יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש הודעת צד ג' נגד העיתונאי יאיר לוי בטענה כי הוא האחראי לפרסום שבגינו נתבע נתניהו הבן בידי עיתונאי "הארץ" יוסי קליין.

ב-15.2.23 פרסם קליין, בעברו המייסד והעורך של העיתונים "כל העיר" ו"חדשות" (מבית "הארץ") וכיום בעל טור ב"הארץ", טור שהוקדש להפגנות נגד ההפיכה המשטרית. בין היתר נכללו בטור המשפטים: "מפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

יומיים לאחר מכן צייץ עיתונאי "בחדרי חרדים" יאיר לוי ציוץ, שמאז נמחק, ובו ציטוט שקרי מהמאמר ב"הארץ": "ביום שני מפגינים חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". קליין תבע שורה של גורמים, בהם בין היתר יאיר נתניהו, ששיתף ציוץ של תנועת הליכוד שהדהד את הציוץ השקרי של לוי. קליין דרש, באמצעות עורכי-הדין חגי קלעי ונתן שוורצמן, פיצוי בסך 314,963.88 שקלים מנתניהו הבן ותנועת הליכוד.​

בכתב הגנה קצרצר שהגיש יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי, נטען כי אין כל ראיה לכך שצייץ מחדש את הציוץ של הליכוד - זאת למרות שכתב התביעה כולל צילום מסך של חלק מרשימת החשבונות שצייצו מחדש את הציוץ של הליכוד שבה נראה גם החשבון של יאיר נתניהו.​ עוד נטען כי אין בפרסום כל לשון הרע וכי ממילא האחריות לפרסום היא של העיתונאי יאיר לוי.

לפני ימים אחדים הגיש נתניהו הבן הודעת צד ג' נגד העיתונאי לוי. בהודעה מבהיר נתניהו הבן כי הוא עושה זאת מבלי להודות בכך שצייץ מחדש את הפרסום של לוי אך מציין כי כך או אחרת, ככל שביהמ"ש יטיל עליו אחריות לפרסום, הרי שלוי צריך לשאת בתוצאות.

הודעה צריכה לכלול את הסכום בגינו נדרש השיפוי, ועל מגיש ההודעה לשלם אגרה לפי גובה הסכום. נתניהו הבן העמיד את סכום השיפוי על סך 50 אלף שקלים.

15146-09-23