הפעיל החברתי דדי הברפלד מבקש לתקן את כתב התביעה שהגיש נגד חדשות 12 (לשעבר חברת החדשות ולפני כן חדשות 2) ולצרף לו את חברת בלאק-קיוב, זאת בעקבות תחקיר "עובדה" על חברת המודיעין.

הברפלד, שלוקח חלק במחאה נגד התוכנית לבניית מגדלים בכיכר אתרים מול חופי תל-אביב, הגיש בשנה שעברה תביעת דיבה נגד חדשות 12 בעקבות כתבה על אודותיו שהכינה הכתבת אדוה דדון. לפי כתב התביעה, שהוגש על-ידי עורכי-הדין גיא אופיר ורועי בן-דוד, דדון עשתה שימוש בעייתי בחומרים שהושגו באמצעות "תרגיל עוקץ" שבמסגרתו חוקרות פרטיות הזמינו את הפעיל למעין ראיון עבודה שנועד לחלץ ממנו במרמה מידע על המחאה.

חדשות 12 טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן, כי הכתבה על פעילי כיכר אתרים עסקה בנושא בעל חשיבות ציבורית רבה, התבססה על מידע מהימן והוכנה "בזהירות ובמקצועיות". אשר לחומרים שבהם נעשה שימוש בכתבה של דדון, בחדשות 12 טענו כי הם התקבלו מידי מקור עיתונאי, ולפיכך אין לחשוף את זהותו.

בשבוע שעבר פנה הברפלד אל בית-המשפט בבקשה לצרף את חברת בי.סי. אסטרטגיה בע"מ, המוכרת כבלאק-קיוב, לרשימת הנתבעים בתביעתו. הברפלד טוען כי בכתבה של "עובדה" על חברת המודיעין "עלו מספר נסיבות הקושרות אותה לפרשה" שבמוקד התביעה שלו.

לדבריו, אף שהכתבה של "עובדה" לא הזכירה כלל את מאבק הנדל"ן שבו היה שותף, עלו בה "שיטות פעולה" של בלאק-קיוב שהיו "זהות לשיטת הפעולה שהופעלה כלפיו". בנוסף, בכתבה צוין כי בין רשימת הלקוחות של בלאק-קיוב כוללת את איש העסקים דן גרטלר, שהוא שותף בשותפות מוגבלת העוסקת בקידום המיזם בכיכר אתרים.

אדוה דדון בכיכר אתרים, מתוך הכתבה שבגינה הוגשה התביעה (צילום מסך)

אדוה דדון בכיכר אתרים, מתוך הכתבה שבגינה הוגשה התביעה (צילום מסך)

בעקבות הכתבה של "עובדה", טוען הברפלד, "התחולל רצף אירועים נוסף אשר רימז על מעורבותה של בלאק-קיוב בהפלת התובע בפח". מעבר להודעה על הגשת תביעה בסך 15 מיליון ליש"ט נגד "עובדה" בלונדון, בתוך ימים אחדים שודר במהדורה המרכזית של חדשות 12 ראיון ארוך בן 17 דקות שערכה דדון עם סוכנת לשעבר בבלאק-קיוב.

"כתבת התחקיר של 'עובדה' שודרה ביום חמישי בערב. בין חמישי ליום שני בבוקר חל חג השבועות, והנה כבר אזרה אומץ בלאק-קיוב ואִרגנה עם אדוה דדון ועורך הנתבעת 1 [חברת החדשות] כתבת ראיון חיובית של 17 דקות, ללא חשש ומורא שאותה כתבה תפגע בתביעה שהגישה בלונדון וללא חשש שהכתבה תתקוף את בלאק-קיוב", כותב הברפלד. "מהתנהלות מזורזת ואמיצה זו אנו למדים כי לבלאק-קיוב יש היכרות וקשר היסטורי עם הכתבת אדוה דדון, וכנראה העורך של חדשות 12, המקימים לה אמון בכתבת ובעורך כי לא יפגעו בבלאק-קיוב וכי תשודר כתבה ברוח חיובית". אגב, "עובדה" וחדשות 12 שייכים שניהם לחברת הטלוויזיה קשת.

על סמך כל זאת מסיק הברפלד כי "חברת בלאק-קיוב, היא ולא אחרת, זו שהפעילה את החוקרות הפרטיות אשר הפילו התובע בפח, וכי בלאק-קיוב פעלה במטרה לאסוף לכלוך על התובע ולפרסמו – כפי שאכן קרה".

24190-09-18
21599-10-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4.32MB)