מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ, הבהיר אתמול בראיון לגלי-צה"ל כי שיקולי רייטינג לא היוו כל חלק בהחלטה להוריד מלוח השידורים את התוכנית "קלמן וסג"ל", בהגשת קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל. "אנחנו ערוץ ציבורי, פחות מעניין אותנו שיקולי הרייטינג", אמר קובלנץ.

ובכל זאת, בחינת נתוני הרייטינג של "קלמן וסג"ל" מעלה תמונה מעניינת. מצד אחד, מספר הצופים של "קלמן וסג"ל" לא גדל לאורך הזמן והסתכם בכמה עשרות אלפי איש מדי יום. מנגד, נתוני הרייטינג של הוועדה הישראלית למדרוג מלמדים כי התוכנית בהגשת ליבסקינד וסג"ל כן הצליחה למשוך יותר צופים מאשר התוכניות ששודרו באותה משבצת שידור לפניה.

ערוץ כאן 11 בכלל, ותוכניות חטיבת החדשות של הערוץ בפרט, סובלות ממיעוט צופים כרוני, לעיתים אף הידרדרות בשיעורי הצופים לעומת זמני רשות השידור. מהבחינה הזו, "קלמן וסג"ל" לא היתה חריגה. היא עלתה לשידור לראשונה ב-13.1.2019 ובמשך כמעט שלושה חודשים היא שודרה מדי יום בשעה שבע. ב-8.4.2019 עברה התוכנית למשבצת השידור של השעה שש, שם החזיקה מעמד במשך מעט יותר משנה, עד השבוע.

בדיקה של נתוני הרייטינג של "קלמן וסג"ל" ממהדורת הבכורה שלה בינואר 2019, ועד לסוף אותה שנה, אז פרש תאגיד השידור מהוועדה למדרוג, מעלה כי הרייטינג כמעט ולא השתנה. הרייטינג הממוצע בחודש ינואר עמד על 0.7% (בקרב כלל האוכלוסייה, בני +4), שהם כ-49 אלף צופים בלבד. הרייטינג הממוצע בחודש דצמבר עמד על כ-0.6%, שהם כ-37 אלף צופים. 0.6% היה גם הרייטינג הממוצע של כל שנת השידור הראשונה. מספר הצופים הממוצע ב"קלמן וסג"ל" בשנת 2019 עמד על כ-40 אלף צופים.

כדי לבדוק את ביצועי התוכנית ביחס לתוכניות שקדמו לה באותה משבצת שידור נבחן הרייטינג השבועי הממוצע של השעות 18:00-18:30 מיום הקמת התאגיד ועד השבוע.

מיום עליית התאגיד, ב-17.5.2017, ועד לשיבוצה של "קלמן וסג"ל" לשידור בשעה 18:00, ב-8.4.19, הרייטינג הממוצע של משבצת שידור זו עמד על כ-0.5%, כ-37 אלף צופים. בחודשים הראשונים שודרה במשבצת התוכנית "שש כלכלי" ובהמשך "ערב ערב עם דב גילהר" ו"מהדורת שש". במהלך תקופה זו שודרו בין היתר גם משחקי הכדורגל של הגביע העולמי, שמשכו צופים רבים. בניכוי הנתונים של השבועות שבהם שודר המונדיאל, הרייטינג הממוצע יורד לכ-0.4%, כ-27 אלף צופים.

ממוצע הרייטינג למשבצת השידור מאז שהגיעה לשם "קלמן וסג"ל" ועד השבוע היה כ-0.6%, כ-42 אלף צופים. על אף שהמספרים קטנים, המגמה ברורה. עלייה של כ-50% במספר הצופים בתוכנית. גם אם מנכים מחישוב זה את התקופה שבה פרצה מגפת הקורונה (מה-15.3), כשהעניין הציבורי בשידורי האקטואליה גבר ונוצר מעין גל פתוח לדיווחים על המגיפה, עדיין מדובר בעליה מכ-27 אלף צופים בממוצע לכ-38 אלף צופים בממוצע.