"שנה לאחר שנחקק חוק איסור פרסום שירותי זנות, אמירתו הברורה של בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, שקיבל את הסכמת העיתון 'מעריב' לרענן את נהלי איסור פרסום מודעות הזנות, הופכת את החוק לכלי אכיפה חשוב שמשנה את המציאות", נכתב בהודעה לעיתונות של יו"ר הוועדה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ, בעקבות ההסכמות שאליהן הגיעו לאחרונה אמיר ענאקי ושי ג'ורנו מחד ועיתון "מעריב" מאידך.

אתמול דווח באתר זה כי ענאקי וג'ורנו הסכימו למשוך את בקשתם לתביעה ייצוגית בסך מאות מיליוני שקלים נגד העיתון במקביל להסכמת "מעריב" לעדכן ולרענן את נהלי איסור פרסום שירותי זנות. "המבקשים הביאו לפתחו של בית-המשפט נושא חשוב, שבהחלט ראוי לתת עליו את הדעת", אמר בדיון שנערך בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב השופט יצחק ענבר, וציין בין היתר כי יש לוודא שנהלי העיתון לאי-פרסום מודעות זנות מיושמים כראוי.

"חוק איסור פרסום שירותי זנות מרחיב את מעגל האחראים לשינוע תעשיית הזנות", נכתב עוד בהודעתה של ח"כ זוארץ. "עד לחקיקה, המפרסמים הקלו ראש בתופעה ואף זילזלו בטענה שהם משמנים את גלגלי תעשיית הזנות ובכך שותפים פעילים בניצולן של הנשים שהידרדרו לזנות.

"דברי השופט ענבר לצדדים מבהירים כי חובת ההוכחה היא על העיתון המפרסם, והוא נדרש להוכיח שהוא נוקט באמצעים ראויים למנוע פרסום כזה. על העיתון מוטלת האחריות לוודא שאין מדובר בפרסום שירותי זנות. חסל סדר עצימת העיניים והקריצות ההדדיות. פרסום הזנות אסור בישראל, ומעתה יש גם תקדים משפטי שמפרט איך אוכפים זאת".

הנהלים החדשים (את נוסחם המלא ניתן לקרוא כאן) קובעים שלל מגבלות על המודעות שניתן לפרסם בעיתון יחד עם שלל חובות בדיקה המוטלות על מקבלי המודעות בעיתון. בין היתר חובה על העיתון לדרוש העתק מתעודת הזהות של מוסר המודעה והעתק מרשיון עסק ותעודת הסמכה במקרה של מודעה לשירותי ספא או עיסוי.