עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי מבקש מבית-המשפט שלא לדחות את המועד שבו יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, יפצה אותו ב-250 אלף שקלים, זאת בין היתר משום שלדבריו נתניהו הבן שיקר בתצהיר שהגיש לבית-המשפט ובו הכריז כי אין ביכולתו לעמוד בתשלום הסכום שבו חויב. לפי אלקלעי, לנתניהו הבן יש די והותר הון עצמי כדי לשלם את הסכום. על תגובת אלקלעי דיווח לראשונה אבישי גרינצייג ב"גלובס".

לפני כשנתיים הגיש אלקלעי, באמצעות עו"ד רון לוינטל, תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד נתניהו הבן והבלוגר אבי זלינגר, בגין סדרה של למעלה מ-20 פרסומים שבהם קרא זלינגר לעצור ולחקור את אלקלעי בגין מעורבותו – כביכול – בקנוניה נגד ראש הממשלה נתניהו כחלק מחקירת "תיק 4000". יאיר נתניהו נתבע משום ששיתף את פרסומיו של זלינגר בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו.

בעוד ההליך נגד זלינגר נמשך בבית-משפט השלום בפני השופטת כוכבה לוי, התביעה נגד נתניהו הבן הסתיימה בפסק-דין ללא משפט, זאת משום שנתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה. נתניהו הבן חויב לפצות את אלקלעי במלוא סכום התביעה, ובקשתו לבטל את פסק-הדין נדחתה והוא חויב בתשלום נוסף של כ-30 אלף שקל הוצאות משפט.

על החלטה זו הגיש נתניהו הבן בקשת רשות ערעור, ואליה צירף בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה על פיצוי אלקלעי. לפי הבקשה, לנתניהו הבן "אין את האמצעים הכספיים לשם תשלום פסק הדין, אין לו יכולת להשיג את סכום פסק הדין והנזק שייגרם לו אם ההחלטה לא תעוכב הוא גדול מנשוא". לבקשה הוצמד תצהיר מאת נתניהו שהודיע לבית-המשפט כי הסכום שאותו חויב לשלם לאלקלעי הוא "סכום אדיר לכל הדעות, אשר אינו בידי ואין באפשרותי להשיגו".

אבי אלקלעי (צילום מסך)

אבי אלקלעי (צילום מסך)

היום (26.8) התקבלה בבית-המשפט תגובתו של אלקלעי, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין רון לוינטל ועילית גלעד, ולפיה הצהרתו של נתניהו אינה נכונה.

"חמור לגלות כי שוב לא העיד אמת", טוען אלקלעי כלפי נתניהו הבן. "לא זאת כי המבקש לא מביא כל פירוט התומך בטיעוניו הכלכליים מלאי הדרמה והפאתוס, דבריו נסתרים בקלות בלתי נתפסת מתוך הליך ההוצל"פ אותו פתח המשיב [אלקלעי] כדין כנגד המבקש לאור העובדה כי הוא ממאן לשאת גם בהוצאות שנפסקו נגדו".

בחודש מרץ האחרון, מסביר אלקלעי, חייבה השופטת כוכבה לוי מבית-משפט השלום בת"א-יפו את נתניהו הבן לשלם לו הוצאות בסך 3,510 בגין בקשה שהגיש לתיקון הבקשה לביטול פסק-הדין שניתן נגדו בהיעדר הגנה. לפי אלקלעי, נתניהו הבן נמנע מלשלם סכום זה ועל כן פנה עורך "וואלה" לשעבר להוצל"פ, אז התברר לו כי בנו של ראש הממשלה לשעבר הוא דווקא אדם אמיד.

לפי הנתונים שהשיג אלקלעי וצירף לתגובתו לבית-המשפט, לנתניהו הבן חשבון עו"ש אחד עם למעלה מ-100 אלף שקלים, חשבון עו"ש נוסף עם למעלה מ-500 אלף שקלים, חשבון עו"ש שלישי עם למעלה מ-80 אלף שקלים ופיקדונות בסך כ-350 אלף שקלים.

"למרבה הפלא", מוסיף אלקלעי, "הוא מרשה לעצמו כמעט 'להתנדב' במקום עבודתו הנוכחי, 'רדיו גלי ישראל' בכך שמחד הוא מפרסם ברשתות החברתיות תוכניות ראיונות קבועות שלו ברדיו זה, ומאידך מרשה לעצמו להשתכר בעבור 7 חודשי עבודה רק 7,500 ש"ח [...] פריבילגיה שאינה מוכרת לאדם אשר מצבו הכלכלי הנטען כה רעוע.

"בענייננו - לא זאת בלבד שהמבקש לא תמך טיעוניו לעניין מצבו הכספי ה'רעוע' לכאורה, לא זאת בלבד שלא הסביר כיצד עמידה בתשלום פסק הדין תסב לו קריסה כלכלית, אלא שבפשטות יובהר: המבקש נתן תצהיר שדינו שקר".

39799-08-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4.38MB)