סרטון שבו נראה עיתונאי "ידיעות אחרונות" מדבר על חומרים המתעדים את סיירת גבעתי בעזה הנמצאים תחת אמברגו, הוביל לביקורת על דובר צה"ל שמפלה כלי תקשורת (במקרה זה חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות") ומנהל הסכמי סחר-מכר עם כלי תקשורת בתמורה לבלעדיות. דובר צה"ל אכן מפלה בין כלי תקשורת ועיתונאים ומנהל הסכמי סחר-מכר עם כלי תקשורת, כפי שתועד שוב ושוב ב"עין השביעית" כבר מאז הוקמה ב-1996, אולם לא במקרה זה.

מבדיקת המקרה עם עיתונאים ועם דובר צה"ל עצמו, מתברר כי האמברגו על החומרים הוא אמברגו עצמי שהטילו כלי התקשורת על חומרים שצילמו בעצמם.

הבוקר פרסם המשתמש אלון רונן בטוויטר סרטון שבו נראה העיתונאי יוסי יהושוע, כתב צבאי ב"ידיעות אחרונות", אומר: "סיירת גבעתי נמצאים בנקודה הכי קרובה לשיפא. יש לי פה את הסרטונים ואת התמונות, אבל אנחנו באמברגו ליום שישי כי הם מחויבים ל'אולפן שישי' ואני מחויב לעיתון, אז אנחנו נעמוד בכללים ולא נוציא אותם".

למרות שיהושוע לא הזכיר בסרטון את דובר צה"ל, הגולש רונן קבע כי האמברגו הוטל על-ידי הדובר. הציוץ זכה לתפוצה רחבה, בין השאר על-ידי חשבונות תומכי נתניהו, שהדהדו את הטענה כי דובר צה"ל הפלה לטובה והעביר בלעדית חומרים לחדשות 12 ולקבוצת ידיעות-אחרונות, שני כלי התקשורת הפופולריים במדינה וגם שני יעדים מרכזיים בקמפיין ההכפשה המתמשך של ראש הממשלה נגד התקשורת הישראלית.

עו"ד אלעד מן, המסקר עבור "העין השביעית" היבטים תקשורתיים של המלחמה, בדק את הטענה. בדובר צה"ל טענו כי הם אינם מעורבים בהטלת אמברגו שכזה, וגם כתבים המכירים את המקרה אישרו זאת. במקרה זה החומרים העיתונאיים הם כולם תוצרת עצמית של הכתבים והצלמים שנכנסו עם הכוחות ולא חומרים של דובר צה"ל.

מן מסביר כי העיתונאים המלווים את כוחות צה"ל נכנסים לרצועה בסבבים, בצוותא, ולא באופן עצמאי ולכן ישנם הסדרי אמברגו כדי לא לתת עדיפות לאף אחד מהעיתונאים בסבב. בסבב הנוכחי, השני במספר, נכללו כתבים כמו דני קושמרו, מגיש "אולפן שישי", שהכתבות שלהם לא מתפרסמות מיד אלא במועד מסויים (במקרה זה, יום שישי), ומכאן האמברגו. ההסכם נוגע לא רק ל"ידיעות אחרונות" ולחדשות 12 אלא גם לכלי תקשורת נוספים, כתובים ומשודרים.

"כרגע יש עשרות בקשות של כלי תקשורת וכתבים לכניסה לרצועה. גם כלי תקשורת שבדרך כלל לא מסקרים נושאי צבא ומלחמה ואין להם כתב ייעודי לנושא. צריך למצוא פתרונות ולאפשר לכמה שיותר עיתונאים להיכנס ולעשות את עבודתם באופן חופשי כמה שיותר", כתב מן, "עם זאת, צריך להביא בחשבון מגבלות מבצעיות, לוחות זמנים, לוגיסטיקה ושיקולים מבחינים בין כלי התקשורת. יש שבועונים וכלי תקשורת שמדווחים מידי יום, יש קטנים וגדולים ויש מגזריים. השוויון והימנעות מפגיעה בתחרות הם עקרונות יסוד שצריך להקפיד עליהם אבל הם לא מתנהלים בתנאי מעבדה. נדמה לי, שדווקא המקרה הזה פחות מתאים למתקפה על דובר צה"ל".