העיתונאי אלי ציפורי מצטרף למתקפה על התקשורת שמוביל בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, ואנשי התקשורת הנוהים אחריו. היום (16.5) פירסם ציפורי בחשבון הטוויטר שלו קריאה לפרקליטות להעמיד לדין "אנשי תשקורת שמאלנים" באשמת "תעמולה תבוסנית", שהעונש עליה הוא עד 10 שנות מאסר.

ציפורי, עיתונאי כלכלי ותיק, עשה את רוב הקריירה העיתונאית שלו בעיתון "גלובס", שם הגיע עד לתפקיד סגן העורך. בתחקיר שפורסם באתר "העין השביעית" נחשף כיצד שירת ציפורי לאורך שנים את האג'נדה והאינטרסים של הטייקון אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס".

עם מפלתו הכלכלית של פישמן, שהיה לפושט הרגל הגדול בהיסטוריה של ישראל, החליף ציפורי את עמדותיו הפוליטיות והפך לתומך נלהב של רה"מ נתניהו. נתניהו, מצידו, שחיזר אחרי עיתונאים ואנשי תקשורת שיתמכו במלחמתו במערכות האכיפה והמשפט, אימץ את ציפורי והפך אותו לכוכב רשת בחשבונות המדיה החברתית הפופולריים שלו.

לאחר החלפת הבעלות על "גלובס" הוזז ציפורי מעמדת סגן העורך ובהמשך פוטר. מו"לית העיתון, אלונה בר-און, כתבה כי הסיבה לפיטורים היתה משום ש"ציפורי לא אמין ונפל ברמת בדיקת העובדות והאתיקה הבסיסית הן כעיתונאי והן כעובד בארגון". ציפורי מצידו טען לרדיפה פוליטית.

אלי ציפורי קורא בחשבון הטוויטר שלו לכלוא עיתונאים שמאלנים (צילום מסך)

אלי ציפורי קורא בחשבון הטוויטר שלו לכלוא עיתונאים שמאלנים (צילום מסך)

ציפורי ידוע בלשונו המשתלחת ובחיבתו לגידופים והשמצות, ונכון לעכשיו אף תלויות נגדו ארבע תביעות דיבה. במשך שנים מקדם ציפורי תיאוריית קשר לפיה עיתונאים מכל קצוות התקשורת הישראלית פועלים יחדיו בהסתר על מנת להתנכל לו. משהפך לחסיד רה"מ נתניהו, הוסיף לרשימת המטרות של אותה "חונטה", בלשונו, גם את נתניהו.

עם זאת, עד כה לא זכור כי קרא לשים עיתונאים במאסר בשל דעותיהם.

נראה שגם השינוי הזה בעמדותיו של ציפורי אינו עצמאי, אלא בא כחיקוי של עמדות המוכתבות מכיוונו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. בימים האחרונים, על רקע התחדשות המלחמה עם עזה וההתנגשויות האלימות בין יהודים לערבים בארץ פנימה, מוביל יאיר נתניהו קמפיין הסתה נגד התקשורת בישראל.

נתניהו ג'וניור הפך פעיל פופולרי ברשתות החברתיות בשנים האחרונות, והוא מתמחה בהצגת עמדות בוטות וקיצוניות, פעמים רבות כחלק מטקטיקה המכשירה אותם להצגה בחשבונות ה"ממלכתיים" יותר של נתניהו האב. המתקפה על התקשורת היא סימן היכר מובהק החורז את הקריירה הפוליטית של ראש הממשלה נתניהו לאורך השנים, אולם לאור חקירותיו ואחר כך אישומיו הפליליים החריף נתניהו אלמנט זה בקמפיין הפוליטי המתמיד שלו.

הקמפיין של נתניהו, בנו וחסידיו בתקשורת לא הצליח לעצור את החקירות הפליליות וכתבי האישום, אולם נראה שהוא בכל זאת אפקטיבי: בעוד בשנה האחרונה נרשמו לפחות 37 תקיפות עיתונאים, בימים האחרונים תועדו כבר יותר מ-14 תקיפות ועלייה בסוג תקיפות מסוים: תקיפות מכוונות בידי אזרחים.