מעללי אלעד עמדי ברדיו ירושלים נמשכים: בימים האחרונים הציג השדרן שנגדו הוגשו כבר עשרות תלונות לרשות השנייה משחק חדש בתוכנית: שעשועון טריוויה תחת הכותרת "תפוס את המחבל".

וכך זה מתבצע: מאזין או מאזינה עולים לשידור ומתבקשים לענות על שאלות ידע כללי כמו "מי כתבה את ספר הילדים דירה להשכיר?", כשברקע פסקול של צרורות ירי או טילים וצווחות עידוד של עמדי, בסיום המוצלח של ה"משימה" מכריז השדרן כי המחבל התורן "חוסל" על ידי המאזין בעל התושייה וזכה בפרס: תווי קנייה בסך 400 שקלים לרשת BUYME.

בתגובה לפניית "העין השביעית", הודיעה רשת BUYME כי תדרוש מהתחנה להסיר את שמה מטריוויית החיסולים. "צר לנו כי שם החברה השתרבב לפעילות שאין לנו דבר עמה", אמרו בחברה, "מובן כי התוכן המדובר נוגד את ערכי החברה שמתנגדת להסתה או אלימות מכל סוג שהוא". בחברה אף הוסיפו כי בעקבות פניית "העין השביעית" בכוונתם לפנות לרשות השנייה בעניין.

בתוך כך, עמדי מגיב בשידור לתלונות הרבות שהוגשו נגדו, עליהן דיווחנו כאן בשבועות האחרונים. בחודש שעבר התייחס ל"עיתונאים שמצטטים", שאינם חלק מעם ישראל שהוא "עם, כיפות, בורא עולם, אין מה לעשות זה היהודים". אותם עיתונאים "מנסים להוריד בן אדם" משום ש"לצד הימני אסור לו כלום". לדברי עמדי, האשמתו בגזענות והסתה היא "הנדסת תודעה". לאחר שסיים את המונולוג העילג הודה כי בשל התלונות הרבות הוא נאלץ מעתה להיזהר בדבריו. "אני צריך לחשוב על כל מילה שאני אומר פה כי הם מחפשים במכוון".

אתמול (5.7) התייחס שוב לתלונות, תוך שהוא טוען כי "יצא זכאי" וכי הפרסום על כך "הועלם" - שתי טענות שאינן נכונות. בהמשך התוכנית איים על מבקריו כי הם יגיעו לבית חולים. התלונות הרבות הוגשו בשל אמירות גזעניות וסקסיסטיות; גידופים נגד בכירי צה"ל, "שמאלנים", להט"בים וערבים; איומים על אוהדי כדורגל ונשיאת בית המשפט העליון.

"כשהשמאל מתלבש עליך", תיאר זאת עמדי, "[...] סיפרתי ברדיו שיש מקום בירושלים שעושים בו ג'יהאד [...] ואז קמו גופים אוהבי צדק. מה השיטה? שלחו לרשות השנייה במקום מכתב אחד, אלף מכתבים, ואז נזעקו השמים - אלעד אמר משהו חמור. שלחו מאות מכתבים איזה חלאה אני, שיעיפו אותי, גזען, ומביאים את כל החבר'ה והמילייה. אתמול, מכל אותם אלפי מכתבים, קיבלתי מכתב שאין שום דבר שאמרתי שהוא לא בסדר. כלומר יצאתי זכאי מהכל על אף הנסיונות להכפשת שמי והניסיון לשרוף את הקריירה שלי".

בדברים אלה, כך נראה, מתכוון עמדי לתשובה שהחזיר נציב פניות הציבור של הרשות השנייה אל אזרח אחד מבין המתלוננים, שהתלונן על שתי אמירות של עמדי. באותו מכתב קבע הנציב, דוד רגב, ששתי האמירות הללו חוסות תחת חופש הביטוי. רגב כמובן לא קבע כי עמדי "זכאי", משום שעמדי טרם הואשם בפלילים. הוא גם לא אמר ש"אין שום דבר לא בסדר" בדבריו של עמדי אלא ציין כי הוא חש "אי נוחות" למשמע חלקם.

בהמשך קבע עמדי כי הדיווחים על התלונות נגדו "עושים נזק לעם ישראל במכוון" משום שהוא "מייצג את רוב העם". כנראה כדי להתמודד עם העובדה שמי שדיווחו על "זיכויו" היו "הארץ" ו"העין השביעית", שדיווחו גם על התלונות נגדו, טען עמדי כי מי שרודפים אותו "העלימו את הכתבה כי הם שולטים גם בזה". במציאות, שתי הכתבות זמינות ברשת כפי שהיו מאז פרסומן.

עמדי לא הסתפק בכך, ובחלק אחר של התוכנית שיגר איום נגד מבקריו. תוך כדי שיחה עם מאזינה העובדת בבית חולים אמר עמדי: "אם תדעי מה רוצים לעשות לי מספר אנשים מסוימים ששייכים לפוזיציה מסוימת, היית מבינה שאני צריך בית חולים צמוד אלי. אבל אין פחד - כי כשאני אכנס לבית חולים, יהיו איתי אורחים לידי גם".

היכן נמצא הרגולטור, שאמון על הפיקוח על התחנה ועל התכנים המשודרים בה? ברשות השנייה לא מסרו התייחסות למשחק החדש והמעוות של רדיו-ירושלים, וגם לא לאיום האחרון שלו על מבקריו. "הרשות קיבלה מספר פניות לגבי התבטאויות שונות שנאמרו בתוכנית. הפניות הועברו לבחינה", נאמר בתגובה הרשמית שמסרה הרשות. זו אינה הפעם הראשונה שהרשות מוסרת כי היא "בוחנת" את הנושא. יצוין כי בניגוד לנציב קבילות הציבור של הרשות, שאין לו סמכויות אכיפה כלשהן, הרשות עצמה מסוגלת להורות על סנקציות כלפי מפוקחים שהיא קובעת שהפרו את כללי הרישיון.