ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, פרסם בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלו צילום מסך מחמיא מאתר "גלובס", אולם החליף את התמונה של שר האוצר ישראל כץ בתמונה של עצמו. כותרת הכתבה הודיעה: "חדשות טובות לכלכלת ישראל: חברת הדירוג S&P אישררה את דירוג האשראי של ישראל".

לא מדובר בהתנהלות יוצאת דופן עבור ראש הממשלה. חשבונות הפייסבוק, הטוויטר והאינסטגרם של נתניהו פרסמו לא פעם תמונות, סרטונים וקביעות מזויפות מהטווח שבין קוריוז מביך לניסיון פגיעה ממשי במבקריו או בהליך הדמוקרטי. להלן כמה דוגמאות.

החודש פירסם נתניהו ברשתות החברתיות טענה שלפיה איראן תומכת בהתארגנות "הדגלים השחורים" המפגינה נגדו. כותרת שטענה זאת ב"ישראל היום" נמחקה לאחר הפרסום.

באוגוסט פירסם נתניהו ברשתות החברתיות כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא פועל נגד מקרים של הסתה נגדו ונגד משפחתו ("אפסות הפעולה"), זאת למרות 19 חקירות משטרתיות שהתנהלו בגלל התבטאויות כאלה בדיוק.

ביולי הידהד נתניהו במסיבת עיתונאים פייק ניוז שפרסם בנו ברשתות החברתיות, שלפיו המפגינים נגדו "מפיצים מחלות באמצעות תנאים סניטריים איומים של עשיית צרכים ברחובות ובחצרות".

הציוץ של נתניהו ולידו הכתבה מ"גלובס"

הציוץ של נתניהו ולידו הכתבה מ"גלובס"

באפריל פרסם נתניהו כי מגזין "פורבס" קבע שישראל מדורגת במקום השני בעולם במלחמה במגפת קורונה, למרות שהפרסום שעליו נסמך לא היה של "פורבס" אלא של קרן הונג-קונגית שפרסמה את הדברים במדור תוכן שיווקי באתר "פורבס". ב"פורבס" הצהירו כי למגזין אין כל קשר לדברים.

במרץ השנה, ביום הבחירות, הפיץ נתניהו סרטון פייק, שנערך כך שישתמע ממנו שבני גנץ קורא לאזרחים לא להצביע לכחול-לבן. לפני מערכת הבחירות השנייה של 2019 הפיץ נתניהו ברשתות החברתיות טענה קונספירטיבית שלפיה "היו זיופים בהיקף אדיר בבחירות הקודמות, ואני מעריך שאם לא היו הזיופים האלה היינו מקבלים 61 מנדטים", והוסיף: "עכשיו מנסים לגנוב לנו עוד פעם, ואנחנו רוצים למנוע את זה".

מוקדם יותר באותה שנה הפיץ נתניהו ידיעה שקרית שלפיה האיראנים מנסים "להפיל" את שלטונו. קצת לפני כן הפיץ ידיעה ברוח דומה שנסמכה על פרסום בעיתון כווייתי שנסמך על נתניהו עצמו כמקור. נתניהו שיקר ככל הנראה גם ביולי 2019 בנוגע לפרסום על "תיק 1000".

באותו קיץ התפרסם בחשבון האינסטגרם של נתניהו צילום מסך של כתבה מ"גלובס" שלפיה מגזין "ביזנס אינסיידר" קבע כי "נתניהו בין 18 האנשים החכמים בעולם". מצילום המסך נחתך תאריך הפרסום, 2011, ונוספה לו תמונה של נתניהו.

בינואר 2019 הפיץ ראש הממשלה כמה שקרים בנוגע לחקירת "תיק 4000" ופרשיותיו הפליליות האחרות. בשנה שלפני כן, 2018, הפיץ באופן מסולף תוצאות של בדיקה שנערכה באתר "העין השביעית" בנוגע ל"תיק 4000", שבו הוא נאשם כיום בשוחד.

באפריל 2018 התפרסם בדף הפייסבוק של נתניהו פוסט ובו דיווח על כך שאוהדי קבוצת הכדורגל בני סכנין שרקו בוז בדקת הדומייה לזכר הרוגי השיטפון בנחל צפית. נתניהו הסיר את הפוסט לאחר מכן. מאוחר יותר, בעקבות תביעה שהגישו בני סכנין נגד איתמר בן-גביר, נחתם הסכם פשרה לפיו היה "רעש" באצטדיון בזמן דקת הדומייה.

בספטמבר 2018 התפרסם בדף הפייסבוק של נתניהו פוסט המצטט כתבה שקרית שלפיה המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס משתף פעולה עם המשטר האיראני.

באוגוסט 2017, דיווח נתניהו על "תגלית מרגשת": מטבע כסף עתיק שמהווה "עדות נוספת לקשר העמוק שבין עם ישראל לארצו – לירושלים, לבית-מקדשנו וליישובי יהודה ושומרון". למעשה, היה מדובר במטבע שנוצר עבור מבקרים באגף הילדים והנוער של מוזיאון ישראל.

בספטמבר באותה שנה פרסם נתניהו פוסט תחת הכותרת "הם לא רוצים שתדעו", ובו קבע כי ביקורו בדרום אמריקה לא סוקר כלל בתקשורת הישראלית, למרות שהביקור סוקר ב-20 כלי התקשורת המובילים בישראל ביותר מ-270 אייטמים, וכתבים מכלי תקשורת ישראלים התלוו לנתניהו בנסיעה עצמה.