איש העסקים וולטר סוריאנו מכחיש כי היה אי פעם בשותפות עסקית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויוצא נגד ההתנהלות העיתונאית של רביב דרוקר, שאותו הוא תובע בשתי תביעות דיבה נפרדות. לדברי סוריאנו, לנתניהו לא היה מעולם כל חלק, ישיר או עקיף, באחת החברות שהוא קשור בה.

עוד טוען סוריאנו כי דרוקר הגיש לבית-המשפט תצהיר מאת אדם שטען אחרת אך ורק כדי שיוכל לדווח על כך במהדורת חדשות 13, ובלי כל קשר להליך המשפטי שבו הוגש התצהיר. בכך, טוען סוריאנו, פעל דרוקר באופן המבזה את הדין כמו גם את האתיקה העיתונאית.

סוריאנו, אזרח ישראלי המתגורר בבריטניה, שהוצג על-ידי עורך-דינו אילן בומבך כידידו של ראש הממשלה נתניהו, הגיש מאז תחילת השנה שעברה ארבע תביעות דיבה נגד עיתונאים וכלי תקשורת בישראל שדיווחו על אודותיו, בהם גם אתר "העין השביעית". במסגרת התביעה נגד דרוקר הגיש לאחרונה עיתונאי חדשות 13 תגובה לבקשתו של סוריאנו למחוק כמה מסעיפי כתב ההגנה שלו. לתגובה זו הוסיף דרוקר, באמצעות בא-כוחו עו"ד דורון קול, תצהיר מאת אדם בשם דורון סטמפלר שהעיד על הקשרים הקרובים כביכול בין סוריאנו לנתניהו.

בנימין נתניהו ב-2006 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

בנימין נתניהו ב-2006 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

לפי סטמפלר, סוריאנו התרברב בפניו כי בזכות קשריו עם נתניהו זכה לקידום האינטרסים העסקיים שלו. בין היתר, כך הצהיר סטמפלר, סוריאנו אמר לו כי הפגיש את איש העסקים המקסיקני אלונסו אנסירה עם נתניהו כשזה כיהן כשר האוצר של ישראל, ושבהמשך מכר נתניהו לאנסירה את מכרות תמנע תמורת 70 מיליון דולר.

סוריאנו הגיש אתמול (14.7), באמצעות עו"ד בומבך, בקשה להוצאת תגובת דרוקר מתיק בית-המשפט. לדבריו, התגובה הוגשה בניגוד לדין ונועדה לשמש בראש ובראשונה את עבודתו העיתונאית של דרוקר.

סוריאנו מתאר בתצהירו כיצד עשרים דקות לאחר הגשת התצהיר של סטמפלר לבית-המשפט שלח העיתונאי בקשת תגובה לבא-כוחו, עו"ד בומבך, לקראת פרסום ידיעה באותו הערב על תוכן התצהיר. "מדובר היה בניסיון מגושם, שתפריו גסים ונראים למרחוק, 'להלבין' את תצהירו של מר סטמפלר, במובן זה שהנתבע [דרוקר] יוכל לשדר בחופשיות את התוכן האמור בתצהיר, ואותו תוכן יהיה מוגן לכאורה מתביעת דיבה", מצהיר סוריאנו בפני בית-המשפט.

לפי סוריאנו, דרוקר מצא "פטנט" כיצד "להלבין" את טענותיו של סטמפלר, שכלל לא קשורות לתגובתו לבקשה למחיקת סעיפים מכתב ההגנה שלו. התנהלות זו, טוען סוריאנו, היא "שימוש לרעה בהליכי משפט", כמו גם "התנהגות דיונית מחוסרת תום לב". בנוסף טוען סוריאנו כי דרוקר פעל "תוך ניגוד עניינים מובהק, באשר הוא גם נתבע בתיק דנן וגם עיתונאי". לדבריו, התגובה של דרוקר "שירתה תכלית אחת ויחידה: את היות הנתבע עיתונאי. אין לה קשר אמיתי להיות הנתבע בעל דין שנתבע".

