"הגנזך", מדור חופש המידע של "העין השביעית" ועמותת "הצלחה", ממשיך להתרחב. בימים האחרונים התווספו למדור מסמכים חדשים ובהם נתונים על שורה של נושאים, וגם שני עמודים חדשים המוקדשים לחטיבת דובר צה"ל ולערוץ 20. מסמכים חדשים נוספו גם בעמודים המרכזים מידע גולמי מלשכת הפרסום הממשלתית, מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ועל פרשת ענת קם. להלן סקירה קצרה של הבולטים מבין המסמכים החדשים במדור.

דובר צה"ל

בעמוד החדש המוקדש לחטיבת דובר צה"ל נכללים נתונים שהתקבלו מלשכת הפרסום הממשלתית בנוגע לתקציב הפרסום הצבאי. בכתבה המבוססת על הנתונים הללו ניתן לעיין כאן.

עוד כולל עמוד זה שני מסמכים מתהליך ההכשרה של חיילי דובר צה"ל, שהתקבלו בעקבות בקשת חופש מידע משותפת של עמותת הצלחה ו"העין השביעית": אמנת הדוברות והצהרת הדוברות. כמו כן כולל העמוד מידע בסיסי על מבנה חטיבת דובר צה"ל ונתונים על פעילותו בעת מבצע "צוק איתן", ושני דו"חות שפרסם מבקר המדינה על החטיבה – האחד מ-1990 והאחר מ-2002.

ערוץ 20

ערוץ 20, ערוץ המורשת הישראלית, עשה את צעדיו הראשונים בשוק הטלוויזיה תוך חיכוך עם הגוף המפקח עליו, המועצה לשידורי כבלים ולוויין. במסגרת הכנת כתבה על מבנה הבעלות של הערוץ (שבעליו שולט בו באמצעות חברה הרשומה באיי הבתולה הבריטיים) התבקשו אנשי ערוץ 20 להעביר העתקים של רשיון השידורים שנתנה להם המועצה על נספחיו.

בערוץ 20 סירבו לבקשה, אך איפשרו לכתב "העין השביעית" לעיין בהם בפיקוח היועצת המשפטית. כמה מהנספחים מעוררי העניין, שהועתקו באופן ידני, זמינים כעת לעיון במדור "הגנזך". נוסף לכך ניתן לעיין ברשיון הערוץ כפי שפורסם באתר המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

פרשת קם

התביעה האזרחית שהגישה ענת קם נגד עיתונאי "הארץ" אורי בלאו הביאה לחשיפת שורה של מסמכים השופכים אור על התפתחות פרשת ההדלפה שבסופה הורשעו שניהם.

לאחרונה, במקביל לפרסומה של כתבה נוספת העוקבת אחר השתלשלות התביעה, עלו לאתר שלושה מסמכים חדשים: התשאול של ענת קם בשב"כ, שלוש חקירות במשטרה, חקירת בלאו בשב"כ, ההסכם שנחתם בין בלאו והשב"כ ואיפשר את חזרתו לישראל, ויתור החיסיון של קם, שתי תעודות חיסיון שהוצאו על החקירה, טיוטת ההסכם הראשון בין בלאו לשב"כ ועליה הערות אנשי "הארץ", עדות שנתן רביב דרוקר במשפט קם ומסמכים נוספים. בכל המסמכים ניתן לעיין כאן.

תקציב הפרסום הממשלתי

בעקבות בקשת חופש מידע שהגישה עמותת "הצלחה" מסר משרד התרבות והספורט מסמכים בנוגע לשני פרויקטים שבוצעו בשיתוף עם גופי תקשורת: "שבוע הקריאה" וטקס "המצוינות בספורט". המסמכים על "שבוע הקריאה" כוללים, בין היתר, פירוט של סכומים ששולמו לקבוצת "ידיעות אחרונות" עבור פרסום המיזם. נוסף לכך עלה לאתר פירוט של הסכומים ששילם הטוטו לקבוצת "ידיעות אחרונות" ולערוץ הספורט עבור פרסום טקס "המצוינות בספורט".

כל המסמכים זמינים לעיון בעמוד של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ), תחת הכותרת "משרד התרבות". מסמכים נוספים שעלו לעמוד זה הם דו"חות של מבקר המדינה בעניין לפ"מ, נתוני מאקרו על תקציב הפרסום הממשלתי ומסמכים על "שיתופי פעולה" סמויים של המוסד לביטוח לאומי עם זכיינית ערוץ 2 רשת ועם תחנות רדיו אזוריות (שעמדו במרכזן של שתי כתבות שפורסמו כאן לאחרונה) ועוד.

מסמך משנת 2011 מתאר הצעה של אתר האינטרנט בשפה הרוסית Izrus לקיום ראיון בתשלום עם סגן שר החוץ דאז, דני איילון. ההצעה, יש לציין, נדחתה.