נדחה הדיון הנוסף שאמור היה להתקיים בשבוע הקרוב בעניין העברת מידע על שיחות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי "ישראל היום". אתמול (30.5) החליט המשנה לנשיאת בית-המשפט העליון, השופט חנן מלצר, כי "בשל אילוצי בית-המשפט", הדיון שנקבע ליום שלישי הקרוב יידחה למועד אחר, שטרם נקבע.

נתניהו הגיש כבר באוגוסט 2017 עתירה לדיון נוסף על ההחלטה שחייבה אותו להעביר לרביב דרוקר וחדשות 10 מידע על שיחותיו עם בכירי "ישראל היום". אף שנתניהו העביר את המידע המבוקש, הוא טען שיש לקיים דיון נוסף בהחלטה שכן היא מהווה תקדים בעל השלכות. הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה התנגד לדיון הנוסף, וכך גם דרוקר כמובן, אולם נתניהו התעקש, הגיש את עתירתו באופן עצמאי, ובבית-המשפט החליטו להיעתר לו.

הדיון הנוסף אמור היה להיערך בחודש דצמבר האחרון, אך הוא נדחה בכחצי שנה. הדחייה הנוספת שעליה הוחלט כעת צפויה לעכב עוד יותר את ההכרעה המשפטית, ומי שמרוויח מכך הוא קודם כל נתניהו עצמו. כל עוד אין הכרעה מעוכבות לדיון שתי עתירות נוספות, שהגישו רביב דרוקר ועו"ד שחר בן-מאיר, בדרישה לקבל מידע על שיחות שקיים נתניהו עם עורכי "ישראל היום" עמוס רגב ובועז ביסמוט ועם המייסד והמממן שלדון אדלסון בתקופה שמיד לאחר זו שלגביה נתניהו כבר מסר את המידע.

ההחלטה על דחיית הדיון הנוסף ניתנה כמעט ברגע האחרון, וללא כל הסבר. הדיון הנוסף נועד להיערך בפני הרכב מורחב של שבעה שופטי עליון: חנן מלצר, ניל הנדל, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז וג'ורג' קרא.

יומן הדיונים של בית-המשפט העליון ליום שלישי הקרוב ריק כמעט לחלוטין, כך שקשה לראות מצב שבו בית-המשפט נאלץ לבטל את הדיון בגין התנגשות עם דיונים אחרים, דחופים יותר. גם אם אחד השופטים בהרכב הוכרח לבטל את השתתפותו בדיון בשל נסיבות אישיות, אין מניעה להחליפו בשופט אחר. בעליון מכהנים עוד שמונה שופטים מלבד אלה שבהרכב (שבעה, אם לוקחים בחשבון שלא ניתן לשבץ לדיון את השופט דוד מינץ, שדן בעתירה המקורית של דרוקר כשעוד כיהן במחוזי).

ההחלטה על דחיית הדיון ניתנה שעות אחדות לאחר שהכנסת פיזרה את עצמה והוכרזו בחירות חדשות. ראש ההרכב, השופט מלצר, היה עד לאחרונה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית. השופט הנדל, שכיהן כממלא מקומו של מלצר בראש ועדת הבחירות וחבר אף הוא בהרכב הדיון הנוסף, הוזכר כמי שעשוי להחליף את מלצר לקראת הבחירות החדשות. האם השניים העדיפו שלא להתעסק בתקופה פוליטית טעונה שכזו ביחסים בין נתניהו לאדלסון ו"ישראל היום"?

דוברות בתי-המשפט נשאלה על-ידי "העין השביעית" מה בדיוק היו אילוצי בית-המשפט שגרמו לדחייה במועד הדיון, והאם יש קשר בין הדחייה לבין פיזור הכנסת והבחירות הנוספות או ההליכים המשפטיים המתנהלים נגד נתניהו. בדוברות הפנו את "העין השביעית" חזרה להחלטת השופט מלצר, שלפיה הדיון נדחה "בשל אילוצי בית-המשפט".

דנ"מ 6602/17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 65KB)