ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מנהל בשנים האחרונות מערכה גלויה נגד עיתונאים וכלי תקשורת שחושפים מידע על פרשיותיו הפליליות. פרויקט מיוחד של "העין השביעית" מיפה את המתקפות של נתניהו ושל בנו יאיר, ואיתר את דפוסי הפעולה שלהם. איתמר ב"ז, כתב "העין השביעית", שוחח על כך הבוקר (4.8) עם רינה מצליח, בתוכנית "מה בוער" בגלי-צה"ל.

"נתניהו תוקף עיתונאים כשהם עוסקים בפרשות הפליליות שלו. זו דרך שבה הוא מסיט את האש מהמידע עצמו, מהדברים שהוא עשה – ולטענתו לא עשה – אל מי שמדווח על המידע הזה", סיפר ב"ז. הטקטיקה הזאת הובילה לכך שהעיתונאי המותקף ביותר בדפי הפייסבוק של בנימין ויאיר נתניהו הוא גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 12, שמרבה לחשוף פרטים מתוך חקירותיו של ראש הממשלה.

אחרי פלג מדורגים הפרשן אמנון אברמוביץ', כתבי חדשות 13 אביעד גליקמן ורביב דרוקר – וגם רינה מצליח, המראיינת. במהלך הראיון ב"מה בוער" סיפרה מצליח כי יומיים אחרי שהותקפה מילולית על-ידי לשכת ראש הממשלה נמצאו בחדר שירותים של אחת מתחנות הרכבת בתל-אביב כתובות שבהן נכתב "לרצוח את רינה מצליח". "זאת התוצאה של המתקפות האלה, אלו לא מתקפות שנשארות רק בטוויטר", אמרה.

סך כל המתקפות האישיות בפרק הזמן שנבדק: 215. תקופת הנתונים: 30.5–31.7

תקופת הנתונים: 30.5–31.7

בחלק אחר של הראיון הקריאה מצליח ציוץ מאיים של יאיר נתניהו שהופנה לעיתונאים: "אני יודע הרבה דברים קשים *מאוד* על עיתונאי *שמאל* רבים, אך אני לא אומר, ואני מתייחס אליהם בכבוד או לא מדבר עליהם כלל, כי הם לא משחקים מלוכלך. מי שיורד מתחת לחגורה, משמיץ, מבזה ושופך דם, שיצפה לתגובה. שימו לב, אני תמיד מחזיר, לא יוזם". על כך אמרה מצליח: "אם זה נשמע לכם סחיטה באיומים – זה סחיטה באיומים".

"זה נשמע מאוד כוחני", השיב ב"ז, "אבל המסקנה שלי מכל התופעה הזאת של התקיפות בפייסבוק היא שזו סוג של הודאה של נתניהו באוזלת היד שלו. אם מסתכלים על התיקים הפליליים שלו ועל הכהונה שלו כשר תקשורת, הקו המחבר שם הוא ניסיון להשיג שליטה סמויה בתקשורת. פה המאבקים כבר נעשים בחוץ, כשכולם רואים".

הנתונים מבוססים על 215 מתקפות אישיות של נתניהו ובנו, שפולחו לפי המערכות שבהן מועסקים אנשי התקשורת המותקפים. מתקפות על מגישי אקטואליה של קשת 12 נספרו יחד עם המתקפות על אנשי חברת החדשות. תקופת הנתונים: 30.5–31.7

הנתונים מבוססים על 215 מתקפות אישיות של נתניהו ובנו, שפולחו לפי המערכות שבהן מועסקים אנשי התקשורת המותקפים. מתקפות על מגישי אקטואליה של קשת 12 נספרו יחד עם המתקפות על אנשי חברת החדשות. תקופת הנתונים: 30.5–31.7