נמחקו הבקשות לתביעות ייצוגיות נגד "הארץ" וקבוצת ידיעות-תקשורת בשל פרסום מודעות זנות. לפני כשנה הוגשה שרשרת של בקשות לתביעות ייצוגיות נגד כמה כלי תקשורת ברחבי הארץ, כולן בשל פרסום לכאורה של מודעות זנות. בכולן אחד התובעים היה אמיר ענאקי, ובכולן ייצג את התובעים עו"ד חיים כפיר. בין היתר הוגשה תביעה נגד "הארץ" בסך 290 מיליון שקל, נגד ידיעות-תקשורת בסך 320 מיליון שקל, ונגד "מעריב" בסך 432 מיליון שקל.

לפני כחודשיים הגיעה לסיומה התביעה שהוגשה נגד "מעריב". בעקבות התחייבות העיתון לעדכן ולרענן את נוהל אי-פרסום מודעות למתן שירותי זנות, משכו התובעים את בקשתם לתביעה ייצוגית. היום, כאמור, הגיעו לסיומן שתי תביעות נוספות, הראשונות שהוגשו ברצף התביעות. בדיון שהתקיים הבוקר בפני השופטת אביגיל כהן מבית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו, הודיעו באי-כוחם של הצדדים על בקשה מוסכמת להסתלקות מהתביעות.

"המבקשים הגישו לדבריהם את ההליכים במטרה למנוע פרסומי זנות בעיתונים נשוא בקשות האישור ולהשתכנע ולוודא כי מופעל נוהל יעיל לבדיקת מודעות", נכתב בפרוטוקול הדיון. "לאחר בדיקה נוספת ולאחר שב"כ הצדדים נדברו ביניהם, השתכנעו המבקשים כי המשיבים בעיתונים נשוא בקשות האישור מקיימים נוהל יעיל לבדיקת מודעות אסורות ומניעת הסתננותן".

עו"ד כפיר, בא-כוחם של התובעים, הדגיש לפרוטוקול כי "אין בדברים משום הבעת עמדה לגבי המצב בתיקים האחרים שמתנהלים בהקשר דומה בבתי-משפט אחרים, שבהם המבקש הוא התובע הייצוגי". השופטת כהן אישרה את הבקשה להסתלקות מהתביעות. את "הארץ" ייצגו עו"ד זאב ליאונד ועו"ד מנחם ויצמן, את ידיעות-תקשורת ייצגו עו"ד תמיר גליק, עו"ד שירה בריק-חיימוביץ' ועו"ד נתנאל חי.

כעת נותרו תלויות ועומדות עוד שלוש בקשות לתביעות דומות – נגד חברת גל-גפן, חברת קול-הכפר וחברת ערב-ערב-באילת. הדיון המשותף בשלושתן יתקיים בעוד כשלושה חודשים.

33442-05-11

43473-05-11