דנה כשדי, שהגישה תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, דורשת לחקור את הרופא האישי של משפחת נתניהו ד"ר הרמן צבי ברקוביץ' בטענה כי יתכן וסיפק לנתניהו הבן אישורי מחלה מזויפים במטרה להימנע מנוכחות בדיונים משפטיים.

בשבוע שעבר אמור היה להתקיים דיון שנקבע מראש בהליך שבו תובעת כשדי מנתניהו הבן חצי מיליון שקלים בטענה שציוציו גרמו לכך שתעבור "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית". יום לפני מועד הדיון ביקש נתניהו מבית-המשפט לדחות אותו.

נתניהו טען, באמצעות בא-כוחו עו"ד אלי פרי, כי חש ברע ופנה לקבלת טיפול רפואי. בא-כוחו הציג אישור מחלה לפיו נתניהו "אינו מסוגל לעבוד" במשך מספר ימים, כולל היום בו חל הדיון המתוכנן. על אישור המחלה חתם ד"ר הרמן ברקוביץ', הידוע גם כצבי ברקוביץ', מומחה ברפואת ילדים, המשמש כרופא של משפחת נתניהו ונחשב לאחד מאנשי האמון המקורבים ביותר למשפחה.

באי-כוחה של כשדי, עורכי-הדין רון לוינטל ועילית גלעד (שנגדה מנהל יאיר נתניהו משפט נפרד), הביעו מורת רוח לנוכח הבקשה וטענו כי אין זו הפעם הראשונה שנתניהו מבקש ברגע האחרון לדחות דיון בתביעה שהוגשה נגדו. גם אל הדיון הראשון בתביעת כשדי לא הגיע נתניהו ובא-כוחו דאז הציג אישור מחלה. יום לפני דיון אחר ביקש נתניהו פטור מהתייצבות בטענה כי הוא שוהה בחו"ל ושכח מקיומו של הדיון.

"שוב ושוב אנו פוגשים אותו רופא (רופא הבית), אותה מחלה (שמתפרצת כל כמה ימים, אך לא מונעת שידורי טלוויזיה ורדיו ושימוש נרחב במדיה החברתית), והנה המחלה מתפרצת תדיר אך ורק לקראת דיונים בהם הוא נתבע"

נתניהו נתקף בחולי גם בהליכים אחרים. יום לפני מועד ההוכחות שנקבע לו בתביעת דיבה אחרת שהוגשה נגדו, התביעה של סתיו שפיר, הציג בא-כוחו אישור מחלה מאת ד"ר ברקוביץ. גם בתביעת דיבה שלישית שהוגשה נגדו, על-ידי ארגון מולד, הודיע נתניהו הבן יום לפני הדיון כי הוא חולה. בא-כוחו הגיש לבית-המשפט אישור מחלה - שוב מאת ד"ר ברקוביץ'.

נתניהו, בתגובה, הגיש באמצעות בא-כוחו תצהיר חתום לפיו הוא אכן חולה. כעת באי-כוחה של כשדי דורשים לזמן אותו לבית המשפט על מנת שיחקרו אותו על תצהירו, ולזמן גם את הרופא שהעניק לו אישור מחלה כדי לחקור גם אותו.

"אין מדובר כפי הניראות ברופא קופת חולים לאומית כפי הטופס שנועד לייצר מצג שווא כאילו הנתבע טרח והלך לקופת החולים כאחד האדם", טוענת כשדי באמצעות באי-כוחה, "עסקינן ברופא פרטי הנתון למרות הנתבע ומשפחתו מזה שנים רבות, איש אמונם וסודם".

לפי כשדי ובאי-כוחה, "שוב ושוב אנו פוגשים אותו רופא (רופא הבית), אותה מחלה (שמתפרצת כל כמה ימים, אך לא מונעת שידורי טלוויזיה ורדיו ושימוש נרחב במדיה החברתית), והנה המחלה מתפרצת תדיר אך ורק לקראת דיונים בהם הוא נתבע, היא מונעת ממנו התייצבות לאולם ביהמ"ש על מנת להיחקר על מעשיו, אולם לא מונעת ממנו עשיה מלאה כשהוא מלא עזוז במקביל".

באי-כוחה של כשדי פונים אל השופט רונן פלג וכותבים כי "מאחר וקיים חשש ממשי שהאישור הרפואי והתצהיר הלאקוני שהובא (בהמשך אותו 'ליל שימורים') אינם אותנטיים וכי מדובר ב'התחלות' לשם דחיית הדיון, וקיימות אינדיקציות רבות בידינו כי הנתבע היה פעיל למדי ביום שקדם להגשת הבקשה ואף ביום הגשת הבקשה עצמו", יותר להם לחקור הן את נתניהו הבן והן את ד"ר ברקוביץ'.

דוברי משפחת נתניהו לא הגיבו לפנייה בנושא שנשלחה אליהם בשבוע שעבר.

52748-08-20