בתוכנית "חדשות סוף השבוע" של קשת 12 הופיעו בשבוע שעבר (10-16.2.19) יותר דוברים ערבים באופן יחסי מאשר בכל תוכנית חדשות ואקטואליה מרכזית אחרת, כך עולה מנתוני מדד הייצוג. המדד, מיזם מתמשך בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי, ויחד עם חברת יפעת מחקרי מדיה, בודק מדי שבוע את אחוז הייצוג של האוכלוסייה הערבית בתוכניות החדשות והאקטואליה בערוצים המרכזיים בישראל.

את "חדשות סוף השבוע" מגישה דנה ויס ועורכת קלי בן-יאיר. בתוכנית האחרונה נכללה בין היתר כתבה של יוסי מזרחי על מגרשי גרוטאות לא חוקיים, במסגרתה הופיעו גם דוברים ערבים. במקום השני בטבלה ניצבת "נכון להבוקר" של "גלי צה"ל", בהגשת ישי שנרב ובעריכת הדר איזק. התוכנית כללה בשבוע שעבר שלושה דוברים ערבים. למקום השלישי הגיעה מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11 בעריכת עילי לוין, שבשבוע שעבר הגישו רומי נוימרק ומיכל רבינוביץ'. לאורך השבוע הופיעו במהדורה 14 דוברים ערבים.

בתחתית המדד תשע תוכנית מרכזיות שהדירו לחלוטין את החברה הערבית משידוריהן בשבוע שעבר: "פגוש את העיתונות", "המטה המרכזי", "המגזין", "שישי עם אילה חסון", "רינו צרור", "שש עם עודד בן-עמי", "לפני החדשות", "החדשות עם יעקב אילון" ו"המהדורה המרכזית" של רשת 13. זו האחרונה, בהגשת תמר איש-שלום ובעריכת ליאור לנדנברג, ראויה לגנאי חריף במיוחד. מתוך כ-120 דוברים במהדורה המרכזית של רשת 13, לא נמצא מקום אפילו לנציג אחד של כחמישית מאזרחי ישראל.

* * *

פרויקט "מדד הייצוג" של "העין השביעית" מתפרסם בשיתוף ובמימון עמותת סיכוי ויפעת מחקרי מדיה