מה עלה בגורלה של הבדיקה שבה פתחו ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו באשר להתבטאויותיו הבוטות והגזעניות של שדרן רדיו-ירושלים אלעד עמדי? ובכן, ככל שבדיקה כזו אכן נעשתה, ברשות לא מעוניינים לחלוק את תוצאותיה עם הציבור.

באופן עקבי, ברשות לא סיפקו מענה לשאלות "העין השביעית" בנוגע להתבטאויות השנויות במחלוקת של עמדי. בכל פעם שבה נדרשים שם לתגובה רשמית, התשובה היא שהנושא "בבחינה". אלא שגם לאחר שחולף הזמן, ברשות מסרבים לענות מה עלה בגורלן של אותן "בחינות", או כיצד בדעתם לטפל בהתבטאויות בעייתיות חדשות בתוכנית.

נראה כי חוסר המעש של הרגולטור מעניק רוח גבית לעמדי, שממשיך לפזר איומים מרומזים כלפי מי שמותחים עליו ביקורת. ביום חמישי האחרון (13.7) התייחס השדרן למי שהתלוננו על התנהלותו והציע להם, בשתי הזדמנויות שונות: "תהיו טובים, ואם אתם לא רוצים להיות טובים - תהיו זהירים".

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה נשמע יותר משמץ איום בדבריו של עמדי. בתוכנית ששודרה לפני כשבועיים (5.7) אמר עמדי בשיחה עם מאזינה: "אם תדעי מה רוצים לעשות לי מספר אנשים מסוימים ששייכים לפוזיציה מסוימת, היית מבינה שאני צריך בית חולים צמוד אלי. אבל אין פחד - כי כשאני אכנס לבית חולים, יהיו איתי אורחים לידי גם".

ומה בכל זאת אמרו ועשו ברשות השנייה ביחס לעמדי? בתגובה לכתבה שפורסמה ב–6.6 מסרו כי הליך ההפרה שנפתח בעבר נגד תחנת הרדיו "הושהה" בשל תביעת דיבה שהגישה קבוצת הפועל ירושלים, אחרי שעמדי שיגר איומים נגד אוהדיה.

עוד אמרו אז כי "הרשות ממשיכה בתפקידה בפיקוח על כלל תכני התוכנית האמורה ובהתאם לכך, פניות בודדות שהגיעו לרשות בנוגע לאמירות שנשמעו לאחרונה בתוכנית נבדקות בימים אלה כל אחת לגופה. כמו כן, הרשות תמשיך לבחון מעת לעת את ההצדקה להשהיית הליך ההפרה". יצוין, כי גם אליבא דרדיו-ירושלים עצמו, מדובר בהרבה יותר מ"פניות בודדות".

יו"ר הרשות השנייה מישל קרמרמן (צילום: יורי יונתן)

ב-19.6 שלח דוד רגב, הממונה על פניות הציבור מטעם הרשות, מכתב לאחד האזרחים שהתלוננו על דבריו של עמדי. נציב הקבילות התייחס לשתי אמירות בלבד מתוך התבטאויות רבות של השדרן שעליהן הוגשו תלונות וקבע כי הן לגיטימיות במסגרת "חופש הביטוי והיצירה".

ב-6.7 חזרו ברשות על התגובה שלפיה הם "בוחנים את הנושא". התגובה הלקונית נמסרה ביחס למשחק חדש ומעוות בתוכנית של עמדי - שבו מאזינים עולים לשידור, עונים על שאלות טריוויה, ו"מחסלים" מחבלים. עוד התבקשו ברשות להתייחס לאיום המרומז ששלח למבקריו.

ברשות לא מסרו אז התייחסות למשחק וגם לא לאיום. "הרשות קיבלה מספר פניות לגבי התבטאויות שונות שנאמרו בתוכנית. הפניות הועברו לבחינה", נאמר בתגובה הרשמית שמסרה הרשות.

יצוין כי בניגוד לנציב קבילות הציבור של הרשות, שאין לו סמכויות אכיפה כלשהן, הרשות עצמה מסוגלת להורות על סנקציות כלפי מפוקחים שהיא קובעת שהפרו את כללי הרישיון. כפי שפורסם כאן בעבר, בין ההתבטאויות של עמדי בגינן נשלחו תלונות רבות לרשות השנייה ניתן למצוא אמירות גזעניות וסקסיסטיות; גידופים נגד בכירי צה"ל, "שמאלנים", להט"בים וערבים; איומים על אוהדי כדורגל וגם על נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.