עמוס רגב, עורך "ישראל היום", יידרש להעיד במסגרת התביעה שהגישה נגד החינמון רכזת הכתבים המפוטרת שחר כהן. רגב הורה לפטר את רכזת הכתבים ואת עיתונאי הספורט עמית לוינטל בטענה כי היו מעורבים בהדלפה של סרטון שבו תועד העורך כשהוא נושא נאום לוחמני. הסרטון צולם לפני כשנה, במהלך אירוע לציון יום-הולדתה של כהן. בדיון שנערך אתמול (10.1.16) בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב פסלו הצדדים את נתיב הפשרה ופתחו את הדרך לניהול משפט שבו יידרש כל צד להסביר את התנהלותו.

בתביעתה דורשת כהן לקבל מ"ישראל היום" פיצויים בסך של כ-155 אלף שקל בגין פיטורים לא-חוקיים. ב"ישראל היום", מנגד, טוענים כי התנהלותה של כהן במהלך החיפוש אחר מדליפי הסרטון ‒ פעולה שכללה זימון עובדים לבדיקות פוליגרף ‒ חוללה משבר אמון חריף בינה לבין הממונים עליה. עורך-דינה של כהן, חנוך ארליך, מסר ל"העין השביעית" בתום הדיון כי בכוונתו לבקש עדות מעמוס רגב, כמו גם מעיתונאי "הארץ" אורי משגב, שחשף לראשונה את פרטי הנאום.

הדיון המקדמי שהתקיים אתמול עסק בעיקר בעניינים טכניים, אך לצד הצגת אופציית הפשרה כלל גם עיסוק בטענה שלפיה מערכת "ישראל היום" הפלתה את כהן לרעה בכך שפיטרה אותה – אך נמנעה מלנקוט הליכים כלשהם כלפי העובד שצילם את הסרטון.

העורך הראשי של "ישראל היום" עמוס רגב, במשרדי העיתון (צילום: משה שי)

עורך "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: משה שי)

עורך-הדין המייצג את "ישראל היום", ירון אלון, אישר כי בעיתון יודעים כי מי שצילם את הסרטון ושיתף אותו לראשונה באמצעות חשבון הפייסבוק שלו הוא אלי לאון, עורך בדסק החוץ. לפי כתב התביעה של כהן, היא שיתפה את הסרטון של לאון בתום לב. "רק עם הגעתה של התובעת לביתה עם סיום יום העבודה היא גילתה שמר לאון שלח לה את הסרטון באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, ולאחר שצפתה בו אז, לראשונה, העבירה אותו לאחיה וכן למספר עובדים בעיתון אשר לא נכחו באירוע, כל זאת מתוך שמחה והערכה עמוקה על כך שהעיתון מוקיר ומכבד אותה לרגל יום-הולדתה. הא ותו לא", נכתב בכתב התביעה.

"למה אותו מר לאון נשאר במערכת?", שאלה הרשמת דפנה חסון-זכריה, שבפניה נערך הדיון, את עורך-הדין של "ישראל היום". עו"ד אלון השיב: "משום שלא היה משהו בהתנהלות שלו שפגע באמון של המערכת". לדבריו, השאלה מדוע כהן ולוינטל פוטרו ואילו לאון שמר על משרתו אינה רלבנטית בשלב זה של ההליך.

בהמשך הדיון טען עו"ד אלון כי אלי לאון לא העביר את הסרטון לגורמים מחוץ למערכת "ישראל היום", ואילו כהן אישרה כי העבירה אותו לכמה אנשים נוספים, ובהם כתב חדשות ערוץ 2 יוסי זילברמן. לדברי עו"ד אלון, הפצת הסרטון היא רק חלק ממסכת המעשים שהובילו לפיטוריה של כהן. "בסופו של דבר ההתנהלות שהביאה לפיטורים וברחל בתך הקטנה לאי-שיקום האמון היא ההתנהלות במהלך בירור האירועים. טיפין-טיפין, בכל פעם נחשף משהו נוסף. לדוגמה, הדלפת השימוע", אמר.

בכתב תשובה שהוגש לבית-הדין לפני כחצי שנה הכחיש עורך-דינה של כהן כי יש לה קשר כלשהו להדלפת המידע על זימונה לשימוע ‒ פריט מידע שפורסם גם הוא על-ידי משגב באתר "הארץ". "התובעת לא פגשה את מר משגב מימיה, לא שוחחה או התכתבה עימו, ומעולם לא היה לה קשר ישיר או עקיף עימו", הצהיר עורך-הדין של כהן בשמה.

בהמשך הדיון קיימו הצדדים משא-ומתן קצר בנוגע לאפשרות שיגיעו לפשרה שבמסגרתה כהן תסכים למשוך את תביעתה, ואילו ב"ישראל היום" יסכימו לשלם לה חלק קטן מסכום הפיצויים שדרשה. משלא הצליחו הצדדים להסכים על גובה הפיצויים, הודיעו לשופטת כי בכוונתם לנהל את המשפט. לדברי עו"ד ארליך, בא-כוחה של כהן, בכוונתו להזמין כמה מהעדים להתייצב בפני בית-המשפט ולמסור את עדותם בעל-פה.

7607-04-15‏

* * *

לצפייה בסרטון