובו טענה כי ברקוביץ' שיקר כשאמר שניחמה מחבלים, והוסיפה כי אין זו הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. "בשתי הפעמים הקודמות הערתי לו ולמערכת התוכנית. איכשהו עוד האמנתי בתמימות שהוא ראה את השטות הזו איפשהו באתרי השקר של הימין וסתם לא בדק. אבל אחרי שהוא חוזר על זה בפעם השלישית, כשהוא כבר יודע בוודאות שמדובר בקשקוש, אין אלא לקבוע שברקוביץ' הוא בעצמו חלק מתעשיית השקר", כתבה זנדברג.

התמונה שאליה ככל הנראה כיוונו ברקוביץ' ואסייג, אך כשלו מלהציגה, מופצת ברשתות החברתיות כהוכחה לכאורה לכך שזנדברג מנחמת "מחבלים". מדובר בתמונה שזנדברג פרסמה בעבר בעצמה בחשבון הפייסבוק שלה, אחרי שביקרה בכפר-כנא לניחום משפחתו של חיר א-דין חמדאן.

חמדאן, תושב המועצה המקומית, נורה בשנת 2014 בידי שוטרים ונהרג. בסרטון שתיעד את האירוע הוא נראה תוקף את ניידת המשטרה ומנסה לנפץ את חלונותיה, אך לאחר מכן מתרחק. בעודו מתרחק מהניידת נורה בידי השוטרים, ללא שנראה כל ירי מקדים באוויר או לכיוון הקרקע. התיק נגד השוטר היורה נסגר מאוחר יותר לאחר חקירת מח"ש מחוסר אשמה.

"אני אלחם כששוטר יורה בערבי מהגב. אני אפגין כשישראלי עם עור שחור נורה בלי סיבה. בישראל שלי, לעומת זאת של ברקוביץ', כל האזרחים שווים, ותפקיד המשטרה הוא להגן עליהם ולא לירות בהם", כתבה זנדברג בפייסבוק בעקבות דברי ברקוביץ'.

אשר לבלבול בתמונות, זנדברג כתבה: "'יש עובדות', קבע ברקוביץ' בהתייחסו לתמונה רגילה לגמרי שבמקרה מופיע בה ערבי. לתפוס את הראש ולא להאמין. לא על ברקוביץ', ולא על עולם ועידן שבו התעמולה בשקל הזאת עוברת על המסך וכאילו התרגלנו. [...] אגב, אני מניחה שבמערכת סתם התבלבלו בין תמונות, אתם יודעים, כל תמונה שמופיע בה ערבי היא כנראה עדות לחבלה טרוריסטית. ברקוביץ' התכוון כנראה לתמונה אחרת, שבה אני מצולמת מנחמת משפחה של אזרח ערבי, פשוט גזענותו הלא כל-כך סמויה הפריעה לו להבין שמה לעשות, לא כל ערבי הוא מחבל".

אייל ברקוביץ' הפנה את "העין השביעית" לדוברות קשת, שמסרה בשם הפקת התוכנית: "התצלום שהוצג לא יועד להיות מוצג בהקשר הדברים שנאמרו. מדובר בטעות ואנו מתנצלים על כך".