הפעיל החברתי עו"ד גונן בן-יצחק פנה השבוע לשופט אהרן פרקש, נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים ומי שבחר את השופטים במשפט נגד בנימין נתניהו, ארנון (נוני) מוזס ובני הזוג האלוביץ', בבקשה כי ימנע דחייה נוספת בפתיחת המשפט.

"התיק שבכותרת אינו 'עוד תיק פלילי' כי אם תיק שהמשמעויות שלו משתרעות הרחק מעבר לגדרי מערכת המשפט", כתב עו"ד בן-יצחק לשופט פרקש, בשמה של תנועת "הדמוקרטים". "[...] פתיחתו של ההליך שבכותרת נדחתה, זאת לאחר ששר המשפטים ח"כ אמיר אוחנה העביר באישון לילה תקנות חרום ימים טרם פתיחת ההליך, באופן שהינו חסר תקדים למדינה דמוקרטית".

עו"ד בן-יצחק מזכיר במכתבו כי בדיקה השוואתית העלתה כי אמנם מדינת ישראל אינה המדינה היחידה שבה צומצמה פעילות מערכת המשפט בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, ואולם "אין עוד תקדים במדינות מתוקנות בו נאשם בפלילים או מי מטעמו מחוקק חקיקה שיש בה נגיעה ישירה למצבו המשפטי של הנאשם".

לפי מכתבו של עו"ד בן-יצחק, ישנו חשש ממשי כי נתניהו ינסה לדחות שוב את מועד פתיחת משפטו, וזאת לאור העובדה כי עורכי-דינו טרם אספו את חומרי החקירה בעניינו. "התנהלותו של הנאשם, אשר מזה זמן גורר רגליו, נוהג בזלזול שלא לומר בהסתה מפורשת כלפי בית המשפט ומערכת החוק, מחייבת לדעת מרשיי תגובה חד משמעית של בית המשפט לפיה מועד פתיחת המשפט הינו מועד שאין להזיזו וניתן לקיים את הדיון בין אם באמצעות מערכת שמע וחוזי או בכל דרך אחרת בה יבחר בית המשפט הנכבד", כותב עו"ד בן-יצחק.

בנוסף מבקש עו"ד בן-יצחק לשקול את שידור המשפט באופן פומבי, בדומה לשידור שנעשה לאחרונה מבית-המשפט העליון. "ראש הממשלה בעצמו הביע את נכונותו לשקיפות בהליך כאשר דרש באמצעות באי כוחו כי השימוע שנערך לו, ייערך וישודר לציבור (בקשה שלא נענתה)", מוזכר במכתב. "הנה כעת יש הזדמנות לקיים את ההליך החשוב הזה באופן שיאפשר לציבור לצפות, להתרשם ובכך בטוחים מרשיי, יתחזק גם האמון במערכת המשפט".

67104-01-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 103KB)