משטרת ישראל השיבה אתמול לעתירת האגודה לזכויות האזרח נגד הגבלת התנועה של עיתונאים בעיר העתיקה בירושלים. במקביל להגשת תגובת המשטרה לעתירת האגודה לזכויות האזרח הוגשו אתמול עוד שתי עתירות נגד המשטרה בגין פעולותיה נגד עיתונאים בעיר העתיקה של ירושלים, האחת על-ידי ארגון העיתונאים בישראל והאחרת על-ידי התאחדות עיתונאי החוץ בישראל (FPA).

בתגובתה לבג"ץ טוענת משטרת ישראל בחצי פה כי לא הפלתה לרעה את העיתונאים שבאו לסקר בשבועות האחרונים את האירועים בעיר העתיקה בירושלים ולא פעלה כדי לחבל בעבודתם העיתונאית. לפי גרסת המשטרה, חסימת חופש התנועה של עיתונאים בעיר העתיקה היתה מוגבלת, זמנית ונבעה מכורח מבצעי. עוד טוענת המשטרה כי נכון להיום אין כל מגבלה על פעולתם של עיתונאים בעיר העתיקה. במשטרת ישראל לא מתייחסים לעדויות המפורטות על סנקציות ואלימות משטרתיות כלפי עיתונאים, ודורשים למחוק את העתירה.

עתירת האגודה לזכויות האזרח בישראל נגד המשטרה הוגשה לבג"ץ ביום א' השבוע. בעתירתה דרשה האגודה, באמצעות באות-כוחה עורכות-הדין נסרין עליאן ורוני פלי, כי בג"ץ יורה למשטרת ישראל לחדול מהגבלת הסיקור העיתונאי בעיר העתיקה בירושלים, בין היתר על-ידי מניעת חופש תנועה מעיתונאים באזור. לפי העתירה, מניעת כניסתם של עיתונאים לתחומי העיר העתיקה "חוזרת על עצמה בעתות משבר", ו"פוגעת פגיעה קשה ביכולתה של התקשורת וביכולתם של עיתונאים וצלמים לעשות את עבודתם".

האגודה מתארת בעתירה מצב של אפליה לרעה של העיתונאים. "אנשי ונשות התקשורת [שהגיעו לעיר העתיקה כדי לסקר את האירועים האלימים] נתקלו שוב ושוב בהגבלות תנועה שהטילה עליהם המשטרה – זאת אף בשעה שתיירים ואזרחים ישראלים-יהודים הורשו להיכנס באופן חופשי לאזור". עוד טוענת האגודה כי מניעת חופש התנועה של העיתונאים "התבצעה לא רק בזמנים שבהם התרחשו עימותים, אלא אף בזמנים שבהם לא התרחשו אירועים מיוחדים".

מעבר לפגיעה הקשה ביכולתם של העיתונאים לסקר את האירועים, האגודה מציינת כי ההגבלות "לוו לא פעם באיומים ואף באלימות". לדברי העיתונאים, כך טוענים באגודה, "נאמר להם כי ההנחיה שקיבלו השוטרים בשטח היתה להגביל את תנועת העיתונאים ולדחוק אותם לאזורים מרוחקים כדי למנוע סיקור תקשורתי. משום כך, כאמור, הותרה כניסתם של מבקרים אחרים כל עוד הם לא זוהו כעיתונאים".

כדי לבסס את הטענות הללו צירפה האגודה לעתירתה כמה תצהירים. עיתונאי "הארץ" יותם ברגר, לדוגמה, סיפר בתצהירו כיצד נמנע ממנו ומצלם "הארץ" לבצע את עבודתם כשביקשו להיכנס מבעד לשער האריות. "בשער חסם את דרכנו קצין מג"ב וטען בפנינו שהכניסה לעיתונאים לרחבה שאחרי שער האריות אסורה", הצהיר ברגר.

"באותה עת היו שם כמה עשרות מתפללים ובחוץ לא קרה דבר, כל ההתרחשות היתה שם. שאלתי את הקצין למה הוא לא נותן לנו לעבור. הוא ענה שזו הוראה של הממ"ר, והתכוון לממ"ר דוד. התווכחנו איתו, ואחרי כמה דקות של דין ודברים הוא אפשר לנו להכנס למרחק של כמה מטרים מהשער. המיקום שהציע הקצין נראה לנו סביר, אז נכנסנו. עמדנו במגרש חניה, אני שוחחתי עם אנשים שהיו במגרש, ריאיינתי אותם לכתבה, הצלם ניסה לצלם את מה שקורה באזור של התפילה. הוא עמד רחוק יחסית מכל ההתרחשות ושיחק עם הזום כדי לצלם היטב. בשלב מסוים הצטרף אלינו צלם נוסף.

