שוטה חובל, בכיר לשעבר בעיריית תל-אביב–יפו, ובנו שי חובל, הגישו תביעה חדשה נגד עיתונאית "המקום הכי חם בגיהנום" שרון שפורר בגין כתבות שפרסמה לפני קרוב לעשור בעיתון "הארץ". זו התביעה השנייה שמגישים חובל ובנו נגד שפורר. הראשונה, שהוגשה בשנת 2017 בגין אותן כתבות, נמחקה בשנה שעברה בשל גרירת רגלים של התובעים.

חובל ובנו טוענים כי שפורר הוציאה את דיבתם בארבע כתבות שפורסמו ב"הארץ" בשנים 2012-2013: "שוטה וחבורתו: איך באמת עובדים עסקי הנדל"ן בתל-אביב"; "ענף הנדל"ן בתל-אביב, הגרסה האלימה" "כשהמקורבים של שוטה חובל משתלטים על המרתף" ו"עסק משפחתי: הבנים של שוטה חובל שומרים על אימפריית הנדל"ן שבנה". הם גם מציינים כי כמה שנים אחר כך העלתה שפורר את הכתבות לעמוד הפייסבוק שלה.

בניגוד לתביעה הראשונה, שהוגשה גם מטעם בנו הנוסף של חובל, ישראל, ובת-זוגו קארין, הפעם רק שוטה ושי חובל תובעים את שפורר. הבדל נוסף טמון בזהות הנתבעים. בעוד שהתביעה הראשונה הופנתה נגד שפורר בלבד, הפעם גם עיתון "הארץ" נדרש לפצות את חובל ובנו.

בא-כוח התובעים עו"ד רון לוינטל מציין בכתב התביעה הבדל נוסף בין התביעה הקודמת לנוכחית: "נוספה לה הטענה כלפי הנתבעת 2 ['הארץ'] לגבי חובת העידכון, וכן הטענה כי בפרסומים, המתחדשים מידי יום, מופיע עוד מידע דיבתי ומשמיץ".

לפי כתב התביעה, שפורר ו"הארץ" היו צריכים לפרסם "פרסום מתקן" ולפיו "מרבית החשדות" נגד חובל "התבדו" וכי "מתוך כל האישומים הקשים" שמוזכרים בכתבות, הוא הורשע "בעבירה ברף הנמוך בעונש סמלי בלבד". לדברי חובל, "ההר הוליד עכבר". חובל הורשע במרמה והפרת אמונים.

טענה זו נכללה גם בכתב התביעה המקורי, ולכך השיבה אז שפורר, באמצעות עו"ד טל ליבליך, כי חובל "הורשע על-פי הודאתו בכתב אישום חמור במיוחד" שכלל פעילות לטובת העשרת מקורביו ובני משפחתו, שקרים וכפיית מרות על הכפופים לו. "העובדה כי התובע 1 מתייחס בזלזול להרשעתו מלמדת אך ורק עליו ועל תפיסתו המעוותת את משמעות מעשיו".

חובל ובנו דורשים משפורר ו"הארץ" פיצוי בסך 300 אלף שקלים בגין הכתבות שפרסמו. טרם הוגש כתב הגנה.

22208-06-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 20.1MB)