יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, החליף לאחרונה את עורכי-הדין המייצגים אותו בתביעת הדיבה שהגיש נגדו עורך "וואלה" לשעבר. עו"ד יוסי כהן, שייצג את משפחת נתניהו בשלל הליכים לאורך השנים, הוחלף בעורכי-הדין אורי שנהר ורן מג'ר ממשרד חדד-רוט-שנהר ושות', שבו חבר גם עו"ד עמית חדד, אחד הסנגורים של נתניהו האב בתיק הפלילי שמתנהל נגדו.

כעת, לאחר החלפת הייצוג, מבקש נתניהו הבן מבית-המשפט המחוזי לאשר לו לתקן את בקשת רשות הערעור שהגיש על החלטת בית-משפט השלום שלא לבטל פסק-דין שניתן נגדו בהיעדר הגנה ואשר חייב אותו לפצות את עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי ב-250 אלף שקלים.

לפני כשנתיים הגיש אלקלעי, באמצעות עו"ד רון לוינטל, תביעה בסך חצי מיליון שקלים מנתניהו הבן ומהבלוגר אבי זלינגר בגין סדרה של למעלה מ-20 פרסומים שבהם קרא זלינגר לעצור ולחקור את אלקלעי בגין מעורבותו – כביכול – בקנוניה נגד ראש הממשלה נתניהו כחלק מחקירת "תיק 4000". יאיר נתניהו נתבע משום ששיתף את דבריו של זלינגר בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו.

בעוד ההליך נגד זלינגר נמשך בבית-משפט השלום בפני השופטת כוכבה לוי, התביעה נגד נתניהו הבן הסתיימה עוד לפני שהחלה משום שנתניהו לא הגיש כתב הגנה. בהיעדר הגנה חייב ביהמ"ש את נתניהו לפצות את אלקלעי במלוא הסכום. בקשתו של נתניהו הבן לבטל את פסק-הדין נדחתה והוא חויב בכ-30 אלף שקל הוצאות. על החלטה זו הגיש בקשת רשות ערעור, ובמקביל הגיש בקשה לעיכוב ביצוע פסק-הדין, שנדחתה אחרי שאלקלעי טען כי נתניהו הבן שיקר כשטען שאין לו האמצעים הכספיים לפצותו.

פרקליטיו החדשים של נתניהו הבן כותבים לבית-המשפט כי לאחר שקיבלו את הייצוג בתיק ונחשפו למלוא המסמכים הגיעו למסקנה כי יש מקום לשינויים בנימוקים שהוצגו בבקשת הערעור המקורית. בבקשה המקורית טען בין היתר נתניהו הבן באמצעות עו"ד כהן, כי שופטת השלום כוכבה לוי נקטה "באכיפה בררנית וחסרת תום לב" כשקיבלה את ההחלטה בעניינו.

בבקשת הערעור המתוקנת אין האשמה דומה, אולם נתניהו הבן טוען כי בית-משפט השלום שגה במספר החלטות שקיבל בעניינו. כך, לדבריו, שגה כשלא אפשר לו לטעון כי יש לבטל את פסק-הדין גם "מטעמי שיקול דעת" ולא רק "מטעמי צדק"; שגה כשקבע כי מסירת כתב התביעה לעובד משרד ראש הממשלה היא בבחינת המצאה כדין לנתבע באמצעות מורשה; ושגה כשקבע כי נתניהו הבן היה מודע להגשת התביעה ואף התנהג בחוסר תום לב כשלא הסיר את השיתוף לפרסום שבמוקד התביעה.

במקביל הגיש נתניהו הבן ערעור על החלטת בית-משפט השלום לקבל את התביעה נגדו בהיעדר כתב הגנה.

מלבד תביעה זו, לנתניהו הבן עוד חמש תביעות דיבה שתלויות ועומדות נגדו, עם דרישה לפיצוי כולל בסך קרוב לשני מיליון שקלים.

39799-08-21
49599-10-21