יותם ברגר: "קצין תפס אותי בכתף בזמן שהשוטר שדחף אותי תפס את ידי ועיקם אותה לאחור בתנוחה מכאיבה. יחד הם גררו אותי החוצה. אמרתי לו שהוא מכופף לי את היד. הוא אמר לי שהוא יודע שהוא מכופף לי היד. אמרתי לו שאין לו סמכות להוציא אותי, והוא אמר לי: 'מה אתה משחק אותה מבין במשפטים'"

"לאחר שהצלם הצטרף הגיעו 5-4 שוטרים וביקשו תעודות. הראינו להם תעודות, הם אמרו שאסור לעיתונאים להיות במקום שבו אנחנו עומדים. הם לקחו את התעודות שלנו, חזרו אחרי כמה דקות והורו לנו לעזוב בלי שהחזירו לנו את התעודות. באותה העת היה שקט לגמרי, כמה עשרות אנשים שעסקו בעניניהם: התפללו ואכלו, לא היתה אפילו הפגנה. התווכחנו עם השוטרים. אמרתי לשוטר שאין חוק שמאפשר לו להרחיק רק עיתונאים, אמרתי שאם הוא רוצה הוא יכול לעצור אותי, שאין לו איך להצדיק את זה בבית-משפט. בשלב הזה אחד השוטרים נצמד אלי חזה אל חזה והתחיל לדחוף אותי אחורה. הוא דחף אותי כ-30-20 מטר עד לרחוב הראשי של העיר העתיקה. ברחוב הצטרף אליו קצין מג"ב, שהוא הקצין שאישר לנו להיכנס בשער. הקצין תפס אותי בכתף בזמן שהשוטר שדחף אותי תפס את ידי ועיקם אותה לאחור בתנוחה מכאיבה. יחד הם גררו אותי החוצה. אמרתי לו שהוא מכופף לי את היד. הוא אמר לי שהוא יודע שהוא מכופף לי היד. אמרתי לו שאין לו סמכות להוציא אותי, והוא אמר לי: 'מה אתה משחק אותה מבין במשפטים'. בזמן שגררו אותי החוצה המשיכו להיכנס דרך אותו השער תיירים באופן חופשי. בשלב הזה הצלם השלישי, שעמד מאחורי, צילם את האירוע. באחת התמונות ניתן לראות בבירור איך אני נגרר החוצה בדיוק בזמן שתיירת נכנסת מאותו השער".

תצהיר נוסף שצורף לעתירה נכתב על-ידי עביר מבארק סלמאן, מפיקה ברשת CNN, שהצהירה: "באופן כללי מאז החלו האירועים האחרונים בעיר העתיקה אוסרים על העיתונאים להיכנס או להתקרב לשער האריות, ומאפשרים לנו לעמוד אך ורק על הכביש לפני העלייה לשער. לפעמים אנחנו מתווכחים איתם, מציגים תעודות וזה לא משנה להם. באופן כללי הכניסה של העיתונאים לעיר העתיקה דרך שער האריות אינה אפשרית מאז פרוץ האירועים. אנחנו לא מתווכחים איתם לאן להיכנס ואיפה לעמוד, ונעתרים להם כי הם אלימים מדי ומפחידים, ואין עם מי לדבר. התוצאה היא שאני מנועה מלבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר".

מלבד עיקום ידו של עיתונאי "הארץ" ברגר, בעתירה מוזכרים מקרים נוספים של אלימות שוטרים כלפי עיתונאים: "הצלם פאיז אבו-רמילה הוכה על-ידי שוטרים ועוכב לחקירה; העיתונאי עפיף עמירה מסוכנות הידיעות וופא נפגע מפגיעת כדור ספוג בחזהו; צלם סוכנות הידיעות פאל מדיה עלי דיואן נפגע מכדור ספוג ברגלו; הכתב מוחמד עליאן מהעיתון "אל-קודס" וצלמת שהיתה איתו נפגעו מרימוני הלם שנורו ישירות לעברם; והצלם סינאן אבו-מיזר מסוכנות הידיעות רויטרס נפגע ממכת אלה של שוטר על ראשו ונזקק לתפרים".

