יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, הגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה לחייבו לפצות ב-250 אלף שקלים את עורך "וואלה" לשעבר אבי אלקלעי בגין הוצאת דיבה.

לפני כשנתיים הגיש אלקלעי, באמצעות עו"ד רון לוינטל, תביעה בסך חצי מיליון שקלים מנתניהו הבן ומהבלוגר אבי זלינגר בגין סדרה של למעלה מ-20 פרסומים שבהם קרא זלינגר לעצור ולחקור את אלקלעי בגין מעורבותו – כביכול – בקנוניה נגד ראש הממשלה נתניהו כחלק מחקירת "תיק 4000". יאיר נתניהו נתבע משום ששיתף את דבריו של זלינגר בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו.

בעוד ההליך נגד זלינגר נמשך בבית-משפט השלום בפני השופטת כוכבה לוי, התביעה נגד נתניהו הבן הסתיימה בפסק-דין שניתן בהיעדר הגנה וחייב את נתניהו לפצות את אלקלעי במלוא הסכום. בקשתו של נתניהו הבן לבטל את פסק-הדין נדחתה והוא חויב בכ-30 אלף שקל הוצאות. על החלטה זו הגיש בקשת רשות ערעור.

נתניהו הבן טוען בבקשת הערעור כי בית-משפט השלום לא אפשר לו לחקור את העדים הרלבנטיים להוכחת טענתו כי כתב התביעה מעולם לא הגיע אליו, וכי בית-משפט השלום קיבל את החלטתו "על סמך הנחות, חזקות והשערות, באופן הנוגד בעליל הן את הראיות שהיו בפניו [...] והן את הנוהג מקדמת דנא במקרים דומים".

עו"ד כהן טוען בשם נתניהו הבן כי בית-המשפט "צייר קודם כל את המטרה ולאחר מכן סימן סביבה את העיגול", ובכך קבע למעשה את התוצאה מראש. נתניהו הבן טוען עוד כי השופטת לוי נקטה "באכיפה בררנית וחסרת תום לב", כשקבעה כי עליו לפצות את אלקלעי ברבע מיליון שקלים.

במקביל הגיש נתניהו הבן בקשה לעיכוב ביצוע ההחלטה לפיה עליו לפצות את אלקלעי ב-250 אלף שקלים. "ההחלטה היא כה שגויה, עד כי סיכויי הערעור כמעט מוחלטים, והנזק שייגרם למבקש מימושה הוא כה גדול, עד שהוא עלול לקרוס כלכלית", טוען נתניהו הבן. לפי הבקשה, לנתניהו הבן "אין את האמצעים הכספיים לשם תשלום פסק הדין, אין לו יכולת להשיג את סכום פסק הדין והנזק שייגרם לו אם ההחלטה לא תעוכב הוא גדול מנשוא".

בהקשר זה יצוין כי לפי דיווח של אבישי גרינצייג ב"גלובס", לנתניהו הבן דווקא יש הון עצמי גדול בהרבה מ-250 אלף השקלים שבהם חויב לפצות את אלקלעי: "טענת נתניהו כי אין לו כל דרך לשלם את הכסף, תמוהה לאור העובדה כי שווי נכסיו של אביו, ח"כ בנימין נתניהו, מוערך ב-50 מיליון שקל. תצהירו של יאיר נתניהו תמוה במיוחד לאור העובדה כי לנתניהו הבן עצמו יש סכומי כסף הגבוהים בצורה ניכרת מ-280 אלף השקלים שחויב לשלם כפיצוי לאלקלעי".

בתגובה טען נתניהו הבן כי הדבר "אינו נכון" וכי הוא אדם פרטי ולכן העיסוק בהונו הוא "פגיעה בפרטיות".

39799-08-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 6.09MB)