כשיאיר נתניהו פרסם בטוויטר את תמונתה של דנה כשדי עם המילים "מישהו יודע מי זאת?" הוא באמת רצה לדעת מי היא, הוא "לא התכוון לרמוז כל רמיזה בקשר אליה ובאמת ובתמים רק רצה לדעת כיצד היא קשורה ל[בני] גנץ", כך טוען בנו של ראש הממשלה בכתב הגנה שהגיש בשבוע שעבר (25.6), אחרי שכשדי תבעה אותו בגין הוצאת דיבה והטרדה מינית. לדברי נתניהו, "אין קשר סיבתי" בין הרמיזות שעורר הפרסום שלו בדבר קשר מיני של כשדי וגנץ, לבין השאלה התמימה ששאל.

לפני כשנתיים, לקראת הבחירות הקודמות לכנסת, השתתפה כשדי במפגש עם חברי-כנסת מרשימת כחול-לבן, ובהם בני גנץ. תצלום מהמפגש פורסם בחשבון הפייסבוק שלה. ב-23.2.2020 פרסם נתניהו הבן בטוויטר תצלום מתוך חשבון הפייסבוק של כשדי, בתוספת ההערה "מישהו יודע מי זאת?" (בעקבות הגשת התביעה נמחק הציוץ מחשבונו של נתניהו הבן).

לפי התביעה של כשדי, שהוגשה באמצעות עו"ד רון לוינטל ואביה של התובעת עו"ד יעקב כשדי, הציוץ פורסם "בעיצומו של בליץ כפייתי, אובססיבי, אחוז דיבוק וחולני, של פרסומי הנתבע [יאיר נתניהו] על 'פרשיות מין' הקשורות בגנץ", וממש בסמוך לפרסום ציוץ שקרא "חברים, מי מנחש כמה מאהבות יש לגנץ?".

בתגובה לציוץ פרסמו צייצנים אחרים טענות מפורשות לקיומו של קשר אינטימי בין כשדי לגנץ, ושלל התבטאויות מבזות. בתביעה נטען כי נתניהו הבן, במקום להסיר את הציוץ שלו או להבהיר אותו, שיתף ציוץ שיצר חשבון אחר שבו נראית כשדי בצילום עצמי מתוך דף הפייסבוק שלה בצילום ליד גנץ, לצד ציטוט פיקטיבי שבו נכתב "הוא הכין לי כוס תה וזה הדליק אותי". פרסום זה שוב גרר אחריו מבול של תגובות סקסיסטיות.

כשדי נתניהו

ציוץ של יאיר נתניהו

לפי התביעה של כשדי, נתניהו יצר "קשר ברור, מיני, אינטימי וזוגי, בין התובעת [כשדי] לבין גנץ – דבר שאין לו כל אחיזה או קשר למציאות". בתביעה נטען עוד כי כשדי עברה "הטרדה מינית קבוצתית ופומבית", באחריותו של יאיר נתניהו, שבשום שלב לא ניסה להרגיע את עוקביו ברשת החברתית.

במשך חודשים ארוכים נתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה, עד שהשופט רונן פלג פסק כי התביעה מתקבלת בהיעדר הגנה. רק אז פנה נתניהו הבן לבית המשפט וביקש להגיש בכל זאת כתב הגנה. השופט הסכים וביטל את פסק-הדין.

כעת טוען נתניהו הבן להגנתו, באמצעות עו"ד יוסי כהן, כי בתביעה של כשדי ניכר "ניסיון חסר תום לב ומאולץ של התובעת להמציא – יש מאין – עילת תביעה מדומיינת כנגד הנתבע ולכרוך את שמה בשמו של שר הביטחון מר בני גנץ [...] ולו במחיר הכפשתה בידי עצמה".

לפי כתב ההגנה, כשדי היא שמנסה לקשור את עצמה "באובססיביות ובהתמדה" לשר הביטחון גנץ ובשל כך הפכה "מנערה אנונימית ל'מפורסמת' של ממש, תוך שהיא מסבירה לכל אדם שטרם שמע על כך, שהיא קשורה לגנץ ומאן דהוא קושר לה ולו פרשיות אינטימיות מסמרות שיער".

לגופן של טענות התביעה מבהיר נתניהו הבן כי הוא "מעולם לא יצר 'קשר מיני, אינטימי וזוגי בין התובעת לבין גנץ' ולא התכוון ליצור כל קשר כזה". נתניהו הבן טוען עוד כי הוא בסך הכל פרסם "משפט תמים וללא כל כוונת זדון" ומוסיף כי הוא "מתנגד לכל רמיזה לקשר מיני בין השניים".

"הנתבע כלל לא 'נטפל' אל התובעת וכלל לא הציגה כמי שמנהלת או ניהלה יחסי מין עם גנץ ואין לח"מ אלא להביע את צערו על כך ששוב ושוב היא קושרת עצמה, תוך לוליינות פרשנית מופרכת, אל פרשיות האהבים של גנץ וזאת אף מבלי שהנתבע הזכיר את שמה", נכתב בכתב ההגנה.

אשר לטענה כי הטריד מינית את כשדי, בכתב ההגנה של נתניהו נכתב: "אף אחד מיסודות החוק למניעת הטרדה מינית לא התקיים בענייננו ומדובר בעוד אחת מהזיותיה של התובעת, תעלול תקשורתי שנועד למשוך תשומת לב".

52748-08-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.73MB)