העיתון "ישראל היום" ישלם עשרות אלפי שקלים לעיתונאי שפוטר בחשד כי העביר ל"הארץ" סרטון קצר שצולם במערכת, כך סוכם השבוע (19.3) בין הצדדים. על פסק הדין פורסם לראשונה באתר Ice.

העיתונאי, עמית לוינטל, פוטר לפני כשנתיים לאחר שנחשד על-ידי עורך העיתון עמוס רגב באחריות להעברת תיעוד של נאום קצר שנשא רגב בפני חברי המערכת. אחרי שמידע על הנאום פורסם בבלוג "משגב לעם" של אורי משגב באתר "הארץ" הורה רגב על הליך בירור, כולל שימוש בפוליגרף, ולאחר מכן הוחלט על פיטוריו של לוינטל.

לוינטל דרש מ"ישראל היום", באמצעות עו"ד איתי רימון, פיצויים בסך 257 אלף שקל בגין פיטורים שלא כדין. בכתב ההגנה טען העיתון, באמצעות עו"ד ירון אלון, כי לוינטל פוטר משום שנכשל במבחן הפוליגרף כאשר נשאל האם הוא זה שהדליף למשגב את הסיפור.

השבוע היו אמורים לוינטל, רגב ומשגב להיחקר בבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו. השלושה הגיעו לבית-הדין יחד עם קצין הביטחון של "ישראל היום", אמיר סופר, ומנהלת משאבי האנוש לשעבר בעיתון, איילת פליישמן-סטולרו, אולם בסופו של דבר לא עלו לדוכן העדים.

בפתח הדיון פנתה השופטת חנה טרכטינגוט אל הצדדים בשאלה האם יסכימו בכל זאת לסיים את התיק בפשרה. "בהחלט לגיטימי לבדוק כאשר מעביד חושב שמעלו באמונו", אמרה השופטת, ושיגרה רמז לעבר "ישראל היום" באומרה: "אבל אנחנו לא בטוחים שהכל התנהל כאן כמו שצריך". בהמשך ציינה כי "גם לגבי הפוליגרף יש לנו מה לומר". מדבריה ניתן היה להבין כי מצבו של העיתון "ישראל היום" בתיק אינו טוב במיוחד, וכי אם המקרה יגיע לפסק דין העיתון יחויב בפיצוי.

עיתונאי "ישראל היום" לשעבר עמית לוינטל (משמאל) ועיתונאי "הארץ" אורי משגב, בית הדין לעבודה, 19.3.2017 (צילום: אורן פרסיקו)

עיתונאי "ישראל היום" לשעבר עמית לוינטל (משמאל) ועיתונאי "הארץ" אורי משגב, בית-הדין לעבודה, 19.3.17 (צילום: אורן פרסיקו)

"יש נכונות מצד שני הצדדים", אמר בתשובה לדברי השופטת עו"ד איתי רימון, בא כוחו של לוינטל, "העניין זה..." – "כמה יהיה רשום בצ'ק", השלימה השופטת טרכטינגוט את דבריו. "נכון", אישר עו"ד רימון. "הפערים מאוד גדולים", אמר עו"ד ירון אלון, בא כוחו של העיתון. בשלב זה הציעה השופטת לצדדים להסמיך את בית-הדין לפסוק את הסכום בטווח שייקבע מראש. לאחר דין ודברים קצר, והתייעצות של כל צד בנפרד, הודיעו באי כוח הצדדים כי הם מסכימים לכך ומבקשים מבית-הדין לפסוק לטובת לוינטל, ללא נימוקים, סכום שבין 40 ל-80 אלף שקל.

כעבור כמה שעות ניתן פסק דין שלפיו ב"ישראל היום" ישלמו ללוינטל "מענק פרישה" בסך 49 אלף שקל. בנוסף, כך נפסק, ישלם העיתון לעובד שפוטר הוצאות משפט בסך 2,000 שקל לא כולל מע"מ וכן שכר טרחת עורך-דין בסך עוד 9,000 שקל, לא כולל מע"מ. כל הסכומים הללו יועברו לידי העיתונאי לוינטל עד לאחד במאי, הוא חג הפועלים.

40775-01-15