כתב החשדות שהגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד בנימין נתניהו מציין שתי פעולות שביצע מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, כדי להוכיח לראש הממשלה שהוא רציני בכוונותיו ומוכן לשנות את הסיקור בקבוצת התקשורת כך שישרת אותו.

לפי היועץ המשפטי לממשלה, ב-4 בדצמבר 2014 נפגש מוזס עם נתניהו והציע לו את הצעת השוחד. מוזס הבהיר לו: "I will do my efforts שאתה תהיה פה כמה זמן שתרצה". בעקבות הפגישה, כך כתב מנדלבליט לנתניהו, "פעל מוזס בשני עניינים למימוש חלקי וראשוני של טובת ההנאה שהציע: הצנעת ידיעה שלילית על אודות רעייתך באמצעות מיקומה בעמוד אחורי וסיקור שלילי על אודות בנט".

מהות הסיקור השלילי לבנט נחשפה כבר לפני כשנתיים. גידי וייץ פרסם ב"הארץ" כי ב-7 בדצמבר הופיעה באתר ynet ידיעה מאת אביטל להב שבה נמתחה ביקורת על בנט. "שר הכלכלה התחייב ל-700 מעונות – נבנו רק 39", היתה כותרתה. הידיעה התנוססה בראש דף הבית של אתר ynet ככותרת ראשית.

דף הבית של אתר ynet, בראשו הכותרת השלילית לבנט, 7.12.2014

דף הבית של אתר ynet, בראשו הכותרת השלילית לבנט, 7.12.2014

עיון בארכיון "ידיעות אחרונות" מעלה מה היתה הידיעה על שרה נתניהו שהוצנעה בהוראת מוזס. בין 4 בדצמבר 2014 ועד הפגישה הבאה של מוזס עם נתניהו, שהתקיימה ב-12 בדצמבר, פורסמה ב"ידיעות אחרונות" רק ידיעה חדשותית אחת שעסקה בשרה נתניהו. היא הופיעה ביום הפגישה הנוספת בין המו"ל לראש ממשלה, בגליון יום שישי של "ידיעות אחרונות", תחת הכותרת "לזמן את שרה נתניהו לעדות בביהמ"ש". הידיעה, מאת איתמר אייכנר, עסקה בתביעה שהגיש מני נפתלי. ככל הנראה, בעקבות התערבות מוזס היא פורסמה בתחתית עמוד תשע של העיתון.

ידיעה על שרה נתניהו, "ידיעות אחרונות", 12.12.2014