האם הגיע הרגע שבו דני נישליס, האיש החזק בתקשורת החיפאית וחבר מועצת העיר, יחויב לקיים את לשון החוק כאחד האדם? אמש (חמישי) הגיבו בצמרת הרשות השנייה בתדהמה לפרסום כאן שלפיו נישליס אינו מתפטר לעת עתה ממועצת העיר חיפה, למרות התחייבות רשמית שהגיש לרשות השנייה.

נישליס, המחזיק בבעלות על הרדיו האזורי רדיו חיפה, שבפיקוח הרשות השנייה, אינו יכול לשמש במקביל בתפקיד פוליטי. ברשות הסכימו לתקופה זמנית של חצי שנה שבמהלכה יעברו המניות לנאמנות עיוורת, כשבסוף התקופה על נישליס להיפרד מבעלותו בתחנה. תקופה זו הסתיימה זה מכבר, ונישליס הגיש בקשה לארכה נוספת, אולם בטרם התקיים הדיון בעניינו הודיע באופן רשמי לרשות כי הוא מתכוון להתפטר מחברותו במועצת העיר, במטרה לשמור את מניותיו ברדיו בידיו – וחרף הצהרותיו הנלהבות בעת הקמפיין על מחויבותו לחיים הציבוריים.

הילה שמיר (צילום: "העין השביעית")

הילה שמיר, היועצת המשפטית של הרשות השנייה (צילום: "העין השביעית")

כעת, גורמים ברשות מנסים להבין אם נישליס העביר לידם הודעה רשמית שתוכנה אינו אמת, ותוהים לפשר סיבוב הפרסה שביצע רק כמה שעות אחרי שהודיע כי יכריז על התפטרותו בישיבת מועצת העיר שלשום (רביעי, 11.6.14).

זמן קצר אחרי הפרסום אתמול באתר "העין השביעית", הובא לידיעתם של הגורמים המשפטיים ברשות דבר קיומו של פרסום נוסף, במקומון "כל-בו" של חיפה, שם צוטט יונה יהב, ראש העיר ופטרונו הפוליטי של נישליס, כמי שמבהיר חד וחלק כי נישליס "לא מתפטר". נישליס עצמו שיגר ל"כלבו" את התגובה הסתומה: "יהיה בסדר".

כעת, באופן חריג ונדיר, החליטה הרשות השנייה להסיר את הכפפות, ובתגובתה לשאלת "העין השביעית" הודיעה כי אם עד יום ראשון לא תתקבל הבהרה מנישליס ולפיה אכן התפטר ממועצת הרשות, אזי תפתח נגדו בהליך של הפרה, ומניותיו ברדיו חיפה, המופקדות כעת למשמורת בידי נאמן, יוצעו למכירה. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שמושמע איום כזה מול בעלים של תחנת רדיו אזורית.

זו לשון ההודעה המלאה מטעם הרשות: "אל הרשות השנייה הגיעה הודעה על התפטרותו של דני נישליס ממועצת העיר חיפה. במידה ועד ליום ראשון הקרוב לא תתקבל ברשות בקשה פורמלית מטעם נישליס אשר מצהירה על התפטרותו ועל סיום ניגוד העניינים וכתוצאה מכך מבקשת את השבת המניות לידיו, יהווה הדבר הפרה של החלטת המועצה על-ידי רדיו חיפה ויחייב מכירה של המניות שבבעלותו באופן מיידי".

יש לציין כי במקביל להיותו חבר מועצה, מחזיק נישליס בתיק התרבות העירוני ובתפקיד יו"ר אתו"ס – החברה לאמנות, תרבות וספורט – המרכזת את הפקת מרבית אירועי התרבות בעיר, שכמה מהם קשורים מסחרית עם בני משפחתו של נישליס. כמו כן חולשת אתו"ס על תקציבי פרסום מרשימים, שרדיו חיפה הוא לקוח פוטנציאלי חשוב שלהם. ככל הידוע, גם אם יתפטר נישליס ממועצת העיר, ימשיך להחזיק בתפקידים הנ"ל למרות ניגודי העניינים הבוטים.