עדותה של העיתונאית דאליה נמרי מערוץ הטלוויזיה "רוסיה אליום" צורפה אף היא לעתירה. "אחרי סיום תפילת הערב, בין השעה שמונה וחצי עד תשע, עמדנו ליד המחסום המשטרתי בשער האריות, והתחלתי לשדר בשידור חי", העידה נמרי. "תוך כדי שידור התחילה המשטרה להשליך את רימוני ההלם ולירות כדורי הספוג. כיוון שלידי עמדו מתפללים, והשוטרים התמקמו מאחורי, התרחקתי מהנקודה שעמדתי בה. פתאום התנפלו עלינו שוטרים, ואחד מהם נתן לי מכת אלה בגב. הרגשתי שהגב שלי נשבר, בקושי נשמתי ונאנחתי מכאבים. כל זה תועד בשידור חי. לאחר מכן השוטרים בעטו בצלם ברגליו כדי שיתרחק. אחרי שהרביצו לי עוד דרשו שנתרחק מהמקום בצעקות ואיומים לשימוש בכוח".

"אין זו הפעם הראשונה שהמשיבה מונעת מעיתונאים ומצלמים לסקר אירועים בעיר העתיקה בירושלים, בעיקר כאשר מדובר באירועים נפיצים", מציינת האגודה, ומזכירה כי כך היה גם בשנים עברו במהלך אירועי "ריקוד הדגלים" ביום ירושלים, אז הוצבו עיתונאים במתחם קבוע ומגודר ומנעו מהם את הגישה הישירה והבלתי אמצעית לאירועים, ובנוסף הפכו אותם למטרה עבור מפגינים עוינים שהתנפלו עליהם והיכו אותם.

"הדמיון בתיאוריהם של העיתונאים מעיד כי זוהי מדיניות משטרת ירושלים בפועל. באירועים כאלה בעיר העתיקה, בפרט אלה הנפיצים, שמטיבם ומטבעם מעוררים עניין ציבורי רב, מונעת המשטרה סיקור בשלל אמצעים – מחסימת דרכם של עיתונאים ועד שימוש באלימות נגדם", טוענת האגודה לזכויות האזרח.

לפי עורכות-הדין עליאן ופלי, למשטרה אין סמכות למנוע מעיתונאים בלבד להתקרב לאזורים מסוימים כדי למנוע סיקור. "יגענו ולא מצאנו הסמכה לפרקטיקה אותה מפעילה המשיבה – מניעת כניסה של עיתונאים וצלמים בלבד לאזור מסוים, ללא סגירת השטח לכלל האוכלוסייה, ועת תיירים ואזרחים יהודים יכולים להיכנס באופן חופשי", הן כותבות בעתירה. בהמשך הן מוסיפות כי אפילו אם היתה למשטרה סמכות שכזו, יש להפעיל אותה באופן סביר ומידתי, ולא כך היה.

"מפקד מחוז ירושלים העיד שבבסיס ההחלטה עומד חשש מתסיסה אפשרית שתגרום נוכחות של כלי התקשורת", נכתב בעתירת האגודה, תוך הפניה לסרטון הווידיאו שבו נראה ניצב יורם הלוי אומר זאת למצלמות. "הדברים מלמדים מעצמם על היעדר איזון וחוסר הבנה של תפקידה של התקשורת בחברה דמוקרטית. למול ספקולציות ואמונות בדבר תסיסה שגורמים אמצעי התקשורת בכללותם עומדת פגיעה קשה, ממשית ומוחשית בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת".

לדברי האגודה, "קשה להשתחרר מן הרושם שמניעת הסיקור תקשורתי וההתנכלות האלימה לעיתונאים הונעו לא רק מחשש מהתססה אלא אף משיקולים זרים של מניעת ביקורת ציבורית על התנהלות המשטרה ומקבלי ההחלטות. שיקולים שכאלה מקומם לא יכירם".

מפקד מחוז ירושלים מסביר מדוע הוא לא נותן לעיתונאים להיכנס ולסק...

