יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מבקש מבית-המשפט לבטל פסק-דין שחייב אותו לשלם פיצוי בסך חצי מיליון שקלים לדנה כשדי. נתניהו הבן חויב בפיצוי לאחר שלא הגיש כתב הגנה לתביעת הדיבה שהגישה נגדו כשדי, אך כעת טוען כי "לא ידע כלל כי הוגש כנגדו כתב תביעה". זוהי הפעם השנייה בה התנהלות כזו בדיוק של נתניהו הבן ועורך הדין יוסי כהן חוזרת על עצמה.

בשבוע שעבר דווח באתר "העין השביעית" כי השופט רונן פלג מבית-משפט השלום בכפר-סבא חייב את נתניהו הבן לפצות את דנה כשדי בחצי מיליון שקלים, מלוא סכום התביעה שהגישה נגדו, זאת בגין אי הגשת כתב הגנה. כשדי תבעה את נתניהו הבן, באמצעות עו"ד רון לוינטל ואביה של התובעת עו"ד יעקב כשדי, אחרי שזה פרסם ציוץ שלדבריה רמז לקשר מיני בינה לבין יו"ר כחול-לבן בני גנץ והוביל ל"הטרדה מינית קבוצתית ופומבית".

לטענת נתניהו, כפי שנוסחה בידי בא-כוחו עו"ד יוסי כהן, החלטת בית-המשפט ניתנה "עקב הטעיה וחוסר תום לב חמורים ביותר (אם לא זדון) של המשיבה [כשדי]". נתניהו הבן טוען כי "מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה" ומוסיף כי "לא ידע כלל כי הוגש כנגדו כתב תביעה". ואולם, כפי ששם לב כתב "גלובס" אבישי גרינצייג, זמן קצר לאחר הגשת התביעה, באוגוסט 2020, הגיב נתניהו לידיעה ב"וואלה" על התביעה ("תביעת השתקה מגוחכת, הזויה וחסרת כל בסיס, אשר כל מטרתה להביא פרסום, ושדינה להידחות").

נתניהו טוען כי בא-כוחה של כשדי, עו"ד לוינטל, מטעה את בית-המשפט כפי שהטעה בתיק אחר, שבו הגיש עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי תביעת דיבה נגד נתניהו הבן. גם שם לא הוגש כתב הגנה, גם שם נפסקו מלוא הפיצויים שנדרשו ע"י התובע וגם שם הגיש נתניהו בקשה באמצעות עו"ד כהן לביטול פסק הדין שניתן בהיעדר הגנה. דיון בבקשת נתניהו לביטול פסק הדין שניתן בתביעת אלקלעי צפוי להתקיים מחר (10.3).

לפי נתניהו, בא-כוחה של כשדי "ידע מתיק קודם שניהל כנגד המבקש כי לא ניתן להמציא דברי דואר למעון ראש הממשלה, אך מתוך מניעים זרים ופסולים הגיש בקשה כוזבת במעמד צד אחד ומיד עם קבלת פסק הדין הפיץ אותו בעוצמה באמצעי התקשורת למרות שידע כי הוא יבוטל".

בהקשר זה יש לציין כי אכן קיים קושי להגיש לנתניהו הבן דברי דואר בביתו, הוא מעון ראש הממשלה. אתמול דיווח ברוך קרא בחדשות 13 כי לאחרונה כשל ניסיון של עורכת-דין להגיש לנתניהו הבן התראת חוב מההוצאה לפועל, חוב שצבר כתוצאה מתביעת דיבה אחרת שהוגשה נגדו. מאבטחי בית ראש הממשלה מנעו מעורכת-הדין למסור כדין לנתניהו הבן באופן אישי את מכתב ההתראה, איימו עליה והפנו אותה למשרד ראש הממשלה.

עוד יצוין כי מי שוודאי מטעה את בית-המשפט הם דווקא נתניהו הבן ובא-כוחו, עו"ד כהן, שכן הפרסום הראשון על פסק-הדין בתביעת כשדי, שהופיע באתר "העין השביעית", לא נולד מהפצתו בידי בא-כוחה כפי שהם קובעים.

עו"ד כהן מוסיף ומוסר לבית-המשפט כי הזדמן לו להיפגש מספר פעמים עם עו"ד לוינטל "בנסיבות שונות", אך זה "אף לא רמז לו כי הגיש תביעה כנגד מרשו או ביקש לקבל כנגדו פסק דין בהעדר הגנה למרות ששוחחו בעניינו". לדברי עו"ד כהן, "מדובר בהתנהלות הגובלת כאמור בחריגה מהותית מהנורמות החלות על עורך-דין והמעידה על זדון ורוע וכוונה להטעות. [...] ויובהר כבר עתה, כי המבקש [נתניהו] יפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על מנת למצות את הדין עם המשיבה [כשדי] או מי מטעמה, ובכלל זה פניה למוסדות המוסמכים, לרבות משטרת ישראל, על מנת שתחקור ותעמיד לדין את הגורמים שהטעו את בית-המשפט".

במענה ראשוני לטענות כשדי בתביעה נטען מטעם נתניהו הבן כי הוא "אינו מכיר אותה, מעולם לא פגע או ניסה לפגוע בה וטענתה כי בפרסום נשוא התביעה הוא ניסה לפגוע בה היא טענת סרק חסרת אחיזה במציאות". לדבריו, כשדי מפליגה "על כנפי דמיונה ונודדת למחוזות רחוקים – כה רחוקים עד שניכר כי מטרתה זרה לחלוטין ואינה קשורה כלל לפרסום כנגדה. [...] ניכר שהמשיבה עטה על הפרסום כעל מוצאת שלל רב ותוך מתן פרשנות יצירתית וחסרת תקדים בנתה בדמיונה עילת תביעה מאולצת שאינה עוברת את סף ההיגיון".

אשר לפסק-הדין שניתן נגדו, נתניהו מבקש לא רק לבטל אותו אלא גם "להשית על המשיבה הוצאות לדוגמה, אשר תרתענה אותה מהגשת בקשות סרק חסרות תום לב בעתיד".

52748-08-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 432KB)