איש העסקים יואל דוידי, הבעלים לשעבר של המקומון "קול אשקלון" ואתר האינטרנט "אשקלון 10", מכחיש כי רכש את כלי התקשורת כדי לשרת את ראש העירייה דאז איתמר שמעוני.

בתחילת השנה הוגש כתב אישום נגד שמעוני, דוידי ונאשמים אחרים בפרשה שהביאה להשעייתו של שמעוני מראשות העירייה. על-פי כתב האישום, שמעוני שקע בחובות של כמיליון שקל כשנדרש לממן שני הסכמי פיצויים לנשים שטענו כי פגע בהן מינית. כדי לגייס את הכסף הגיע בין היתר לאיש העסקים דוידי. בין השניים, כך נטען בכתב האישום, התקיימו יחסי תן-וקח אסורים במסגרתם סייע ראש העירייה לקדם את האינטרסים של דוידי ובתמורה העביר לו איש העסקים מאות אלפי שקלים ודאג שיזכה לסיקור חיובי בכלי התקשורת המקומיים.

בכתב האישום נטען כי דוידי דאג שב"קול אשקלון" יהיה "סיקור תומך ואוהד" לשמעוני. בנוסף, כך נטען, דוידי רכש בעסקה לא כלכלית מבחינתו את האתר "אשקלון 10", שעד אותו רגע היה ביקורתי ביותר כלפי ראש העירייה, והביא לסגירתו המיידית. כתב האישום ייחס לשמעוני ודוידי נתינה וקבלה של טובת הנאה, מעצם רכישת האתר הביקורתי והשבתתו. במלים אחרות, רכישת כלי התקשורת והפסקת הסיקור הביקורתי הם מרכיב קריטי בעבירת השוחד. בנוסף נטען כי דוידי דרש מראש העירייה כי "ידאג לצמצם הקצאת שטחי פרסום למקומון 'אובייקטיבי', שהתחרה במקומון 'קול אשקלון'", ושמעוני אכן פעל כך.

בתגובה שהגיש דוידי בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, באמצעות עורכות-הדין נוית נגב, יאנה פוגל-סלוצניק ודפנה שטינברג, מכחיש איש העסקים את האישומים נגדו.

"דוידי כופר מכל וכל בטענה כאילו נתן שוחד לאיתמר שמעוני", נכתב בתגובתו. "[...] הצגת הדברים בכתב האישום כאילו בין דוידי לבין איתמר שמעוני התקיים 'קשר מושחת של תן וקח', וכאילו נעשה שימוש בעסק התיווך של עופר שמעוני כמסווה להעברת כספים לעופר שמעוני בקשר עם תפקידו הציבורי של איתמר שמעוני ועל מנת להטותו למשוא פנים – חסרת יסוד ואין בה כל ממש. כמו כן, הצגת הדברים בכתב האישום כאילו דוידי רכש את המקומון 'קול אשקלון' במסגרת אותה 'מערכת יחסי התן וקח' בינו לבין איתמר שמעוני, ודאג 'לסיקור תומך ואוהד' לאיתמר שמעוני, וכאילו נתן לו טובת הנאה באמצעות רכישת והשבתת אתר האינטרנט 'אשקלון 10' – חסרת יסוד ואין בה כל ממש".

בתגובה מוסבר כי "במסגרת עסקיו, עסק דוידי מזה שנים בהפצה של עיתונות ארצית ומקומית באשקלון". לטענתו הוא "בחן, עוד טרם נבחר איתמר שמעוני לראשות העיר, אפשרות להחזיק בעיתון מקומי. על רקע זה, רכש דוידי את המקומון 'קול אשקלון' ובהמשך את אתר האינטרנט 'אשקלון 10'". לגבי כל יתר הטענות שמועלות בכתב האישום ביחס לכלי התקשורת שרכש, כאילו דאג לסיקור חיובי במקומון, כאילו ידע שהעסקה לרכש האתר אינה כלכלית וכאילו ביקש מראש העירייה לצמצם את היקף המודעות במקומון המתחרה, דוידי מציין בתגובתו כי הוא אינו מודה במיוחס לו. לפני חודשים אחדים, ראוי להזכיר, רכש דוידי את "סקופ", מקומון נוסף היוצא לאור באשקלון.

12935-02-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 406KB)