הסלמה בהסתה נגד התקשורת בישראל. על רקע מתקפות הטילים מעזה והמהומות האלימות בין יהודים לערבים, מחריף יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, את המתקפה על התקשורת הישראלית, ואליו מצטרפים גם אנשי תקשורת ועיתונאים. אחד הבולטים שבהם הוא שמעון ריקלין, ארכיאולוג בהכשרתו וכיום הפרשן המדיני של ערוץ 20 ומחסידיו האדוקים של רה"מ נתניהו.

ביממה האחרונה מקדיש ריקלין את חלק הארי של חשבון הטוויטר שלו להסתה נגד התקשורת המרכזית. הוא מכנה עיתונאים "תומכי טרור", קובע כי "התקשורת הישראלית היא הגורם העיקרי לאנרכיה ולהתפרעויות במדינת ישראל", מאשים אותם באחריות לזריקת בקבוק התבערה שפגע במשפחה ביפו, וקורא לצה"ל לפעול נגד התקשורת הישראלית כשם שפעל נגד התקשורת הזרה בעזה. כזכור, צה"ל טיווח טילים על המערכות והחריב אותן.

עוד איש תקשורת שהצטרף לקמפיין נגד העיתונות הוא אלי ציפורי, חסיד נלהב נוסף של נתניהו. ציפורי קורא להעמיד לדין עיתונאים בעלי דעות שמאל. גם כאן, העיתוי אינו מקרי: האירועים האלימים מניחים תשתית להחייאת הקמפיין נגד התקשורת של נתניהו, שהגיע לשיאו בתחילת סבב מערכות הבחירות הנוכחי, כחלק מהמאבק של נתניהו בחקירות ובאישומים הפליליים נגדו.

ההסתה נגד התקשורת המרכזית של נתניהו וחסידיו לא הצליחה לעצור את האישומים הפליליים, אולם נראה שיש לה אפקט אחר: בימים האחרונים מתרבות תקיפות של עיתונאים בידי אזרחים, ברחבי הארץ. ממתקפות מילוליות ועד לתקיפות חמורות שהיו יכולות להסתיים במוות, כמו תקיפת כתב כאן 11 יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי בשכונת התקווה בתל-אביב.

ציוץ הסתה של שמעון ריקלין נגד התקשורת הישראלית ציוץ הסתה של שמעון ריקלין נגד התקשורת הישראלית ציוץ הסתה של שמעון ריקלין נגד התקשורת הישראלית ציוץ הסתה של שמעון ריקלין נגד התקשורת הישראלית ציוץ הסתה של שמעון ריקלין נגד התקשורת הישראלית