בית-משפט השלום בראשון-לציון הטיל ביום רביעי האחרון עיקול זמני בסך 200 אלף שקל נגד חברת דפוס הירש בע"מ (המכונה גם אחוזת הירש ישראל תשנ"ד בע"מ), החברה שבאמצעותה רכש שלמה בן-צבי את "מעריב". בכך נענה בית-המשפט לבקשתו של דיאגו מיטלברג, צלם "מעריב", שהגיש בשנה שעברה תביעה נגד העיתון בטענה להפרת זכויות יוצרים.

מיטלברג הגיש בחודש מאי האחרון, באמצעות עו"ד גיא קדם, תביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגד העיתון, בטענה כי בשורה של כתבות שהתפרסמו באתר nrg מעריב הופיעו תצלומים שצילם, וזאת בלי מתן קרדיט ראוי. דפוס הירש טענה, באמצעות עו"ד מירית מועלם ממשרד יהודה רווה ושות', כי התביעה מתייחסת לחובות עבר של העיתון, טרם רכישתו על-ידי בן-צבי, ולכן עליה להתברר במסגרת תיק הקפאת ההליכים של חברת מעריב הוצאת מודיעין בע"מ.

נסיונות לסיים את התיק בפשרה לא צלחו, וביום שני האחרון נפגשו נציגי הצדדים באולמו של השופט רפי ארניה. את החברה של בן-צבי ייצג הפעם עו"ד אורי בן-שלמה, היועץ המשפטי הפנימי של החברה, ולא משרד עורכי-הדין יהודה רווה ושות', שפרש מייצוג בן-צבי בעקבות אי-תשלום שכר טרחה.

לפי פרוטוקול הדיון, עו"ד בן-שלמה הבהיר לבית-המשפט כי שתי החברות שהפעילו את "מעריב" נמצאות כיום בהקפאת הליכים וכי יש סיכוי שגם נגד חברת דפוס הירש בע"מ יתקיימו בקרב הליכי חדלות פירעון.

לנוכח זאת ביקש עו"ד קדם, בא-כוחו של הצלם מיטלברג, להטיל עיקול זמני כדי ש"ולו במעט ניתן יהיה להגן על זכויות התובע". השופט ארניה הסכים והודיע על צו עיקול זמני על סך 200 אלף שקל נגד חשבונות הבנק השייכים לחברה של בן-צבי.

33645-05-13