בחדשות ערוץ 10 מסרבים להעביר לשרת התרבות והספורט מירי רגב את מלוא חומרי הגלם ששימשו את הכתב ספי עובדיה להכין תחקיר על אודותיה, בטענה לחיסיון עיתונאי. במקום זאת העבירו לה את החומרים לאחר שהוסרו מהם כמה תכנים שלטענתם עלולים לחשוף את מקורותיו של עובדיה.

השרה רגב הגישה לפני כשנה וחצי תביעה נגד ערוץ 10 ושלל גורמים בחברת החדשות של הערוץ בעקבות כתבה מאת עובדיה ששודרה תחת הכותרת "מירי רגב והמיליונים". בכתבה טען עובדיה כי השרה רגב ניסתה לתאם עמדות עם יועציה למקרה שיידרשו להסביר מדוע, בבניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים למשרד הפרסום יהושע TBWA של רמי יהושע עבור הפקת קמפיין פרסומי תחת הכותרת "לא לדאוגוסט". בין היתר נטען כי בינה לבין יהושוע היה "קשר בלתי אמצעי" שהוביל להחלטה להעדיף את משרדו. במרכז הכתבה של עובדיה עמדה קלטת שתיעדה שיחה בין רגב ליועציה. רגב הכחישה מכל וכל את הנטען בכתבה ודרשה פיצוי בסך מיליון שקל.

בחודש שעבר פנתה השרה רגב באמצעות עורכי-הדין אלעד איזנברג וחגי חביב לבית-משפט השלום בירושלים, וביקשה שיורה לערוץ 10 להעביר לרשותה את הקלטת המלאה שממנה הושמעו כמה דקות בכתבה, וכן את כל חומרי הגלם שבהם השתמש עובדיה לצורך הכנת הכתבה.

לפני ימים אחדים הגיש הערוץ את תגובתו. הערוץ טוען, באמצעות עורכי-הדין תמר תורג'מן-קדם וטלי מיכלין ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', כי העברת מלוא החומרים ששימשו את עובדיה להכנת התחקיר תביא לחשיפת מקורותיו. במקום להעביר את הקלטת המלאה, שאורכה כ-18 דקות, בערוץ הודיעו כי העבירו לשרה רגב את הקלטת בלי הדקה הראשונה, ובלי כמה שניות מאמצעה, כיוון שבזמנים אלה נשמע מידע שעלול לחשוף את המקור.

לדברי באי הכוח של הערוץ, הדקה הראשונה בקלטת אינה כוללת כל פרט מהשיחה של רגב עם יועציה, אלא מידע אחר, שבו פרטים על המקור של העיתונאי. בנוסף הודיע הערוץ כי יסיר כחמש שניות מאמצע השיחה המוקלטת אשר יש בהן כדי להביא לחשיפת המקור. לדברי הערוץ, בשניות הללו לא נאמר דבר הקשור לתביעה עצמה.

באשר לבקשת השרה רגב לקבל את יתר חומרי הגלם שבהם השתמש עובדיה להכנת התחקיר, בערוץ הודיעו לבית-המשפט כי העבירו לשרה תרשומות משיחות שנערכו בין עובדיה למקורות עיתונאים קודם לפרסום התחקיר, כשפרטים מסוימים, שעלולים לזהות את המקורות, הוסרו.

"אין מקום ליתן צו להסרת החיסיון", טוענים בערוץ, "במיוחד משעה שכל המסמכים המבוקשים הועברו לידי התובעת, ואך חלקים מצומצמים ושוליים מהם, שיש בהם כדי להביא לחשיפת מקורות עיתונאיים, הושמטו מהם". בערוץ מבהירים כי אם בית-המשפט יבקש לעיין בחומרי הגלם טרם החלטתו האם להיענות לבקשת השרה רגב, הם יהיו מוכנים להעביר את המסמכים הלא ערוכים לעיונו במעטפה סגורה.

38764-10-15