האם רשויות המדינה החליטו לעצור את ניגודי העניינים הבוטים של דני נישליס, טייקון הרדיו האזורי וחבר מועצת העיר חיפה, או שנישליס מהתל בפקידים של הרשות השנייה? שלשום (שלישי, 11.6.14) חשף דוד אברהם ב"וואלה ברנז'ה" כי נישליס הודיע שיתפטר עוד באותו היום מחברותו במועצה, כדי שלא יצטרך לוותר על מניותיו ברדיו חיפה שבבעלותו, ברשות השנייה נערכו לכך – אולם נכון להיום הודעה כזו לא הגיעה מכיוונו של נישליס.

כבר בנובמבר 2013, חודש אחרי שנבחר כחבר מועצה מטעם סיעתו של ראש העיר יונה יהב חיפה-שלנו, קיבלה הרשות החלטה שלפיה על נישליס למכור את מניותיו בתחנה, מאחר שלפי הודעת הרשות, "החוק אוסר על בעלים של תחנות רדיו או טלוויזיה לעסוק בפעילות פוליטית". צמוד להחלטה הוקצתה לנישליס ארכה של שישה חודשים שבמהלכם הפקיד את מניותיו בנאמנות בידי עורך-דין. תוקף הארכה פג בחודש שעבר, ונישליס פנה לרשות השנייה וביקש ארכה נוספת, בת חודשיים.

ברשות התכוונו לדון בבקשה, אך עוד בטרם התקיים דיון שכזה הגיעה לרשות הודעה רשמית מנישליס שלפיה החליט להיפרד מהכיסא במועצת העיר לטובת המשך החזקת הרדיו. הרשות, לפיכך, הודיעה כי "כפוף לקבלת בקשה רשמית מטעם נישליס, תתכנס מועצת הרשות השנייה לדון בהשבת החזקה במניות לידיו". נישליס אף ניסח הודעה לתקשורת על התפטרותו.

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, 2012 (צילום: יואב ארי דודקביץ')

יונה יהב, ראש עיריית חיפה (צילום: יואב ארי דודקביץ')

אמש הגיעו חברי המועצה בעיריית חיפה לדיון, מוכנים לשמוע את הודעת ההתפטרות של נישליס. גם בסביבתו של יהב, שותפו הפוליטי (נישליס הוא מס' 3 ברשימה), התקבל הרושם שנישליס עומד להודיע פומבית על התפטרותו. בוועדת הרדיו של הרשות השנייה כבר נקבע מועד לדיון בסוגיית החזקת המניות של נישליס. אלא שחברי מועצת העיר שהגיעו לישיבה הופתעו לגלות שהנושא כלל לא עלה לדיון. נישליס ישב לצדו של יהב והפגין עסקים כרגיל, בלי שיסגיר רמז לכוונתו לעזוב את התפקיד. נכון לשעה זו גם מזכירות העיר לא קיבלה עדיין הודעה בנושא, וגם הדיון המתוכנן בוועדת הרדיו בוטל לעת עתה. עידו מינקובסקי, דובר עיריית חיפה, מסר בתגובה לשאלותינו: "כדובר העירייה אינני מתעסק בפעילות פוליטית".

ההתרחשות הלא-מובנת הזאת מעלה כמה תמיהות בקשר להתנהלותו של נישליס, כוונותיו ונאמנויותיו. מדוע חברי מועצת העיר ואנשי העירייה לא זכו לעדכון רשמי על החלטתו באשר להמשך דרכו במועצה? כיצד ההחלטה לעזוב את התפקיד שאליו נבחר בבחירות דמוקרטיות, אם אכן כך החליט, מתיישבת עם ההצהרות וההבטחות שפיזר בעת הקמפיין ולפיהן גמלה בלבו ההחלטה להקדיש עצמו לחיים הציבוריים? מדוע התמודד מלכתחילה על משרה ציבורית אם ידע שהרשות השנייה תחייב אותו להכריע בין הרדיו לפוליטיקה? האם חשב שיוכל לכופף את החוק?

ובאופן נקודתי ומיידי: מדוע החליט נישליס לפתע להתפטר עוד לפני שדנו בארכה שהוא עצמו ביקש? האם אותתו לו מהרשות השנייה כי לא ייענו לבקשתו, או שלתמונה עמדו להיכנס גורמי פיקוח אסרטיביים יותר?

