שדרן רדיו-ירושלים אלעד עמדי מתבטא באופן המהווה "הסתה חמורה לגזענות", טוענים המרכז לנפגעי גזענות של התנועה הרפורמית והתנועה לטוהר המידות. שני הגופים פנו לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגוף המפקח על הרדיו המסחרי בישראל, בדרישה לפתוח נגד עמדי בהליך הפרה.

בתחילת החודש דווח ב"עין השביעית" על עשרות תלונות שהוגשו לרשות השנייה נגד עמדי, בגין אמירות גזעניות וסקסיסטיות; גידופים נגד בכירי צה"ל, "שמאלנים", להט"בים וערבים; איומים על אוהדי כדורגל ונשיאת בית המשפט העליון.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר, נטען כי התבטאויותיו של עמדי בשידור "מסיתות לשנאה ולגזענות כלפי הציבור הערבי, יש בהן פגיעה בכבוד האדם, ברגשות הציבור הערבי ובטעם הטוב". עוד כתבו במכתב כי "אין כל ספק כי הן הוראות החוק והן כללי האתיקה הופרו במקרה דנן ברגל גסה".

במכתב מונים הגופים שבע התבטאויות של עמדי מהחודשים אפריל-מאי, בהן הוא מתייחס באופן מכליל לערבים החיים בישראל כמי שחפצים לשחוט יהודים ולהזיק להם ("כל מי שיהודי לערוף ולשרוף"), כמציתי שריפות וכמי שמעוניינים ב"ג'יהאד כלפי הישות הישראלית בעלת הבית" (התבטאות אחרונה זו כוונה כלפי נהגים ש"עושים רעשים" בשכונה בירושלים). עמדי קורא ל"טיפול מסיבי וביד קשה" ומבטיח, בין היתר, "פה אתם תקבלו בראש".

לאור אמירות אלה ביקשו בארגונים מהרשות לערוך בירור מול עמדי והתחנה ולפתוח בהליך הפרה נגדה, כפי שביקשו בעבר במכתב קודם שנשלח על-ידי התנועה לטוהר המידות.

נגד רדיו ירושלים כבר נפתח הליך הפרה בשל הדברים של עמדי בתוכנית נגד אוהדי הפועל ירושלים ונגד נשיאת העליון חיות. אלא שברשות הקפיאו את ההליך, באמתלה כי יש לחכות לתוצאות התביעה המשפטית של קבוצת הכדורגל נגד עמדי והרדיו. 

במקביל לפניות הרבות לרשות השניה, הוגשה גם תלונה למשטרה בגין הסתה בעקבות אמירותיו של עמדי נגד השופטת חיות. חומרי התלונה הועברו למשנה לפרקליט המדינה לעניינים מיוחדים, שלדבריו החזיר את הטיפול בנושא למשטרה. אלא שבמשטרת ישראל טוענים כי טרם קיבלו לידיהם את החומרים.

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 706KB)