ההתארכות עד לאין קץ של משפט המו"לים בשל היד הרפה שמפגינים השופטים מול התארכות החקירות הנגדיות, נמתחת עוד יותר בתקופת החגים, שבעצמה באה אחרי פגרת הקיץ הארוכה. ובכל זאת, בין פגרת ראש השנה שהסתיימה בשבוע שעבר לפגרת סוכות שתחל בשבוע הבא, הבליחו היום (3.10) לרגע דיוני משפט המו"לים.

בדיון האחרון תמה חקירתה של הדס קליין, העוזרת האישית של המיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, שעל פי כתב האישום המטירו על בני-הזוג נתניהו טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים וזאת במסגרת הפרשה המכונה "תיק 1000". הבוקר העידו שני בעלי חנויות לממכר אלכוהול וסיגרים שמכרו למיליארדרים את הסחורה, דרך קליין. האחרון מבין השניים, דוד בבלי שמו, הביע פקפוק באמינותו של עד תביעה נוסף, שותפו לשעבר דובי פיינטוך, שהיה מיודד עם קליין וסיפק דרכה סחורה למילצ'ן ופאקר גם שלא דרך החנות.

ראשון עלה לדוכן העדים עמית ברזילי, הבעלים של חנות ווינוויס, שמוכרת בעיקר אלכוהול ומעט סיגרים. בתשובה לשאלות עו"ד הדר ויינשטיין מהפרקליטות אישר ברזילי כי קיבל באופן קבוע הזמנות לאלכוהול וסיגרים מהדס קליין, בשמם של מילצ'ן ופאקר, וסיפק את הסחורה ליונתן חסון, נהגם של שני המיליאדרים יונתן, שאסף אותה מהחנות.

עמית ברזילי, בעלי חנות ווינוויס, לפני עדותו במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עמית ברזילי, בעלי חנות ווינוויס, לפני עדותו במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: יונתן זינדל)

גם בחקירתו הראשית וגם בחקירה הנגדית לבא-כוחו של נתניהו עו"ד עמית חדד, העיד ברזילי כי היו פעמיים או שלוש שבהן הוא או אחרים הביאו את הסחורה בעצמם לביתו של פאקר ברויאל ביץ' ת"א, אך גם מהפעם הבודדת שהוא עצמו סיפק את הסחורה אין לו כל זיכרון לגבי זהות האדם שפתח לו את הדלת וקיבל אותה.

ברזילי העיד כי קליין הגיעה אליו דרך חבר משותף בשם חגי לנגשטטר וטען כי היא עמדה בקשר רק עמו בכל הקשור לרכישת המוצרים מהחנות. עוד העיד ברזילי כי העניק למילצ'ן ופאקר הנחות בשל היקף הרכישות הגדול שביצעו.

אחרי שעו"ד חדד הציג לו חשבוניות מהן עלה כי מילצ'ן רכש כ-28 בקבוקי יין לבן במשך כחמישה שבועות העיד ברזילי כי לא מדובר בהכרח בכמות חריגה לצרכן פרטי והוסיף: "אם בן אדם מארח זה סביר". "ואם הוא לא מארח?", שאל עו"ד חדד וברזילי השיב: "אני לא יודע מה הרגלי השתייה שלו".

האם מילצ'ן אירח בביתו דרך קבע כמות גדולה של אורחים, השקה אותם אלכוהול והעניק להם סיגרים? שאלה זו עומדת בבסיס אחד מקווי ההגנה של הנאשם נתניהו ב"תיק 1000". נתניהו טוען, באמצעות עורכי דינו, שחלק ניכר מבקבוקי השמפניה והסיגרים שלפי כתב האישום מצאו את דרכם אליו ואל אשתו, בכלל נצרכו על ידי אורחים אחרים של שני המיליארדרים. קליין, לעומת זאת, טענה כי מילצ'ן ופאקר לא נהגו לארח באופן קבוע אורחים רבים בביתם, כי לא שתו בעצמם שמפניה ורודה מהסוג שנקנה עבור שרה נתניהו ולא עישנו בעצמם סיגרים מהסוג שנקנה עבור נתניהו.

בהמשך חקירתו הנגדית של ברזילי התמקד עו"ד חדד במכירת סיגרים למילצ'ן ופאקר, דרך קליין. עו"ד חדד ניסה להראות כי חלק מהחשבוניות שתיעדו מכירת סיגרים התייחסו לסיגרים בודדים ולא לקופסאות. גם לזאת חשיבות מבחינת ההגנה שכן קליין העידה שנתניהו לא היה מסתפק בסיגרים בודדים אלא מקבל לביתו קופסאות סגורות, או לחילופין נוטל לעצמו סיגרים מתוך קופסאות חדשות ואז לוקח עמו את הקופסה עם יתר הסיגרים.

עו"ד עמית חדד, סניגורו של בנימין נתניהו, לפני תחילת הדיון במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד עמית חדד, סניגורו של בנימין נתניהו, לפני תחילת הדיון במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד חדד טען לגבי חלק מהחשבוניות כי כשרשום בהן שנמכרו 20 סיגרים מדובר ב-20 סיגרים בודדים. עו"ד ברזילי טען כי אפשר שמדובר בשתי קופסאות של 10 סיגרים והעיד כי הסיגרים היוו פחות מפרומיל סך מחזור המכירות בחנות, הוסיף כי פעמים רבות הם נרכשו על-ידי החנות לפי הזמנת הלקוח והסביר שעל כן לא תמיד טרחו לציין בחשבונית האם מדובר בקופסה או באוסף בודדים.