עדכון חשוב! Israel Police - משטרת ישראל, בעקבות האיסור על כניסת עיתונאים לעיר העתיקה, עתרנו היום (ראשון) לבג"צ! -לשמוע ולא להאמין: "אתם היותכם שם, עם המצלמות עצמן, התגובות שלכם, הם אלה שמייצרים את הפרובוקציות" - כך בחר להסביר מפקד מחוז ירושלים מדוע הוא לא נותן לעיתונאים להיכנס ולסקר את האירועים בעיר העתיקה בירושלים, שעומדת בימים אלה במרכז החדשות בארץ ובעולם. מפקד בכיר במשטרה סבור שעבודתה אמורה להתבצע במחשכים ורחוק מעיני התקשורת והציבור!-פנינו פעם נוספת למשטרה, ודרשנו מהיועצת המשפטית של משטרת ישראל להנחות באופן מיידי את השוטרים בשטח כי חובתם היא לדאוג לכך שעיתונאים יוכלו לבצע את עבודתם ולא למנוע מהם לעשות כן, ובנוסף, דרשנו שתנקוט בצעדים לגבי אותם מקרים של פגיעה מכוונת בעיתונאים. -בשבועיים האחרונים, עיתונאים ישראלים, פלסטינים ובינלאומיים שמגיעים לסקר את האירועים סביב העיר העתיקה נתקלו בסירוב של המשטרה לאפשר להם להיכנס לעיר העתיקה ולעשות את עבודתם. אזרחים ישראליים יהודים ותיירים לעומת זאת, מורשים להיכנס.-מספר עיתונאים נפצעו ממכות ישירות של שוטרים ואפילו מירי כדורי ספוג ורימוני הלם. עיתונאים הורחקו באלימות מזירות אירועים, ושוטרים חסמו את דרכם ואת המצלמות שבידיהם במטרה למנוע תיעוד וסיקור עיתונאי מלא.-סגירה גורפת של העיר העתיקה בפני עיתונאים ופגיעה בהם כדי למנוע סיקור עיתונאי הם צעדים לא חוקיים הפוגעים בחופש הביטוי ובתפקודה החיוני של עיתונות חופשית!-נעדכן!-למכתב ששלחנו>> https://goo.gl/co4adL וידאו: הדס פרוש

Posted by ‎האגודה לזכויות האזרח בישראל‎ on Thursday, 27 July 2017

אתמול (2.8) הגישה המשטרה את תגובתה המקדמית לעתירה. משטרת ישראל, המיוצגת על-ידי עורכי-הדין ד"ר יובל רויטמן ושרון אבירם ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, טוענת בתגובתה כי יש למחוק את העתירה של האגודה לזכויות האזרח, שכן ממילא כל ההגבלות שהוטלו כבר אינן בתוקף.

אמנם, המשטרה מודה כי בשבועות האחרונים היו מקרים שבהם הוטלו מגבלות "לעניין כניסתם של אזרחים, ובכלל זה, בחלק מהמקרים, עיתונאים, לאזורים תחומים בעיר העתיקה", אולם לדבריה אלו "נעשו באופן מוגבל ומצומצם לפרקי זמן קצרים (עד למספר שעות בודדות); והתקבלו לאור הערכת מצב של המתרחש בשטח באותה עת". המשטרה אינה מתייחסת ישירות לעדויות הרבות שצורפו לעתירה, שלפיהן עיתונאים הופלו לרעה ונחסמו בעיר העתיקה בעוד אזרחים שאינם עיתונאים הורשו לעבור בשער האריות, אלא מסתפקת בתיאור מצב שבו לדבריה אזרחים, ולעתים גם עיתונאים, הוגבלו בתנועתם, ללא כל הבדל ביניהם.

לפי גרסת המשטרה, בעקבות הסלמת האירועים באזור הר הבית לפני כשבועיים הוחלט "לנקוט בפעולות ולקבל החלטות מבצעיות לתכלית של שמירה על הביטחון והסדר הציבורי". בתצהיר נלווה לתגובה, שמסר תת-ניצב דורון תורג'מן, מפקד מרחב דוד במחוז ירושלים של משטרת ישראל, הוסבר כי "בין יתר ההחלטות וההיערכויות המבצעיות נבחן באופן עתי ומתוחם הצורך בהגבלת כניסת אזרחים, לרבות עיתונאים, לשטח מסוים, מצומצם ומוגבל בעיר העתיקה בסמוך לשער האריות". תנ"צ תורג'מן מצהיר כי "ההחלטה נועדה לאפשר ניהול ראוי של הפרות הסדר שהתפתחו במקום, החזרת הרגיעה להר הבית, והגנה על העיתונאים שמצאו את עצמם בלב ההתרשויות האלימות".

