בשבועות האחרונים חל זינוק בשיעור הצפייה של ערוץ 14, כך עולה מנתוני הוועדה הישראלית למדרוג. שיעור הצפייה הממוצע עלה מכ-1.5% בחודשים מרץ עד ספטמבר 2022 לממוצע של כ-2.3% בחודשים אוקטובר 2022 עד מרץ 2023, ונמצא במגמת עלייה.

כל נקודת רייטינג אמורה לייצג כ-22.5 אלף משקי בית, כלומר הרייטינג הממוצע של ערוץ 14 בחצי השנה האחרונה משקף חשיפה לכ-50 אלף משקי בית, ונמצא במגמת עלייה. הרייטינג בישראל נמדד על-ידי מדגם של כמה מאות משפחות, האמורות לייצג את כלל האוכלוסיה בישראל. הנתונים נאספים ומנותחים על-ידי הוועדה הישראלית למידרוג, שתקציבה ממומן על-ידי כלי התקשורת שאת שידוריהם היא מודדת.

ערוץ 14 שייך לבעל ההון ממוצא רוסי, יצחק מירילשוילי, ונחשב עד לאחרונה לקוריוז. לוח השידורים של הערוץ מורכב מרצף תוכניות דברת שעיקרם הדהוד מסרי התעמולה היומיים של ממשלת נתניהו תוך הפצת ספינים ומידע כוזב.

הערוץ פרש מוועדת המדרוג בשנת 2019 בטענה כי נתוניה פגומים ואינם משקפים את הפופולריות שלו בקרב הציבור הרחב, אך חזר אל הוועדה בחודש נובמבר האחרון. גם בתקופה שהערוץ לא היה שותף בוועדת המדרוג, פרסמה הוועדה את נתוני ממוצע הרייטינג של הערוץ בשעות הפריים, 20:00-23:00, לא כולל ימי שישי בערב שבהם הערוץ מושבת.

בחיתוך לפי משקי בית בכלל האוכלוסייה, הממוצע עד חודש ספטמבר האחרון עמד על כ-1.47% (מרבית כלי התקשורת בישראל מדווחים על נתון חלקי ומטעה של שיעור הצפייה בקרב יהודים בלבד. "העין השביעית" מקפידה לדווח על שיעור הצפייה בקרב כלל האוכלוסייה).

מהנתונים המעודכנים עולה כי הערוץ חווה עלייה חדה בשיעור הצפייה בחודש נובמבר האחרון, על רקע הבחירות לכנסת. על אף ירידה מסוימת בשבועות שלאחר מכן הערוץ שב וצבר עוד ועוד צופים החל מחודש ינואר 2023, אחרי ששר המשפטים יריב לוין הכריז על בליץ החקיקה להחלשת מערכת המשפט בישראל, ואחרי שיתר ערוצי הטלוויזיה המרכזיים (ערוצים 11, 12 ו-13) החלו להביע עמדות ביקורתיות כלפי ההפיכה המשטרית.

במקביל להתפתחויות מחוץ לאולפני ערוץ 14, התרחשו שינויים גם בערוץ פנימה. תוכנית הדגל של הערוץ, "הפטריוטים", עברה להקלטה בפני קהל חי, ולאחרונה גויס איש התקשורת הוותיק שרון גל להגשת המהדורה המרכזית של הערוץ, לצד מגי טביבי האלמונית.

מגמת הצפייה בערוץ בשבועות האחרונים היא של עלייה ברורה ומובהקת, עד כדי כך שבשבוע האחרון למדידה (26.2-2.3) הממוצע עמד על כ-4.7%, פי שלושה מהממוצע בתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל לעלייה בשיעור הצפייה בערוץ, חתם שר התקשורת מהליכוד, שלמה קרעי, על המשך ההקלות הרגולטוריות, בשווי עשרות מיליוני שקלים, הניתנות לערוץ 14 בשל היותו "ערוץ ייעודי זעיר". זאת למרות שהערוץ, שהוקם כ"ערוץ המורשת", כבר שנים אינו ממלא את ייעודו זה והפך לערוץ תעמולה באופן מלא.