העיתונאי יוסי קליין, בעברו המייסד והעורך של העיתונים "כל העיר" ו"חדשות" (מבית "הארץ"), וכיום בעל טור ב"הארץ", תובע למעלה מ-600 אלף שקלים מארבעה אנשים שלדבריו הפיצו "ציטוט מזויף" מטור של קליין ובכך פרסמו עליו לשון הרע.

ב-15.2.23 פרסם קליין טור שהוקדש להפגנות נגד ההפיכה המשטרית. בין היתר נכללו בטור המשפטים: "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

יומיים לאחר מכן צייץ עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי ציוץ, שמאז נמחק, ולפיו במאמר ב"הארץ" פורסם כי "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". מלבד סילוף המשפט המקורי לוי הוסיף: "העיתון הזה החרפן לגמרי!!! [כך במקור] באיזו מדינה בעולם זה לגיטימי להעלות כזה מאמר מסית ומסוכן? רדו מהגגות ומהר! אנו לפני תהום!". לציוץ של לוי צורף תצלום של ההפנייה לטור של קליין ב"הארץ".

"מדובר בפרסום אשר מהווה לשון הרע בשני רבדים", נטען בכתב התביעה. "לא בלבד שהפרסום מייחס לתובע מעשים פליליים ועידוד להתנגדות אלימה, על אף שאין זכר לדברים אלה בטור הדעה שפורסם בעיתון 'הארץ', אבל גם הדברים שכן כתב התובע בטור הדעה סולפו באופן מגמתי ומטעה".

עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי (צילום מסך)

עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי (צילום מסך)

לפי קליין, "לשני רבדים אלה של הפרסום הדיבתי, מתווסף רובד שלישי, והוא הניסיון לשוות לדבריו של יאיר מהימנות גבוהה על ידי הצגת דבריו המסולפים של התובע כציטוט, צירוף תמונה של טור הדעה של התובע בעיתון 'הארץ' כאילו הציטוט נלקח מטור הדעה של התובע. זה המקום לציין כי יאיר הוא עיתונאי, ובעל מוניטין שלאדם מהימן ומקצועי".

בעקבות הציוץ של לוי פרסמו חשבונות הטלגרם והטוויטר הרשמיים של הליכוד הודעה לפיה הליכוד הגיש תלונה במשטרה, בין היתר נגד קליין, בעקבות "דברי הסתה וקריאות למרי אזרחי". לפרסומים הללו נלווה צילום מסך של הציוץ של לוי, עם הציטוט המסולף.

נתניהו עצמו פרסם את אותה ההודעה, עם אותו צילום מסך, גם בחשבון הטלגרם הפרטי שלו וכן צייץ מחדש את הציוץ של הליכוד בחשבון הטוויטר האישי שלו ובכך חשף את הפרסום של לוי למיליוני עוקביו (בכתב התביעה נטען כאילו לוי הוא ששיתף את הפרסום שלו בערוץ הטלגרם של נתניהו).

לפי התביעה, אחרי שארגון "בודקים" הפריך את הפרסום המסולף מחק לוי את הציוץ שלו.

התביעה של קליין, שהוגשה באמצעות עורכי-הדין חגי קלעי ונתן שוורצמן, מופנית לא רק נגד העיתונאי יאיר לוי אלא גם גם נגד תומכות נתניהו רונית לוי (המכונה "רונית הביביסטית"), סמדר שמואלי ורינת עשור, וזאת בשל שיתופים שעשו לציוץ של הליכוד ובו תצלום הציוץ של לוי, שיתופים שלא הוסרו עד להגשת התביעה.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

16730-04-23