ארגון העיתונאים מבקש לקחת את מקומם של עשרות עיתונאי חברת ידיעות-תקשורת בע"מ שנתבעו על-ידי הנהלת החברה בעקבות השבתת מערכות המקומונים. לטענת הארגון, התביעה שהוגשה נגד העיתונאים ששבתו נועדה "להלך אימים על העובדים ולנסות וליצור טריז בינם לבין ארגונם היציג".

ידיעות-תקשורת, המוציאה לאור את רשת המקומונים של "ידיעות אחרונות" ואת אתר mynet, נמצאת בסכסוך עבודה מתמשך עם עובדיה, המאוגדים במסגרת ארגון העיתונאים בישראל. כחלק הסכסוך התנהלו כבר כמה הליכים משפטיים בבית-הדין לעבודה, ובחודש שעבר אף הושבתה העבודה במערכות העיתונים של ידיעות-תקשורת.

בעקבות השביתה הגישה הנהלת ידיעות-תקשורת, באמצעות עורכי-הדין איתמר נצר ובן ליברטי, תביעה נגד 59 מעיתונאיה ששבתו ודרשה כי בית-הדין לעבודה ייקבע שהקיצוץ שביצעה בשכר העובדים ששבתו היה ראוי.

עו"ד איתמר נצר. מייצג את "ידיעות אחרונות" נגד עיתונאי "ידיעות אחרונות" (צילום: אורן פרסיקו)

עו"ד איתמר נצר. מייצג את "ידיעות אחרונות" נגד עיתונאי "ידיעות אחרונות" (צילום: אורן פרסיקו)

בארגון העיתונאים טוענים, באמצעות עורכי-הדין אמיר בשה, ד"ר מורן סבוראי ולירון בק, כי הגשת תביעה אישית נגד העובדים השובתים, במקום נגד הארגון היציג, מנוגדת לפסיקה ולהיגיון. כאמור, בארגון מייחסים להנהלה שיקולים זרים בהחלטתה להגיש את התביעה נגד עשרות העיתונאים. בארגון מבקשים מבית-הדין להפוך את ההליך שהוגש באופן אישי נגד עשרות עיתונאים להליך קיבוצי ולקבוע כי את מקומם של העיתונאים השובתים ימלא הארגון, הכולל את ועד עיתונאי ידיעות-תקשורת.

בנוסף מבקש הארגון מבית-הדין לחייב את הנהלת ידיעות-תקשורת בתשלום הוצאות לטובת העובדים שנתבעו, כיוון ש"התביעה שהוגשה בעניינם לא נועדה אלא להלך עליהם אימים ולפגוע בזכות ההתארגנות, כמו גם בזכות השביתה, של הפרטים ושל הארגון".

30886-04-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 323KB)