למחרת היום שבו נודע כי מנכ"ל תאגיד השידור החליט להוריד מלוח השידורים של כאן 11 את התוכנית "קלמן וסג"ל", בהגשת קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל, פורסמה באתר "דה מרקר" ידיעה מאת נתי טוקר תחת הכותרת "'800 אלף שקל בשנה לטאלנטים': למה בוטלה התוכנית 'קלמן וסג"ל'?". בידיעה נטען מפי גורמים בתאגיד כי "עלות השכר של המגישים בתוכנית מסתכמת יחד בכ-800 אלף שקל בשנה, וזאת לאחר קיצוץ חלקי. הסכום כולל מע"מ והפרשות מעביד שונות של המגישים, ורובו המכריע מופנה לליבסקינד וסג"ל והשאר למגישים מחליפים".

באותו יום פירסמה אריאנה מלמד ב"הארץ" מפי "גורם בכיר בתאגיד" כי עלות שני המגישים הינה 80 אלף שקל בחודש (כולל עלות שכרו של ליבסקינד כמגיש תוכנית אקטואליה יומית ברשת ב').

כעת חושף התאגיד את חוזה ההתקשרות של סג"ל, ממנו עולה כי בשנה הראשונה לתוכנית קיבל המגיש עבור כל מהדורה 2,400 שקל בתוספת מע"מ. החוזה קבע שסג"ל ישדר ארבע בשבוע, כך שקיבל כ-40 אלף שקל בחודש עבור ההגשה. בתחילת 2020, עם חידוש החוזה, קוצץ שכרו של סג"ל ועמד על 1,830 שקל עבור כל תוכנית, המשודרת 4 פעמים בשבוע. כלומר, כ-30 אלף שקל בחודש וכ-360 אלף שקל בשנה.

החוזה בין התאגיד לסג"ל הוגש על ידי התאגיד לבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים, שידון מחר בעתירת ארגון העיתונאים לאסור על הורדת "קלמן וסג"ל" מלוח השידורים.

בעקבות העתירה של ארגון העיתונאים הגיש סג"ל בקשה להצטרפות להליך, זאת באמצעות עו"ד מיכאל דבורין. סג"ל טען בבקשתו כי הורדת תוכנית כמו "קלמן וסג"ל", "אשר מלכתחילה נולדה כדי ליתן מקום לקול אשר אינו מקבל במה בשידור הציבורי, מהווה דה פאקטו שינוי מדיניות של התאגיד וככזו היה עליה להידון במועצה, וכך לא נעשה משום מה, באופן שאין להגדירו אלא כניסיון למחטף של ממש".

בתאגיד טוענים שבקשת סג"ל להצטרף להליך היא "מהלך טקטי שנעשה תוך ניצול ציני וחסר תום לב של הליכים משפטיים", שכן ממילא אינו עובד התאגיד אלא פרלינסר ועל כן הוא "מנסה 'לתפוס טרמפ' (בזו הלשון) על בקשת הצד" של ארגון העיתונאים, "תוך שימוש ציני ופסול בטענות שווא מופרכות ואף הזויות" לפיהן הוא יכול להוכיח בקלות כי דווקא התקיימו יחסי עבודה בינו לבין התאגיד.

התאגיד מבקש מבית-הדין לסלק על הסף את בקשתו של סג"ל להצטרף להליך.

63029-06-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 11.44MB)