בעוד פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה דנים בשאלה האם להגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום בעבירות שוחד בגין נסיונו להטות את הסיקור על אודותיו ב"ידיעות אחרונות" וב"וואלה", בימים אלה כבר מתנהל משפט סביב מקרה דומה שהתרחש ברמה המוניציפלית.

איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר, מואשם כי בעודו מכהן כראש העירייה פעל לקידום סיקור חיובי על אודותיו וצמצום הסיקור הביקורתי נגדו. לפי כתב האישום שהוגש נגד שמעוני, במסגרת יחסי תן-וקח אסורים בינו לבין איש עסקים מקומי בשם יואל דוידי, רכש דוידי את אתר האינטרנט "אשקלון 10", שהיה ביקורתי מאוד כלפי ראש העירייה, והביא להשבתתו. דוידי, יש להדגיש, מכחיש את ההאשמות נגדו.

לפני ימים אחדים הגיע לבית-המשפט רועי רביב, הבעלים לשעבר של אתר "אשקלון 10", ומסר את גרסתו לאירועים. "בעיקרון היו תכנים של אתר חדשות, אבל בעיקר תכנים פוליטיים ביקורתיים", העיד רביב בפני השופטת לימור מרגולין בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב.

באת-כוח המדינה, עו"ד קרן צבירן, שאלה את רביב נגד מי הופנתה הביקורת באתר, וזה השיב בפשטות: "כלפי איתמר שמעוני".

בהמשך תיאר רביב כיצד איש העסקים המקומי דוידי הציע לרכוש את האתר תמורת 400 אלף שקל. בפגישה שנערכה לצורך מכירת האתר, העיד רביב, נפגש איש העסקים דוידי עם שותפו באתר, דורון נקשרי. לפי רביב, בפגישה זו העביר דוידי לנקשרי 50 אלף שקל בשטרות של 200, בתוך שקית ניילון כתומה. שלושה ימים אחר-כך, במעמד החתימה על הסכם מכירת האתר, קיבל רביב שתי המחאות בסך 25 אלף שקל כל אחת.

כשנשאל רביב על הסיבות של דוידי לרכישת האתר, העיד: "הסיבות, בעיקרון, כמו שאני רואה את זה, להשתיק אותם, להשתיק את הביקורת". לדבריו, יואל דוידי לא אמר לו זאת מפורשות, אולם הוא אמר לו ולשותפו נקשרי: "אני רוכש את האתר, ברור לכם למה". בחקירתו במשטרה, בסמוך לאירועים, אמר רביב כי דוידי אמר לו שהוא "רוכש את האתר לא עבור עצמו, אלא עבור איתמר שמעוני".

באת-כוח המדינה התעניינה אצל רביב האם במסגרת מכירת "אשקלון 10" הרוכש דוידי התעניין בכמות הכניסות לאתר, בנתונים העסקיים של האתר, כדאיות כלכלית וכדומה. רביב השיב בשלילה גורפת.

12935-02-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 966KB)