תנ"צ תורג'מן: "נאסרה כניסת עיתונאים באופן ממוקד, לאזורים ספציפיים, בעת שבה התרחשו הפרות סדר אלימות, או במהלך היערכות לטיפול בהפרות סדר צפויות"

בהמשך תצהירו מפרט תנ"צ תורג'מן כי האזור שבו הוחלט להגביל את תנועתם של אזרחים, ובכלל זה עיתונאים, היה אזור צר, בעל תוואי שטח שהקשה על כוחות המשטרה "לתת מענה מבצעי להפרות הסדר". תנ"צ תורג'מן מדגיש כי "בשום שלב לא נמנעה באופן גורף כניסתם של עיתונאים לכל שטחי העיר העתיקה, אלא נאסרה כניסת עיתונאים באופן ממוקד, לאזורים ספציפיים, בעת שבה התרחשו הפרות סדר אלימות, או במהלך היערכות לטיפול בהפרות סדר צפויות וכן בסמוך למועדי תפילות שהיתה הערכה כי תהיינה מלוות בהפרות סדר". לפי גרסת השוטר הבכיר, "יכולתם של העיתונאים לסקר את הנעשה באותם אזורים שבהם לא הורשו לשהות לא נמנעה כליל, אלא הם הוצבו במתחמים סמוכים מאוד למקומות המסוקרים, באופן שאיפשר להם לסקר את הנעשה באותה עת".

לצד זאת, במשטרה מציינים בתגובה לעתירה כי שלשום (1.8) נערכה פגישה בין גורמים מצדה לבין נציגי ארגון העיתונאים בישראל במטרה "לבחון היערכות עתידית של משטרת ישראל ואמצעי התקשורת במקרים כגון דא". גם בשל התפתחות זו, טוענת המשטרה, יש מקום להורות על מחיקת העתירה. "באשר לטענת העותרת בדבר אירועי אלימות מצד שוטרים כלפי עיתונאים", מוסיפה המשטרה בסיום תגובתה, "הרי שיש להפנותן באופן מסודר לבדיקה פרטנית בערוצים המקובלים, והן תטופלנה כמקובל".

בעקבות התגובה המקדמית של המשטרה הורה השופט אורי שהם לאגודה לזכויות האזרח בישראל להודיע בתוך שבועיים האם היא מוכנה למחוק את עתירתה ללא צו להוצאות.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ליד הכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים, 27.7.17 (צילום: הדס פרוש)

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ליד הכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים, 27.7.17 (צילום: הדס פרוש)

כאמור, במקביל להגשת תגובת המשטרה לעתירת האגודה לזכויות האזרח הוגשו אתמול עוד שתי עתירות נגד המשטרה באותו נושא, על-ידי ארגון העיתונאים בישראל ועל-ידי התאחדות עיתונאי החוץ בישראל (FPA). מעתירת ארגון העיתונאים עולה כי אכן התקיימה פגישה בין רכז חופש העיתונות בארגון, משה רונן, ועיתונאים נוספים, לבין נציגי משטרת ישראל בראשות היועצת המשפטית של המשטרה. פגישה זו, כך טענה המשטרה בתגובתה לאגודה לזכויות האזרח, מצדיקה את מחיקת העתירה. אך לפי ארגון העיתונאים, "לא היה בישיבה כדי לייתר הגשת הליך זה".

כמו עתירת האגודה, גם עתירת ארגון העיתונאים, שהוגשה על-ידי עורכי-הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה, באה לעולם בעקבות ההגבלות על חופש התנועה של עיתונאים באזור ירושלים העתיקה והאלימות שהפגינו שוטרים כלפי עיתונאים בשבועיים האחרונים. בעתירת הארגון מתוארת שורה של מקרים העולים, כך נטען, לכדי "מדיניות פסולה מצד גורמי אכיפה בנוגע להצרת צעדיהם של עיתונאים המבקשים לבצע את מלאכתם נאמנה".

