באתר "ישראל היום" דיווחו ביום שישי (6.11) כי חברת פייסבוק הכריזה שאיראן מממנת את מחאת "הדגלים השחורים" נגד ראש הממשלה בנימן נתניהו, למרות שהכרזה כזו לא אירעה במציאות. אחרי זמן קצר שונתה הכותרת.

לפני כשבועיים הודיעה חברת פייסבוק כי מחקה כמה אלפי חשבונות מזויפים, בהם תריסר פרופילים שהתחזו לישראלים התומכים בהפגנות נגד נתניהו. בדו"ח שפרסמה פייסבוק אין פירוט לגבי הקשר שנמצא בין הפרופילים המזויפים לאיראן.

ביום חמישי האחרון נכללה תמצית דו"ח פייסבוק בהודעה של החברה. בבוקר יום שישי, בשעה 11:27, דיווח פרשן חדשות 12 עמית סגל על מחיקת הפרופילים. כשעתיים וחצי לאחר מכן פורסמה באתר "ישראל היום" ידיעה מאת ינון בן-שושן ואריאל כהנא תחת הכותרת "פייסבוק: איראן ממנת את הדגלים השחורים" (הטעות במקור). הכותרת אף זכתה להבלטה בעמוד הבית של האתר ופורסמה בסמוך לכותרת הראשית.

לא מיותר לציין כי בפייסבוק לא טענו כלל כי איראן מממנת את ההפגנות נגד נתניהו.

"ישראל היום", 6.11.2020

אחד החתומים על הידיעה, הכתב המדיני כהנא, אף צייץ קישור לידיעה עם התהיה "מעניין אם אלה בתקשורת הישראלית שמציעים להשתיק את טראמפ, יעלו את הדיווח הבא". ואולם כעבור זמן קצר גם הציוץ הזה נמחק.

הכותרת השגויה הופיעה בדף הבית של "ישראל היום" לדקות בודדות לפני שהידיעה קיבלה כותרת חדשה, "פייסבוק: 'איראן תמכה במחאת הדגלים השחורים'" ושמו של בן-שושן נמחק מהידיעה. יצוין כי גם תחת הכותרת השגויה, בידיעה עצמה לא נטען כי לפי פייסבוק איראן מימנה את ההפגנות נגד נתניהו אלא רק שהחשבונות שהסירה התמקדו בין היתר במחאה נגד נתניהו.

דובר "ישראל היום" הראל דוידוביץ' מסר: "ישראל היום בחרו שלא להגיב".

הציוץ של הכתב המדיני של "ישראל היום" אריאל כהנא. לאחר מכן נמחקו הן הכותרת והן הציוץ

הציוץ של הכתב המדיני של "ישראל היום" אריאל כהנא. לאחר מכן נמחקו הן הכותרת והן הציוץ