איש התקשורת ג'קי לוי ובת-זוגו נעם דן תובעים פיצוי בסך 150 אלף שקלים מפרופסור נדב שנרב שכינה אותם "סייעני חמאס על מלא" וקרא להפעיל אלימות נגדם.

לוי ובת-זוגו - שחלק מבני משפחתה נחטפו לעזה על-ידי חמאס ואחרים נרצחו בטבח ה-7 באוקטובר - פעילים בחודשים האחרונים במאבק הציבורי להשבת החטופים. לפני כשבוע, אחרי שדן הוכתה בידי שוטרים באחת ההפגנות שבהן השתתפה, פרסם לוי פוסט בפייסבוק שבו מחה נגד האלימות המשטרתית. בין היתר כתב לוי: "נעם דן הוכתה באלימות משטרתית קשה, כי רוח השר ששרתה במקום חפצה בכך".

בתגובה לאחד השיתופים של הפוסט כתב שנרב תגובה בזו הלשון: "מקווה שפעולות נחרצות הרבה יותר ינקטו נגד סיעני חמאס על מלא כמו ג'קי ובת זוגו. חלאות שמאלניות מתועבות".

התגובה שפירסם פרופ' נדב שנרב בפייסבוק

התגובה שפירסם פרופ' נדב שנרב בפייסבוק

"לביטוי 'סייען חמאס' משמעות מרחיקת לכת", טוענים לוי ודן בתביעה שהגישו באמצעות עו"ד גיא אבידן. "מדובר בייחוס של התנהגות ותכונות שאין ירודות מהן והמצויות על הקצה השלילי ביותר של הסקאלה. מדובר בייחוס של מעשי בגידה ושיתוף פעולה עם האויב".

מלבד פיצוי כספי דורשים לוי ובת-זוגו צו המורה לשנרב להסיר את הפרסום, צו האוסר עליו להכפישם וצו המחייב אותו לפרסם תיקון והבהרה.

טרם הוגש כתב הגנה.

7138-05-24