בית-הדין לעבודה נדרש לזמן לעדות את עמוס רגב, העורך הראשי של "ישראל היום", כדי להיחקר על ההחלטה לפטר את העיתונאי עמית לוינטל בטענה שהיה מעורב בהדלפת הסרטון שבו תועד רגב מתריע מפני מלחמה עתידית העומדת בפתח. לוינטל, המכחיש כי לקח חלק כלשהו בהדלפה, תובע מ"ישראל היום" למעלה מרבע מיליון שקל בגין פיטוריו.

עובדת אחרת, רכזת הכתבים לשעבר שחר כהן, תובעת גם היא את "ישראל היום" בגין פיטוריה. בדומה ללוינטל, גם כהן מתכוונת לזמן לעדות את רגב, כך מסר עורך-דינה ל"העין השביעית" מוקדם יותר השנה.

רגב הוא זה שניהל את שיחת השימוע שאחריה עודכן לוינטל על פיטוריו. במהלך השיחה, שתמליל שלה הוגש לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, האשים העורך הראשי את לוינטל בהדלפה של פרטים על הנעשה במערכת "ישראל היום" לכתב "הארץ" אורי משגב, שחשף את נאומו של רגב בבלוגו ולאחר מכן דיווח על ההתפתחויות בפרשה.

רגב טען כי כחצי שעה לאחר שיצא לוינטל מבדיקת הפוליגרף שנדרש לעבור כבר הופיעו ציטוטים מתוך ההליך בבלוג של משגב – צירוף מקרים המעיד, לשיטתו של העורך הראשי, כי לוינטל הוא המדליף. עוד טען רגב כי לוינטל הדליף גם את עצם הזימון לשימוע למשגב – שדיווח גם על כך. לוינטל, בתצהיר עדות ראשית שהגיש לפני ימים אחדים, שב ומכחיש את ההאשמות, ומצהיר שוב כי אינו מכיר את משגב וכי למיטב ידיעתו מעולם לא פגש אותו.

עו"ד איתי רימון, המייצג את לוינטל בתביעה, נימק את הצורך בזימונו של רגב בטענה שלפיה הליך הפיטורים בוצע ללא תיעוד מספק. "התובע יוותר על זימונו של מר רגב ככל שהנתבעת ['ישראל היום'] תודיע כי בכוונתה להגיש תצהיר מטעמו ולהעידו בפני בית-הדין", הוסיף עו"ד רימון. גם אם יגיש רגב תצהיר יוכל עורך-דינו של לוינטל לחקור אותו מעל דוכן העדים.

עד אחר שמבקש לוינטל לזמן הוא אורי משגב. לפי הודעתו של עו"ד רימון, משגב סירב למסור תצהיר מטעמו, אך הסכים להתייצב בבית-הדין ולהעיד. הדיון הבא בתביעה צפוי להתקיים ב-19 במרץ 2017.

40775-01-15

* * *