בחצי השנה האחרונה נבלמה העלייה ברייטינג של ערוץ 14, כך עולה מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג. שיעור הצפייה הממוצע בערוץ, שעלה מכ-1.5% בחודשים מרץ עד ספטמבר 2022 לממוצע של כ-2.3% בחודשים אוקטובר 2022 עד מרץ 2023, המשיך לזנק ואז התייצב סביב כ-4%.

ערוץ 14 שייך לבעל ההון ממוצא רוסי יצחק מירילשוילי, בנו של האוליגרך מיכאל מירילשוילי, ונחשב עד לפני כשנה לקוריוז. הערוץ קם ב-2014 בשם "ערוץ 20", תחת רישיון של "ערוץ מורשת", אולם הפר שוב ושוב את תנאי הרישיון במטרה להפוך לערוץ חדשות, עד שממשלת נתניהו שינתה עבורו את החוק. בהמשך ניתנו לערוץ הקלות נוספות, בשווי עשרות מיליוני שקלים. לוח השידורים של הערוץ מורכב מרצף תוכניות דברת שעיקרם הדהוד מסרי התעמולה היומיים של ממשלת נתניהו תוך הפצת ספינים ומידע כוזב.

הרייטינג בישראל נמדד על-ידי מדגם של כמה מאות משפחות, האמורות לייצג את כלל האוכלוסייה בישראל. הנתונים נאספים ומנותחים על-ידי הוועדה הישראלית למדרוג, שתקציבה ממומן על-ידי כלי התקשורת שאת שידוריהם היא מודדת. הערוץ, שלא הצליח למשוך קהל, פרש מוועדת המדרוג בשנת 2019 בטענה כי נתוניה פגומים ואינם משקפים את הפופולריות שלו בקרב הציבור הרחב, אך חזר אל הוועדה בחודש נובמבר 2022.

גם בתקופה שהערוץ לא היה שותף בוועדת המדרוג, פרסמה הוועדה את נתוני ממוצע הרייטינג של הערוץ בשעות הפריים (20:00-23:00, לא כולל ימי שישי בערב שכן הערוץ אינו משדר במהלך השבת).

בחיתוך לפי משקי בית בכלל האוכלוסייה, הממוצע מחודש מרץ עד ספטמבר 2022 עמד על כ-1.47% (מרבית כלי התקשורת בישראל מדווחים על נתון חלקי ומטעה של שיעור הצפייה בקרב יהודים בלבד. "העין השביעית" מקפידה לדווח על שיעור הצפייה בקרב כלל האוכלוסייה).

בחצי השנה שחלפה בין אוקטובר 2022 ועד מרץ 2023 נרשם זינוק שהגיע בחודש מרץ האחרון לכמעט חמישה אחוזים, וזאת על רקע הבחירות לכנסת ובהמשך סיקור שמעודד את בליץ החקיקה שמוביל שר המשפטים יריב לוין להחלשת מערכת המשפט בישראל.

מהנתונים של חצי השנה האחרונה עולה כי נבלמה העלייה בשיעורי הצפייה בערוץ. בחודש מרץ עמד שיעור הצפייה הממוצע בשעות הפריים טיים על כ-5% ומאז ירד במעט: באפריל עמד שיעור הצפייה הממוצע על כ-4.2%, במאי על כ-3.9%, ביוני על כ-4%, ביולי על כ-4.7% ובאוגוסט על כ-4.4%.

לאחרונה פרסם שר התקשורת שלמה קרעי תזכיר חוק שבין היתר כולל הטבות נוספות לערוץ 14. עם זאת, במרץ האחרון תקפו בכירי ערוץ 14 את קרעי, שכן חוק השידורים עתיד להכשיר הקמת ערוץ חדשות נוסף, של המיליארדר פטריק דרהי, שצפוי להיות גם הוא מוטה לטובת המשך שלטונו של נתניהו ויהווה תחרות לשידורי התעמולה בערוץ של מירילשוילי.