שדרן רדיו ירושלים אלעד עמדי, שעלה לכותרות במהלך השנה בשל התבטאויות אלימות וגזעניות, פוטר מהתחנה. עמדי סירב להתייחס והפנה למנהל התחנה, גדי קסטיאל, שמסר רק כי "רדיו ירושלים מודה לאלעד עמדי על הדרך והשנים הרבות ומאחלת לו הצלחה בהמשך הדרך". בעמוד הפייסבוק שלו כתב עמדי אתמול (5.11): "תמה דרכי ברדיו ירושלים אחרי כמעט 30 שנים, רוצה לומר תודה ענקית לכל מאזיניי האדירים".

בחודשים האחרונים התפרסמו ב"עין השביעית" וב"הארץ" מספר דיווחים על התבטאויות של עמדי בתוכנית בהגשתו, "התוכנית של עמדינה": אמירות גזעניות וסקסיסטיות; גידופים נגד בכירי צה"ל, "שמאלנים", להט"בים וערבים; איומים על אוהדי כדורגל ועל נשיאת בית המשפט העליון.

גל ההשתלחויות הניבו תביעת דיבה אחת, השעייה משידור וטיפול רפה מצידה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, המפקחת על הרדיו האיזורי, שקיבלה עשרות רבות של תלונות על עמדי. כעת, כאמור, החליטו ברדיו ירושלים להיפרד מעמדי.

ב-5 לינואר השנה קילל עמדי את אוהדי הפועל ירושלים בשידור, כינה אותם בין השאר "חלאות אנרכיסטיות", והצהיר שיגיע יחד עם אוהדי בית"ר ירושלים ו"אוכיח לכם למה יהיה שווה לי לשבת בבית סוהר על מישהו כמוכם. סגרנו? זה לא איום, זו הבטחה". בעקבות תביעת דיבה שהגיש מועדון הכדורגל, נאלץ עמדי להתנצל.

עוד קודם לכן, ברדיו ירושלים השעו את התוכנית של עמדי ליומיים, אך כחודש לאחר מכן אמר עמדי בשידור כי שר המשפטים יריב לוין צריך לשלוח הביתה את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות באמצעות נבוט ("יאללה יריב, אסתר חיות עם נבוט"). התבטאות זו ספגה גינויים וזכתה לסיקור נרחב, אך רק לאחר שבוע שבו המשיך עמדי לשדר החליטו ברדיו להשעות אותו. הפעם, לחודש וחצי.

ההשעיות לא שינו את התנהלותו של עמדי. בין השאר התבטא נגד ההתאחדות לכדורגל ואמר כי צריך "לבדוק אם יש אצלה עמדות לכיבוי אש". את הדברים אמר בתגובה לעונש שהטילה ההתאחדות על קבוצת בית"ר ירושלים, שאותה עמדי אוהד. למחרת התנצל על הדברים, אולי גם משום שההתאחדות הודיעה שתשקול הגשת תלונה במשטרה.

יום לפני השמעת האיום המרומז על ההתאחדות, אחרי ששני חיילי צה"ל נהרגו בגבול מצרים, השתלח עמדי בצבא הישראלי, טען שקציני צה"ל הם "סמרטוטים" וכי צריך "לעשות להם פוליגרף ולהתחיל לשנות את המהות הזו שאם אתה לא שמאלני אתה לא יכול להתקדם".

עוד העיר עמדי הערות סקסיסטיות על שחקניות כדורגל, שאל מאזין אם הוא יכול "לקבל תעודת שוטר" כדי "לטפל" בערבים שנוהגים בפראות; הפציר ברה"מ נתניהו "להפסיק להיות מדויק" בהפצצות חיל-האוויר ברצועת עזה שם "אין חפים מפשע"; קבע כי ערביי ישראל כולם "רוצים לשחוט אותנו" ויצא נגד הרשעת שוטרת מג"ב בתקיפת צעירה ערבייה בירושלים, משום שהיתה "חוצפנית".

במכתב שנשלח מהמרכז לנפגעי גזענות של התנועה הרפורמית והתנועה לטוהר המידות לרשות השנייה מנו התבטאויות של עמדי בהן הוא מתייחס באופן מכליל לערבים החיים בישראל כמי שחפצים להרוג את כל היהודים ("כל מי שיהודי לערוף ולשרוף"), כמציתי שריפות וכמי שמעוניינים ב"ג'יהאד כלפי הישות הישראלית בעלת הבית" (התבטאות אחרונה זו כוונה כלפי נהגים ש"עושים רעשים" בשכונה בירושלים).

בהזדמנות אחרת אמר עמדי בשידור כי הסגל הבכיר באוניברסיטה העברית הוא "שמאל קיצוני ומסוכן" שיש "לטפל" בו. בפעם אחרת הציג עמדי משחק חדש בתוכנית: שעשועון טריוויה תחת הכותרת "תפוס את המחבל": מאזינים התבקשו לענות על שאלות ידע כללי כמו "מי כתבה את ספר הילדים דירה להשכיר?", כשברקע פסקול של צרורות ירי או טילים וצווחות עידוד של עמדי, בסיום המוצלח של ה"משימה" מכריז השדרן כי המחבל התורן "חוסל" על ידי המאזין בעל התושייה וזכה בפרס: תווי קנייה בסך 400 שקלים לרשת BUYME.

בתגובה לפניית "העין השביעית", הודיעה רשת BUYME כי תדרוש מהתחנה להסיר את שמה מטריוויית החיסולים. "צר לנו כי שם החברה השתרבב לפעילות שאין לנו דבר עמה", אמרו בחברה, "מובן כי התוכן המדובר נוגד את ערכי החברה שמתנגדת להסתה או אלימות מכל סוג שהוא".

עמדי גם נהג להתייחס בשידור לתלונות עליו, וייחס אותן למסע רדיפה של "השמאל הקיצוני". בין השאר שיגר איום מרומז לעיתונאים שדיווחו על התבטאויותיו: "כשאני אכנס לבית חולים, יהיו איתי אורחים לידי גם". בשתי הזדמנויות אחרות התייחס שוב למי שמותחים עליו ביקורת ואמר: "תהיו טובים, ואם אתם לא רוצים להיות טובים - תהיו זהירים".

ברשות השנייה פתחו פעמיים בהליך הפרה נגד רדיו-ירושלים בשל התבטאויות של עמדי - האיומים האלימים נגד אוהדי הפועל ונגד הנשיאה חיות - אלא שהם הסתיימו כמעט בלא כלום: קנס על תנאי.

בתנועה לטוהר המידות, שם הגישו נגד עמדי מספר תלונות לרשות, אמרו היום ל"עין השביעית" כי הם "מברכים על החלטת רדיו ירושלים להפסיק באופן מיידי את העסקתו של השדרן אלעד עמדי, רב מסיתים, שניצל את המיקרופון שהועמד לרשותו על ידי תחנת הרדיו להסתה פרועה נגד חלקים גדולים בציבור, נגד אוהדי הפועל ירושלים, נגד נשיאת בית המשפט העליון בדימוס אסתר חיות ובעיקר נגד אזרחים ערבים. טוב עשו מנהלי רדיו ירושלים כאשר סילקו מגלי האתר את האיש שלא הפסיק להסית, לפלג ולשסות את מאזיניו באחיהם הישראלים".

על הפיטורים דווח אתמול על-ידי חנית ריקן במיי-נט ועידו דוד הכהן ב"הארץ".