עו"ד חדד חקר את ברזילי בנושא משמעות מספרי הסיגרים בחשבוניות של ווינוויס במשך כמה דקות, בחקירה מחזורית שלא הובילה לתשובות חדשות מצד ברזילי, עד שהשופטת רבקה פרידמן-פלדמן העירה כי העד השיב לפחות חמש פעמים על אותה השאלה והורתה לעו"ד חדד להתקדם. "בסדר", אמר עו"ד חדד ושאל פעם נוספת האם כשכתוב בחשבונית מספר מסוים של סיגרים הכוונה יכולה להיות או מארז או תפזורת. העד השיב פעם נוספת בחיוב.

עלילות פיינטוך בדיוטי-פרי

העד הנוסף שנחקר היום, דוד בבלי, הוא הבעלים של חברת י.ד. עסקים, יבואנית משקאות אלכוהול. בשונה מברזילי, בבלי העיד כי לא עמד בקשר ישיר עם קליין ואף לא הפיק את החשבוניות שביקשו ממנו במשטרה, אלא רק קיבל את הפנייה מהמשטרה והעביר לפחות חלק מהחשבוניות שהפיקו עבורו בחברה לידי החוקרים. בשל כך ביקש עו"ד עמית חדד לפסול את קבילות החשבוניות. ההכרעה בבקשה זו תינתן בהמשך.

דוד בבלי, בעלי י.ד. עסקים, לפני עדותו במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: אורן פרסיקו)

דוד בבלי, בעלי י.ד. עסקים, לפני עדותו במשפט המו"לים, 3.10.2022 (צילום: אורן פרסיקו)

לדברי בבלי, שותפו לשעבר דובי פיינטוך הוא שעמד בקשר עם קליין והוא שסיפק למילצ'ן ופאקר דרכה את המשקאות שביקשו. בחקירה הנגדית, שגם אותה ניהל עו"ד חדד, העיד בבלי כי פירק את השותפות עם פיינטוך בסוף שנת 2016 על רקע "חילוקי דעות".

"הוא יום בהיר אחד הלך וביקש כונס נכסים, לפרק את החברה", סיפר בבלי, "אמר שהמנהל של החברה לא מנהל את החברה, עלי הוא דיבר". בעקבות זאת, הוסיף, רכש את המניות של פיינטוך ומאז ניתק את הקשרים עמו.

פיינטוך הוזכר פעמים לא מעטות בעדותה של קליין. לדבריה, הוא זה שהיה מיידע אותה כשלחנות הגיע סוג הטקילה שמילצ'ן אהב לשתות (פטרון גראן פיאדרה) והוא גם מי שהיה רוכש עבור מילצ'ן סיגרים בדיוטי פרי בנסיעותיו לחו"ל, מעביר אותם לקליין או הנהג חסון ואחר כך מקבל החזר כספי.

פיינטוך, עד תביעה בעצמו בתיק, אמור לגבות מבחינת התביעה את גרסתה של קליין לגבי רכישת האלכוהול והסיגרים למילצ'ן ופאקר. משום כך ביקש עו"ד חדד לערער את אמינותו.

"היו עניינים של אמינות?", שאל עו"ד חדד את בבלי בהקשר פירוק השותפות עם פיינטוך. "היו גם", השיב העד.

"אתה ידעת שבזמן שהיית שותף של דובי הוא היה טס לחו"ל ורוכש בדיוטי אלכוהול ומוכר ללקוחות שלכם?", שאל עו"ד חדד.

"בדיעבד", השיב העד. וטען כי מדובר במעשה "חמור מאוד".

"גם לא חוקי", אמר עו"ד חדד. "נכון", השיב בבלי.

"וזה חלק מבעיית האמינות הרחבה שהיתה לו?", שאל עו"ד חדד. "ייתכן מאוד", השיב בבלי.

כמו בפעמים קודמות, גם כאן המצג שהציג עו"ד חדד לעד לא היה תואם את המציאות. במסמך משטרתי שמסכם את הוצאות מילצ'ן ופאקר על סיגרים ובקבוקי שמפנייה בתקופה הרלוונטית, ושעל בסיסו נוסחו הסכומים שבהם נוקב כתב האישום, מוזכרות שש רכישות של פיינטוך בדיוטי פרי. כולן של סיגרים. בחנות שבה היה שותף יחד עם בבלי לא מכרו כלל סיגרים למילצ'ן ופאקר אלא אלכוהול בלבד.

התביעה, מצידה, החמיצה את ההטעייה. שום שאלה בנושא לא נשאלה בחקירה החוזרת.

עדכון, 9.11: ההגנה הציגה חשבוניות לפיהן פיינטוך רכש בקבוקי טקילה בדיוטי-פרי עבור מילצ'ן בזמן שהיה עדיין שותף בי.ד. עסקים.

67104-01-20

משפט המו"לים

להורדת הקובץ (PDF, 1MB)