יאיר נתניהו, דמות מפתח במכונת הרעל שפועלת בשירות אביו ראש הממשלה, טוען כי אינו "קיצוני", זאת בכתב הגנה שהגיש אתמול (7.12) לבית-המשפט במענה לתביעת דיבה של העיתונאי יוסי קליין.

ב-15.2.23 פרסם קליין בעברו המייסד והעורך של העיתונים "כל העיר" ו"חדשות" (מבית "הארץ"), וכיום בעל טור ב"הארץ", טור שהוקדש להפגנות נגד ההפיכה המשטרית. בין היתר נכללו בטור המשפטים: "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

יומיים לאחר מכן צייץ עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי ציוץ, שמאז נמחק, ובו ציטוט שקרי מהמאמר ב"הארץ": "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". מלבד סילוף המשפט המקורי לוי הוסיף: "העיתון הזה החרפן לגמרי!!! [כך במקור] באיזו מדינה בעולם זה לגיטימי להעלות כזה מאמר מסית ומסוכן? רדו מהגגות ומהר! אנו לפני תהום!". לציוץ של לוי צורף תצלום של ההפנייה לטור של קליין ב"הארץ".

בעקבות הציוץ של לוי פרסמו חשבונות הטלגרם והטוויטר הרשמיים של הליכוד הודעה לפיה הליכוד הגיש תלונה במשטרה, בין היתר נגד קליין, בעקבות "דברי הסתה וקריאות למרי אזרחי". לפרסומים הללו נלווה צילום מסך של הציוץ של לוי, עם הציטוט המסולף. נתניהו עצמו פרסם את אותה ההודעה, עם אותו צילום מסך, גם בחשבון הטלגרם הפרטי שלו וכן צייץ מחדש את הציוץ של הליכוד בחשבון הטוויטר האישי שלו ובכך חשף את הפרסום של לוי למיליוני עוקביו.

בגין הציוץ של לוי הגיש קליין תביעה נגדו ונגד שלוש אזרחיות שהדהדו את השיתוף של תנועת הליכוד (לוי, בתגובה, טען כי הסתמך על אתר ערוץ 7). לפני כשלושה חודשים הגיש קליין תביעה נוספת, נגד בנו של ראש הממשלה והמפלגה שבראשה הוא עומד. תנועת הליכוד נתבעת בשל פרסומי הציוץ של לוי, שעדיין זמינים לגולשים. יאיר נתניהו נתבע משום ששיתף את הציוץ של הליכוד.

קליין דרש, באמצעות עורכי-הדין חגי קלעי ונתן שוורצמן, פיצוי בסך 314,963.88 שקלים.​

נתניהו הבן הגיש כתב הגנה קצר, המחזיק 4 עמודים ושורה, ובו הוא טוען כי יש לסלק את התביעה על הסף. בין היתר טוען נתניהו הבן, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, כי בכתב התביעה אין כל ראיה לכך שצייץ מחדש את הציוץ של הליכוד זאת למרות שכתב התביעה כולל צילום מסך של חלק מרשימת החשבונות שצייצו מחדש את הציוץ של הליכוד שבה נראה גם החשבון של יאיר נתניהו.

"חשוב להבין", טוען נתניהו להגנתו, "בכדי להראות שאדם צייץ מחדש משהו, יש להראות בדף הבית את הציוד מחדש. לא להראות רשימה של ציוצים מחדש אשר מופיעה בכל פרסום מחדש של כל ציוץ. כאשר בכתב התביעה כלל לא מופיע ציון מחדש מהדף של הנתבע. ככול והיה הנתבע מצייץ מחדש, היה ציוץ זה מופיע בדף של הנתבע בטוויטר. בעוד מעיון בדף הנתבע בטוויטר ניתן לראות שכלל אין פרסום כזה אצל הנתבע".

עוד טוען נתניהו כי אינו זוכר שצייץ מחדש את הציוץ של הליכוד וכי גם אם צייץ אותו מחדש ממילא אין בו לשון הרע, וכי גם אם יש בו לשון הרע הרי שהאחריות לפרסום היא של העיתונאי יאיר לוי. "מדובר בתביעת סרק חמורה ביותר, הנגועה בחוסר תום לב קיצוני", טוען נתניהו הבן.

כאשר הוא נדרש להשיב לסעיפי התביעה מתנער נתניהו הבן מהגדרתו על ידי קליין כ"בנו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ופעיל ימין קיצוני".

זהו אותו יאיר נתניהו שטען כי השב"כ "מעורב בהפיכה נגד ראש הממשלה"; שקרא להוציא להורג גורמים בפרקליטות ובמשטרה שהעמידו לדין את אביו; שצייץ קריקטורה אנטישמית (ולפיה ג'ורג' סורוס מפעיל חייזרים שמפעילים את האילומינטי שמפעילים את אהוד ברק, שמפעיל את אלדד יניב, שמפעיל את מני נפתלי) ושכינה את חוקרי המשטרה "שטאזי" ו"גסטאפו".

זהו אותו יאיר נתניהו שהשווה את התקשורת הישראלית לתעמולה נאצית ואת המפגינים נגד ההפיכה המשטרית לפלוגות הסער הנאציות; שהפיץ טענה כאילו האמריקאים עומדים מאחורי ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית של אביו;  שפרסם סרטון שבו נראים מפגינים נושאים דגל כך וקוראים קריאות בגנות השמאל; שהפך לנער הפוסטר של מפגלת הימין הקיצוני בגרמניה AfD (מפלגה שמכחישה את משבר האקלים ומתנגדת לנישואים חד-מיניים, שוויון מגדרי והגירת מוסלמים).

זהו אותו יאיר נתניהו שנתבע שוב ושוב בשל סגנונו המשתלח והוולגרי, שהפסיד כבר מאות אלפי שקלים בתביעות דיבה ושבהופעותיו בבית המשפט מתפרץ לדברי עורכי-הדין, מפריע לחקירת העדים, מתווכח עם השופט, משתרע על ספסלי בית-המשפט, צועק ומקלל.

יאיר נתניהו כבר הכחיש בעבר כי הוא "פעיל ימין קיצוני" וטען כי "דעותיו הפוליטיות אינן משייכות אותו לקיצון". הפעם הולך נתניהו הבן צעד אחד נוסף קדימה ומכחיש כי הוא קיצוני מכל בחינה. "הנתבע אומנם בנו של ראש הממשלה", נכתב בכתב ההגנה, "אך איננו קיצוני ויש למחוק את כתב התביעה לאור שפת התביעה".

תנועת הליכוד טרם הגישה כתב הגנה.

15146-09-23