עד כמה מפלגת הגנרלים של בני גנץ וגבי אשכנזי (ובוגי יעלון, ויאיר "זועביז" לפיד) שונה ממפלגת נתניהו? לפחות בתחום אחד נראה ששוררת תמימות דעים בין המפלגות הגדולות המתיימרות לייצג שתי תפיסות עולם שונות: ערבים הם אזרחים סוג ב', מקפצה אנושית מצוינת לקמפיין שלילי, ונבחרי הציבור שלהם מטמאים במגע. בעוד אצל נתניהו מדובר בשיטה (להכפיש את הערבים, להתנצל, להכפיש את הערבים), כחול-לבן גזענים אפורים הרבה יותר (מה שאפשר להגיד למעשה על כלל הקמפיין שלהם).

את הדוגמה האחרונה סיפקו אנשי התעמולה של כחול-לבן בסרטון שהופץ בין היתר בחשבון הטוויטר של גנץ, בצירוף המשפט "נתניהו, חפש מישהו אחר לעשות עליו סיבוב" (גבר!). מה ה"סיבוב" שנתניהו עשה על גנץ? הוא האשים את גנץ בחטא הנורא מכל, חמור יותר משיגעון, חמור יותר מחוסר ניסיון פוליטי ואפילו מגמגום בשידור חי: שיתוף פעולה עם פוליטיקאים המייצגים את המגזר הערבי.

בכחול-לבן נדהמים מההאשמה המרושעת ומשליכים אותה היישר אל לוע האויב, שמתברר שדומה להם כשתי טיפות מים: "כשנתניהו מדבר על שיתוף פעולה עם המפלגות הערביות, הוא שכח לספר לכם שהוא סגר דיל עם איימן עודה לפיזור הכנסת". בום! נתניהו משת"פ. "הוא שכח לספר לכם", ממשיך הסרטון, "על שת"פ סודי עם סיעת רע"מ למינוי מבקר המדינה".

מה עוד נתניהו שכח לספר לנו וכחול-לבן ישמחו להזכיר לנו? "ששלח את מקורבו נתן אשל לקרוא לערביי ישראל להשתלב בהנהגת המדינה". התועמלנים של כחול-לבן מכוונים למאמרים בחתימת אשל שהתפרסמו לא מזמן ב"הארץ" וב"מקור ראשון", ונתפסו כקריאת פיוס של נתניהו לערביי ישראל, שהכפשתם היא חלק בלתי נפרד ממסעות הבחירות שלו. אתם הבנתם את זה? כחול-לבן מאשימים את נתניהו ששלח את מקורבו לקרוא לערביי ישראל להשתלב בהנהגת המדינה. כאילו, מפגרים, זה לא דבר טוב?

אבל בואו לא ניתמם. ברור שזה לא דבר טוב. בכחול-לבן קיבלו בחילה מהמחשבה שערבי ינאם בכנס הבחירות שלהם במועד א' של הבחירות, וזו גם לא הפעם הראשונה שהם מזרימים דה-לגיטימציה של האזרחים הערבים לקמפיין הבחירות הנוכחי.

לא זכור לי שראיתי סרטון תעמולה שתוהה אם זה בסדר לשתף פעולה עם פוליטיקאים החשודים בביצוע עבירות כמו שוחד, מרמה והפרת אמונים; אם זה בסדר לשתף פעולה עם פוליטיקאים החשודים בביצוע עבירות כמו שוחד, מרמה והפרת אמונים – אחרי שכבר הורשעו בביצוע עבירות זהות בעבר; או אם זה בסדר לשתף פעולה עם פוליטיקאים שחשודים בביצוע עבירות אקזוטיות כמו לעזור לחשודה בפדופיליה לחמוק מאימת הדין.

אבל זה כנראה כי הם יהודים.

* * *

פרויקט "נוכחים נפקדים" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויחד עם יפעת מחקרי מדיה