דני נישליס, הבעלים של רדיו חיפה וחבר מועצה מטעם סיעת חיפה-שלנו של ראש עיריית חיפה יונה יהב, יתמנה ליו"ר אתו"ס, הזרוע של עיריית חיפה להפקה וייזום של אירועי תרבות וספורט עירוניים. נישליס קיבל גם את תיק התרבות העירוני, ומכונן כעת ועדה שתורכב מנציגים של גופי התרבות בחיפה ותעסוק בעיצוב העשייה התרבותית בעיר.

אתו"ס (החברה לאמנות, תרבות וספורט, חיפה) מפיקה אירועים ופסטיבלים רבים מדי שנה ואחראית בשגרה, בין היתר, על התזמורת הסימפונית העירונית, גן-החיות, לשכת הכנסים, פסטיבל הסרטים הבינלאומי, איצטדיון קריית-אליעזר, היכל הספורט רוממה ועוד. ב-2011 עמד תקציבה הישיר על כ-10 מיליון שקל, אך מחזור הפעילות שלה כולל יותר מ-52 מיליון שקל, מאחר שנוסף להיותה גוף הפקה, אתו"ס משמשת גם צינור תקציבי לגופים נוספים.

סמליל אתו"ס חיפה

סמליל אתו"ס חיפה

דובר עיריית חיפה עידו מינקובסקי אישר את דבר המינוי המתוכנן, והודעה נמסרה לעובדי הארגון. המינוי טומן בחובו חשש לניגוד עניינים משום שלאתו"ס, כמתאמת העיקרית של אירועי התרבות של עיריית חיפה, יש גישה לתקציבי פרסום גדולים, שרדיו חיפה הוא אחד המתחרים עליהם. נוסף לכך, בנו של נישליס, ליעד (דידי), הוא הבעלים של חברת ההפקות גולדפיש, המפיקה אירועי תרבות וספורט רבים בעיר, כמה מהם בחסותה ובמימונה של העיריה.

עבור נישליס, מקורבו של ראש עיריית חיפה זה שנים, אתו"ס הוא הארגון הציבורי-עירוני הגדול הרביעי שהוא מתמנה לתפקיד בכיר בו בעשור האחרון. בעבר מונה ליו"ר אגודת הידידים של בית-החולים העירוני בני-ציון, ליו"ר שותפות-חיפה-בוסטון, העובדת בשיתוף עם העירייה, וליו"ר התיאטרון העירוני חיפה.

כהונתו של נישליס כיו"ר התיאטרון העירוני גררה דו"ח ביקורת של מבקר הפנים של העירייה, שהצביע על העדר שקיפות בניהול התיאטרון, העדפת מקורבים ואי-עמידה בכללי חוק המכרזים. בעקבות הממצאים המליצה ועדת הביקורת לעיריית חיפה לסיים את כהונתו של היו"ר נישליס, אולם יהב השאיר אותו בתפקיד שנתיים נוספות.

גורם המקורב ליהב העריך כי נישליס מגיע לתפקיד החדש עם תוכניות לטווח ארוך. "אתו"ס אמורה להיות כמו אגף התרבות של העירייה, אבל בשנים האחרונות היא מעט נחלשה", אומר הגורם. "עכשיו מתכוונים להחזיר אותה לתפקידה המקורי כגורם הדומיננטי בהפקת אירועי התרבות בחיפה. היא אמורה להוציא לפועל את רוב אירועי התרבות בעיר".