נישליס לא הגיב לבקשת תגובה.

לשמור על השמנת

כפי שנחשף באתר "העין השביעית" פעם אחר פעם, התמודדותו בבחירות המקומיות של מי שכונה "השריף של חיפה" לוותה בביקורת ציבורית, בשל האינטרסים הצולבים הבוטים והחיבור הבעייתי בין הון לשלטון שנראה כמאפיין את פעילותו של נישליס. כבר בקמפיין עצמו ניצל נישליס את עמוד הפייסבוק הרשמי שלו לקידום מיזמים עסקיים שראש העירייה חפץ ביקרם. את הרדיו השאיר לכאורה לניהולם של שותפו דן ארנון ושל בנו הצעיר דולב, אך בפועל המשיך לפקוד אותו מדי יום ולהתערב בניהולו. מגזיני החדשות של הרדיו התאפיינו בהטיה לטובתו של יהב ובוז למתחרים. נישליס סירב בעבר להגיב בעניינים אלו.

נדמה שנישליס קיווה שיוכל להמשיך לרקוד על כל החתונות לנצח, בסבך של ניגודי עניינים בוטים. זמן קצר אחרי שנבחר למועצת העיר השלים השתלטות על עסקי התרבות הרשמיים של העיר. נישליס לא הסתפק בתיק התרבות בעירייה, אלא מונה גם, בצעד מעורר מחלוקת, לתפקיד יו"ר אתו"ס – החברה לאמנות, תרבות וספורט של חיפה, המפיקה רבים מאירועי התרבות והספורט בעיר. אתו"ס חולשת על תקציבים גדולים, ומתוכם תקציבי פרסום במיליוני שקלים – כשרדיו חיפה שבבעלותו של היו"ר הוא אחד המתחרים על אותם תקציבים. נוסף לכך, אחד מבניו של נישליס, ליעד (דידי), הוא מפיק אירועים מהסוג שאתו"ס מתקצבת, ואילו בנו האחר, דולב, מתפעל את חברת התקליטנים של רדיו חיפה, העובדת גם היא עם העירייה.

סמליל אתו"ס חיפה

סמליל אתו"ס חיפה

מאז שנכנס לתפקיד מתלוננים גורמים בעירייה ובסביבת אתו"ס על התנהלותו של נישליס – טענות המזכירות את הביקורת שהושמעה נגדו בעבר, כאשר שימש יו"ר התיאטרון העירוני (ומינה כמנכ"ל את בעליו של משרד עירוני למכירת כרטיסים). נישליס הגביר בחודשים האחרונים באופן משמעותי את פרסום החוצות של אתו"ס, ושורה של מקורבים מונו לתפקידים בכירים בארגון. שמותיהם שמורים במערכת, ויפורסמו עם קבלת תגובה פרטנית. כמו כן, חברת-הבת של רדיו חיפה, בבעלותו של הבן דולב נישליס, ממשיכה לספק שירותי תקלוט לאירועים בהפקת העירייה, והבן משמש תקליטן של הביט. במקביל ממשיך דידי נישליס להפיק אירועים בתמיכה של העירייה, כמו "מירוץ המדרגות".

בעבר אמר ליעד נישליס ל"העין השביעית" בתגובה לשאלה על הצלחת חברת ההפקות שלו, גולדפיש, בקבלת פרויקטים עירוניים, כי ניתן לזקוף אותה לכך שבעיר "אין מספיק יזמים", וטען כי היוזמה לאירועים מגיעה מצד החברה. העירייה, הוסיף, "לרוב אוהבת" את היוזמות.

אם אכן יממש דני נישליס את הבטחתו ויפרוש מחברות במועצת העיר, תרשום לעצמה הרשות השנייה נקודת זכות במלחמה נגד סבך האינטרסים הצולבים של הבעלים של רדיו חיפה. אבל ניגוד העניינים המרכזי – זה הנובע מהשליטה בכלי תקשורת מרכזי מחד, ובגישה ישירה להפקות ולתקציבי פרסום עירוניים גדולים מאידך – ייוותר בעינו.