מכרות תמנע, 2007 (צילום דורון הורוביץ)

מכרות תמנע, 2007 (צילום דורון הורוביץ)

לפי סוריאנו, בערבוב שביצע דרוקר בין מעמדו כנתבע לבין עבודתו כעיתונאי "הוא ביזה את מקצוע העיתונות, הפר את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ושם למרמס את שמו הטוב של התובע [סוריאנו], בכך שנתן במה לתצהיר שקרי מפיו של מר סטמפלר".

את גופן של טענות סטמפלר מכחיש סוריאנו מכל וכל. "לראש הממשלה נתניהו לא היה כל חלק בחברת יוניברס, וגם לא בכל חברה אחרת שהתובע קשור בה, לא במישרין ולא בעקיפין", מצהיר סוריאנו. עוד טוען איש העסקים הבריטי שתובע את דרוקר כי הכיר את איש העסקים המקסיקני אנסירה לראשונה רק בשנת 2006, ולכן לא יכול היה להפגיש אותו עם נתניהו כשר האוצר, שכן נתניהו עזב את משרד האוצר בשנת 2005. כמו כן, סוריאנו מצהיר כי אדם נוסף שהיה בפגישות עם סטמפלר, אבי (וייס) לבנה, מכחיש גם הוא שסוריאנו אי פעם התפאר ב"שותפות" עם נתניהו, אולם אינו מצרף תצהיר של לבנה או כל מסמך אחר מטעמו.

אשר לטענה בדבר מכירת מכרות תמנע לאנסירה, סוריאנו מציין בתצהירו כי שר התשתיות הלאומיות לאורך שנת 2005 היה בנימין בן-אליעזר המנוח, ושעניין זיכיון הכרייה היה בתחומי משרדו בלבד, כך שאמירה זו "מתקשה להתכתב עם המציאות".

סדרת תביעות הדיבה של סוריאנו

שמו של סוריאנו הוזכר בתקשורת הישראלית בתחילת 2018 בהקשר להאשמה של המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, כי ראש הממשלה נתניהו, המסובך בפרשיות פליליות, ביצע מעקבים והאזנות לחוקרי משטרה. סוריאנו תבע את דרוקר על סך חצי מיליון שקל משום שזה ציין בראיון לגלי-צה"ל כי המשטרה, בתדרוכים לא רשמיים, נקבה בשמו של סוריאנו כמי שהוציא את הדברים לפועל עבור נתניהו, זאת למרות שדרוקר עצמו הדגיש באותה הזדמנות כי לדעתו הדברים אינם נכונים.

התביעה, יש לציין, הוגשה נגד דרוקר אישית ולא נגד חדשות 13 או נגד כלי התקשורת שבו נאמרו הדברים – גלי-צה"ל. דרוקר טוען להגנתו בין היתר, באמצעות עו"ד דורון קול, כי מדובר בתביעת השתקה שנועדה לסתום את פיו תוך פגיעה בחופש הביטוי, חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת.

בנוסף הגיש סוריאנו תביעת דיבה על סך 300 אלף שקל נגד אתר "בחדרי חרדים", וזאת בגין שני דיווחים שראו אור באתר וכללו מידע שפורסם קודם לכן בחברת החדשות (כיום חדשות 12) ותאגיד השידור הישראלי, לצד פרטים ביוגרפיים נוספים על סוריאנו ותצלום שבו פניו נראים באופן חלקי.

כמו כן הגיש סוריאנו תביעת דיבה על סך 300 אלף שקל נגד הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, שפרסם פוסט ובו תואר סוריאנו כ"בריון של ביבי". לאחרונה, אחרי ששתי ערכאות קבעו כי דין תביעה זו שלא להתברר בישראל, פנה סוריאנו לבית-המשפט העליון.

בעקבות דיווחים ב"העין השביעית" על תביעת הדיבה שהגיש סוריאנו נגד דרוקר הגיש איש העסקים הבריטי תביעה נוספת, הפעם נגד דרוקר, "העין השביעית", עורך האתר שוקי טאוסיג והחתום לעיל. בא-כוחו, עו"ד בומבך, הצטרף כתובע לתביעה נגד "העין השביעית" לאחר פרסום נוסף שעסק בתביעה. סך תביעה זו עומד כעת על 580 אלף שקל.

43260-02-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.09MB)