הנהלת "ישראל היום" הגיעה לפשרה עם רכזת הכתבים לשעבר של החינמון, שפוטרה בעקבות פרסום תוכנו של נאום שנשא העורך לשעבר עמוס רגב לרגל יום הולדתה. העובדת, שחר כהן, פוטרה מתפקידה לפני קרוב לשלוש שנים בטענה שהיתה מעורבת בהפצת תוכן נאומו של רגב, שהתפרסם בבלוג של אורי משגב באתר "הארץ".

כהן הכחישה שמסרה את המידע למשגב, אך הודתה כי העבירה את הסרטון לאחדים מחבריה; לדבריה, עשתה זאת בתום לב, מתוך רצון לחלוק עמם תיעוד של אירוע הרמת הכוסית שנערך לכבודה. עובד אחר שפוטר מהחינמון בטענה שהפיץ את דבריו של רגב, עמית לוינטל, זכה מוקדם יותר השנה לפיצויים בסך כ-60 אלף שקל.

בתביעה שהגישה כהן לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נדרש "ישראל היום" לפצותה בכ-150 אלף שקל בגין פיטורים בלתי חוקיים. בכתב התביעה, שהוגש ב-2015, טענה כהן כי הליך פיטוריה, שכלל בדיקת פוליגרף, היה משפיל ומבזה, ופגע בשמה הטוב על לא עוול בכפה. לדבריה, הדבר נעשה כחלק מ"ציד מכשפות סלקטיבי" שבמסגרתו הוחלט להשתמש בה כשעיר לעזאזל ולהימנע מנקיטת הליכים נגד עובדים אחרים שהחזיקו בסרטון – ובכלל זה העובד שצילם אותו, העיתונאי אלי לאון.

בדיון שהתקיים הבוקר (3.10) בפני השופטת חנה טרכטינגוט אמורים היו להיחקר שלושה בעלי תפקידים שהיו מעורבים בהליך הפיטורים, אך מאז הגשת התביעה סיימו את עבודתם בעיתון: העורך רגב, מנהלת משאבי האנוש איילת פליישמן-סטולרו וקצין הביטחון אמיר סופר. רגב ביקש לדחות את עדותו משום שהוא שוהה בצרפת, ואילו סופר – כך על-פי עורך-הדין של "ישראל היום" – עבר להתגורר מחוץ לגבולות ישראל.

כך או כך, בדיון שנערך היום לא נחקר איש: כבר בתחילתו ביקשו הצדדים לנהל דיון ללא רישום פרוטוקול וללא נוכחות של גורמים חיצוניים, ובסופו הגיעו להסכמה בדבר פשרה שפרטיה לא ייחשפו לציבור.

בעבר הציעה הנהלת "ישראל היום" לכהן לקבל סכום נמוך מזה שביקשה בכתב התביעה, אך הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע לגובה הפיצויים. על בסיס זה, ועל רקע הסכמת "ישראל היום" לפצות את לוינטל, ניתן להניח כי גם במקרה של כהן הסכימו בחינמון לשלם פיצויים. עם זאת, בהתאם להסכמות בין הצדדים, בשלב זה פרטי העסקה חסויים.

השופטת טרכטינגוט ושני נציגי הציבור שישבו לצדה בהרכב הורו לצדדים להגיש בקשה מסודרת לדחיית התביעה בתוך כחודש.

7607-04-15

לצפייה בסרטון