מלבד חסימת עיתונאים בשער האריות, תוך מתן אפשרות לאזרחים שאינם עיתונאים לעבור מבעד לשער, ומעבר לכמה וכמה מקרים של אלימות נגד עיתונאים, בארגון מציינים כי "בעקבות הפיגוע בישוב נווה-צוף חלמיש נמנעה כניסה של צוות צילום של הטלוויזיה הפלסטינית לתחומי היישוב". לפי עתירת הארגון, "הגורמים הרלבנטיים מנעו גישה של עיתונאים אל תוך היישוב, ובמקומם שלחו לתקשורת תמונות שצולמו על-ידי צלמים מטעם השלטון".

הארגון דורש כמובן להורות למשטרה לחדול מהגבלת חופש התנועה של העיתונאים, אך מוסיף לכך גם דרישה חוזה פני עתיד: להנחות את השר לבטחון פנים גלעד ארדן ואת משרדו "להתקין מדיניות מסודרת ושקופה [...] בנושא של שמירה על חופש העיתונות ועל מעמד וזכויות העיתונאים, כמו גם הגנה על סיקור עיתונאי בר-קיימא".

בארגון מסבירים כי "מאחר שהמקרים המדוברים בעתירה זו, שעניינם פגיעה קשה וחמורה בחופש העיתונות ובחופש הביטוי, תכפו לאחרונה, ומאחר שניכר היעדרה של מדיניות ברורה ושקופה – המוכרת לציבור ובכלל זה לציבור העיתונאים ולכוחות הביטחון, דומה כי בשלה העת לקבוע מדיניות מסודרת ושקופה שתהא ידועה לציבור ותהא על דרך של תקנות או פקודת קבע, או ברמה נורמטיבית מתאימה אחרת, כאמור, ובית-המשפט העליון מתבקש להורות כי כך יהיה".

בעתירה שהגישה התאחדות כתבי החוץ בישראל, באמצעות עורכי-הדין גלעד שר, ג'ורג'ט זהר ומורן אוריה-ספקטור, מתבקש בג"ץ גם כן להורות למשטרה לחדול מהגבלת תנועתם של עיתונאים. העתירה כוללת דוגמאות נוספות להתעמרות השוטרים בעיתונאים.

העיתונאי אמיר כהן מסוכנות רויטרס נעצר בכניסה לשער האריות על ידי שוטר בשם מור נווה שאמר לו: "פה זה לא דמוקרטיה, אני מחליט מי נכנס ומי לא"

לפי עתירה זו, העיתונאי ויינט חסאן פנה לשוטר והזדהה כעיתונאי. "במענה לכך השיב לו שוטר המשיבה [משטרת ישראל] 'לא אכפת לי', בעט בו עד שנפל לכביש"; לעיתונאי אחר אמר שוטר: "אם לא תשתוק אשבור לך את השיניים"; העיתונאי אמיר כהן מסוכנות רויטרס נעצר בכניסה לשער האריות על-ידי שוטר בשם מור נווה, שאמר לו: "פה זה לא דמוקרטיה, אני מחליט מי נכנס ומי לא". באותה העת, כך נטען, הורשו תיירים ואזרחים להיכנס מבעד לשער ללא כל הגבלה; העיתונאי סינאן אבו-מאיזר הוכה על-ידי שוטר בראשו באמצעות אלה, אושפז ואובחן כסובל מזעזוע מוח.

משטרת ישראל, טוענים בהתאחדות כתבי החוץ, "נהגה ועודנה נוהגת שלא על-פי הוראות הדין ובהיעדר הוראה חוקית מסמיכה מפורשת, בשרירותיות, באלימות, באופן מפלה ובלתי שוויוני, בחוסר סבירות, באי-מידתיות, תוך הגבלת חופש המידע". בהמשך נטען כי האלימות המשטרתית כלפי עיתונאים "מזכירה חו"ח משטרים חשוכים, והדבר נעשה כאשר כל שוטר בשטח מטעם המשיבה עושה לכאורה דין לעצמו".

בג"ץ 6118/17
בג"ץ 6192/17
בג"ץ 6196/17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 419KB)

להורדת הקובץ (PDF, 135KB)

להורדת הקובץ (PDF, 453KB)

להורדת הקובץ (PDF, 545KB)